recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af NAS til plex/kodi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af NAS til plex/kodi

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af NAS til plex/kodi
    Sendt: 10-Februar-2019 kl. 01:05
jeg er ved at vælge en NAS server, som skal agere Plex Media Server til mine 4k film, men er bange for at vælge en med for lille processor, omvendt skal den også være prisbillig. 

De andre enheder er: NAS> Ethernet til Nvidia shield> HDMI til tv LG 65b6v

Den NAS jeg har i tankerne er synology diskstation ds418j 


Kan læse her ved direct play er der et lille cpu forbrug serveren, men er i tvivl om det kan lade sig gøre.




Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 01:15
NEEEJ- det må du ikke.
Har brugt utalige timer på at på synology diskstation ds418j  til at virke med kodi, ftp, nfs osv.
det virker ikke.
Køb WD - det virker:)
Held og lykke
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 08:20
Hej , hvorfor lægger du ikke plex over på din Shield , den kan trække det.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 10:07
Eftersom der kun er omkring 15GB plads havde forestillet mig at shielden skulle være klient og ikke server. 

Har fundet en guide der bskriver hvordan man lægger plex på synology diskstation ds418j
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af gunnergeil gunnergeil skrev:

Eftersom der kun er omkring 15GB plads havde forestillet mig at shielden skulle være klient og ikke server. 

Har fundet en guide der bskriver hvordan man lægger plex på synology diskstation ds418j
Det smarte ved Shield'en er jo netop, at den både kan være server og klient.

Endvidere virker Shield'en som server - selv når den er i sleep mode, hvilket jo er helt genialt.

Se bare at komme i gang :-)

Venlig hilsen

Claus
Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 11:46
Hvor skal filmene ligge, på en ekstern hd eller kan de ligge på NAS? Er ethernet hurligt nok til at overføre mine 4k film?

Vil denne  synology diskstation ds418j kunne bruges tiil formålet?
Til top
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af gunnergeil gunnergeil skrev:

Hvor skal filmene ligge, på en ekstern hd eller kan de ligge på NAS? Er ethernet hurligt nok til at overføre mine 4k film?

Vil denne  synology diskstation ds418j kunne bruges tiil formålet?

Ethernet er teoretisk 1000mbit, så flaskehalsen er ikke der.

Jeg kan se film på fire shield samtidig i 4K, intet problem. Men skal det gennem Plex, er det nok maksimalt 1-2 film kontinuerligt, grundet manglende cpu power.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 15:21
Jeg er ret sikker på at den 418j ikke kan klare Plex , hvis den skal transcode , der skal du nok op i 418play. Se evt her..
[URL=https://nascompares.com/2017/11/10/understanding-the-difference-between-play-plus-xs-and-j-series-nas-a-synology-nas-buyers-guide/
Når du har en Shield , giver det ikke mening at Plex skal lægge på en NAS.

Er dette noget du har rodet med før?
Nu ved jeg ikke hvor mange film i 4K du skal have over på NAS , men det fylder jo.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 16:38
Har selv en DS216play til samme setup. Med en "j" version skal du være sikker på den kun skal levere data fra disken til andre enheder der kører applikationen. Ellers skal du ihvertfald undersøge hvilken CPU belastning applikationen har

Jeg har haft en del bøvl med Plex på Synology fordi den altid ville transcode ved afspilning. Jeg har ingen anelse om hvorfor det var sådan og efter et stykke tid opgav jeg at finde ud af det. Mener at det gik bedre med Shield som server. Eller Plex i Kodi som kørte fint.


Til top
JLynge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLynge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 16:51
Jeg kører Shields som Plex server og klient. På min Syno 216+ ligger filerne. Kører smooth. 
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 20:30
jeg bruger en synology DS413, hvor mine film ligger på. jeg bruger så kodi via shield til at vise filmene, og det virker fint.
dog kan jeg godt mærke at min nas er ved at være gammel og langsom, så overvejer at udskifte den.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 20:36
Jeg har en DS418J og den kan uden nogen som helst problemer levere data til min Apple TV4K med Infuse Pro. Og det er vel at mærke fulde 4K HEVC blu-ray rips.

Det bør være samme forhold for Shield, så længe der ikke skal transcodes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu