recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elektronisk postmelder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektronisk postmelder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elektronisk postmelder
    Sendt: 11-Februar-2019 kl. 13:58
Jeg får nærmest aldrig fysisk post, hvilket også betyder jeg næsten aldrig tjekker min postkasse. De fleste gange jeg tjekker min postkasse er den alligevel tom

Jeg vil derfor gerne have købt en ?elektronisk postmelder, som fx kunne give mig en besked på min iPhone, når der er post. Kan I anbefale en ?elektronisk postmelder? 
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaVa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 15:12
Jeg kender til flere, som benytter en Philips Hue sensor, som er placeret i postkassen. Derved kan du få notifikation på telefonen, når der kommer post.

Det er dog en forholdsvis dyr løsning, hvis du ikke ønsker at bruge Philips Hue til andet :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 16:04
Hej.

Jeg kan huske, at jeg for lang tid siden læste on en der havde lavet en optisk postmelder.
Føleren var noget med en løs tøjklemme i en snor, der var lagt oven på postkassen. Den var lagt sådan, at den faldt ned når sprækken i postkassen blev åbnet. Men den virkede IKKE. Efter lang tids undren fandt opfinderen ud af hvorfor. Postbudet lagde altid tøjklemmen pænt på plads, når han var skyld i, at den faldt ned.

Hilsen Carsten.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 17:15
https://www.ebay.com/itm/NEO-COOLCAM-NAS-DS01W-Wifi-Door-Window-Sensor-Home-Detector-Notification-Alerts/163147603100?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

sådan en har jeg.. så kan du komme på dit wifi ved postkassen, så kan den her sættes op til ifttt, så er der næsten uanede muligheder med meldinger når der er post :-D om ikke andet kan den måske give en id eom hvad man også kan bruge :-D
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 17:18
Jeg har kigget efter et wi-fi-forbundet kamera med night vision mode til dette formål

Redigeret af Naiera - 13-Februar-2019 kl. 17:18
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Postbudet lagde altid tøjklemmen pænt på plads, når han var skyld i, at den faldt ned.

LOLLOL
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

https://www.ebay.com/itm/NEO-COOLCAM-NAS-DS01W-Wifi-Door-Window-Sensor-Home-Detector-Notification-Alerts/163147603100?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

sådan en har jeg.. så kan du komme på dit wifi ved postkassen, så kan den her sættes op til ifttt, så er der næsten uanede muligheder med meldinger når der er post :-D om ikke andet kan den måske give en id eom hvad man også kan bruge :-D

På linket siger den 0-40 grader, så jeg ville være lidt bekymret for om den overlever en dansk vinter?

Ser ellers smart ud. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

https://www.ebay.com/itm/NEO-COOLCAM-NAS-DS01W-Wifi-Door-Window-Sensor-Home-Detector-Notification-Alerts/163147603100?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

sådan en har jeg.. så kan du komme på dit wifi ved postkassen, så kan den her sættes op til ifttt, så er der næsten uanede muligheder med meldinger når der er post :-D om ikke andet kan den måske give en id eom hvad man også kan bruge :-D

På linket siger den 0-40 grader, så jeg ville være lidt bekymret for om den overlever en dansk vinter?

Ser ellers smart ud. 

Til prisen så hænger jeg mig ikke så meget i specs :D og ellers er det jo fint til en opgang :-D 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 12:41

Virker den som postmelder? Har tidligere kigget på den, men tænkte at den ikke kan nå at registrere åbning af låg i postkasse på ganske få sekunder - i modsætning til dør/vindue som jo oftest forbliver åben.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 14:23
Den virker som en kontakt der afbrydes når de 2 enheder ikke er i nærheden af hinanden - forvent at 0,5s er rigeligt for at se aktivitet. Spørgsmålet vil mere være hvor langt de 2 enheder skal fra hinanden før de registrerer at de er adskilte.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

https://www.ebay.com/itm/NEO-COOLCAM-NAS-DS01W-Wifi-Door-Window-Sensor-Home-Detector-Notification-Alerts/163147603100?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

sådan en har jeg.. så kan du komme på dit wifi ved postkassen, så kan den her sættes op til ifttt, så er der næsten uanede muligheder med meldinger når der er post :-D om ikke andet kan den måske give en id eom hvad man også kan bruge :-D
Hvordan er rækkeviden på dens wifi, når den sidder inde i en metal postkasse?
Mvh Jesper
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Hvordan er rækkeviden på dens wifi, når den sidder inde i en metal postkasse?


Man kan vel forbinde antennen til metalhuset?
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu