recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt musikanlæg til stue og multirumsstreaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt musikanlæg til stue og multirumsstreaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt musikanlæg til stue og multirumsstreaming
    Sendt: 11-Februar-2019 kl. 10:05
Hej

Jeg er igang med at hjælpe min far med at finde et godt streaming anlæg.

Han vil gerne have god og klar stemningsmusik i stuen - altså lyden skal fylde rummet i dagligdagen og til festlige lejligheder, og så ønsker han mulighed for at streame til andre rum som køkken/badeværelse. Det skal være små højttalere i stuen, så tower og stander højttalere er udelukket.

Nu har vi kun Hifi klubben i Esbjerg, så han tog forbi den lokale og snakkede med dem og fik en demo. De endte med at lave en anbefaling af et NAD/bluesound setup med Dali Rubicon LCR. Han synes at det lød rigtig godt og betjeningen af bluesound var til at have med at gøre.

Det var dette setup:




Som alternativ har jeg anbefalet ham at lytte på noget Sonos/Lyngdorf. Sonos er jeg selv rigtig glad for og jeg har hørt meget godt om de små lyngdorf højttalere. Jeg mener jo at han bør have en subwoofer i stuen for at få den komplette lyd med, og jeg kan måske overtale ham til at finde et sted til sådan en kasse. Og nu hvor sonos kommer med deres nye forstærker, så mener jeg jo at den ligger lige til højrebenet og 4000kr sparet.





Nu skal han afsted og lytte på mit anbefalede setup. Han virkede godt nok hooked på de rubicon, da han var vildt med lyden og finishen (Finish betyder en del, da han har god sans for kvalitet)

Hvad synes i om ovenstående og har i evt andre alternativer som i kan anbefale?
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 16:05
hvis han ikke har noget i forvejen ville jeg da lige kaste et blik på Denon/marantz forstærker med HEOS 


Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 00:36
Der ikke meget bass i de rubicon lcr pga dybden


En eller andet bluetooth enhed til køkkenet og så streame via mobilen, en tablet eller begge dele?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 10:00
Hvad bliver hans afspilnings kilde?

Bare så det i køber understøtter det han har. 

Hvad med et minimalt setup, et stereo par Sonos Play5 til stuen, og en PlayOne til eksternt. 

Nu ved jeg jo ikke hvordan din far, før har lyttet til musik, og hvad han selv havde i tankerne, men jeg syntes det virker som en smule af et overkill.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 12:05
Hvis budgettet er 25K så synes jeg det er helt andre ting man kunne vælge.

 
Så tag ned i hifiklubben hvis det er der pengene skal ligges, om bed dem om at sammesætte noget for 25K


Redigeret af mbm1 - 12-Februar-2019 kl. 12:06
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

hvis han ikke har noget i forvejen ville jeg da lige kaste et blik på Denon/marantz forstærker med HEOS 

Tak det vil jeg foreslå ham.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Der ikke meget bass i de rubicon lcr pga dybden


En eller andet bluetooth enhed til køkkenet og så streame via mobilen, en tablet eller begge dele?

Det var også min tanke at de ikke gav meget bas fra sig - det var også derfor jeg foreslog lyngdorf + sub. Men jeg har i mellemtiden selv været nede og høre det rubicon lcr og jeg var positivt overrasket.

Han har i forvejen en bluetooth enhed i køkkenet men han vil gerne have noget der kan spille sammen.

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvad bliver hans afspilnings kilde?

Bare så det i køber understøtter det han har. 

Hvad med et minimalt setup, et stereo par Sonos Play5 til stuen, og en PlayOne til eksternt. 

Nu ved jeg jo ikke hvordan din far, før har lyttet til musik, og hvad han selv havde i tankerne, men jeg syntes det virker som en smule af et overkill.

Lige nu streamer han fra yousee music - men det virker ikke til bluesound så vidt jeg kan forstå så han overvejer noget andet - Spotify eller Tidal. Det bliver udelukkende streaming.

Han har i mange år brugt en Beosound 8 men du vil han gerne et godt skridt op i kvalitet men uden det skal fylde alverden. 

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Hvis budgettet er 25K så synes jeg det er helt andre ting man kunne vælge.

Så tag ned i hifiklubben hvis det er der pengene skal ligges, om bed dem om at sammesætte noget for 25K
Ja, jeg er netop ude efter alternativer - hvad ville du så vælge? Det er præcist det han har gjort. Han har forklaret hvad han ønsker i hifiklubben og de har strikket overstående system sammen.


Redigeret af Berdel - 13-Februar-2019 kl. 09:13
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 10:04
Hvad siger han til brugt?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 10:50
Nej, han vil gerne ha nyt. Han har ikke lagt sig på et budget, så prisen er ikke den afgørende faktor
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 11:04

Hvor meget vægter design, en del vurderer jeg når han siger det ikke skal være store højtalere.

Men jeg synes i skal smutte ind og høre Dynaudios trådløse set. Som fåes i forskellige prisklasser efterhånden. Ligeledes bør vel retfærdigvis lytte til et tilbud på Beolab 17 incl. Beosound Core. Og eventuelt en Beoplay M5 i køkken.  
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 11:17
Hvis jeg var på jagt efter streaming-løsninger i det prissegment, så ville jeg så absolut også have Dynaudio Xeo med i mine overvejelser. Jeg kan dog ikke helt se hvordan de klarer multirum-afspilning.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 11:54
Jeg tror at han har besluttet sig for at det skal være nogle flade højttalere i stuen.

Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 12:15
Så er der også Audiovector QR On Wall. Har godt nok ikke hørt dem i stereo, men kun som baghøjtalere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu