recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i projektor pærer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i projektor pærer?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor køber i projektor pærer?
    Sendt: 13-Februar-2019 kl. 18:42
Hej,

Jeg har en Epson TW6100 som jeg forventer skal have en ny pære i nærmeste fremtid (kan se i manualen at pæren hedder ELPLP68). Den har rundet de 4000 timer :)

Jeg kan finde dem på amazon.co.uk til ret billige penge, men også et par steder herhjemme - men hvor butikkerne får en del hak på trustpilot. Betyder det noget at det er uoriginale pærer, og hvordan sikrer jeg mig at jeg får den rigtige pære?

Hvor køber i andre pærer til jeres projektorer?

Mvh Michael

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 20:10
du kan også købe dem på epsons danske hjemmeside der har jeg i det mindste tidligere købt mine epson pærer
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 10:45
jeg plejer at finder en "owners thread" på avforums eller avsforum og læse/spørge der om erfaringer med lamper. 
Til top
Dan Lauridsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Oktober-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dan Lauridsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 22:04
jeg har handlet på lightupgrade.dk uden problemer. Sony projektor Smile
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 10:52
Jeg købte hos relight24.com til min gamle JVC
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2019 kl. 18:31
Tak for svar, så må jeg kigge mig lidt om :)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2019 kl. 20:18
Jeg købte min pære hos https://www.projektorpaerer.dk/
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 15:40
Jeg har også netop benyttet mig af https://www.projektorpaerer.dk/ , hvor jeg valgte en original pære i uorginalt hus til en Sony.
Varen kom 2 dage efter leveret af DHL Express, og pæren er original, som lovet og alt er som det skal være, så dem kan jeg også anbefale...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 15:43
Fedt, det er sådan jeg gør. Tak!

Jeg overvejer en uoriginal pære, 1000 kr mod 2500 kr
Håber ikke det er en beslutning jeg kommer til at fortryde

Edit: Kan se at man kan få en original pære i uoriginalt hus til 1100. 
Sådan en napper jeg - billigt!


Redigeret af Precious - 17-Februar-2019 kl. 16:17
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 18:10
Bare til din info. Jeg er selv på udkig til en ny pære til min BenQ w1100. her kan jeg se at den koster 1024 hos projektorpaerer.dk. Hos relight.dk koste den 724 kr.  Det er begge steder den originale pære i uoriginalt hus. 

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 21:29
Ja, der er forskel, alt efter hvilken model, der er tale om.

Relight er ikke billigst i alle tilfælde.

Så vidt jeg kan se, koster pæren med uoriginalt hus til Epson EH-TW6100:

Hos relight24.com           973,75 kr. med forsendelse (95 kr. i fragt)

Hos projektorpaerer.dk      1104 kr. med forsendelse (gratis)

Andre der har erfaringer med relight?

Jeg synes nemlig også, det er lidt af en jungle, at finde en forhandler, man kan stole på, da jeg har hørt flere historier om dårlige pærer...

Projektorpaerer, kan jeg som skrevet, sige god for...



Redigeret af Supergris - 17-Februar-2019 kl. 21:40
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Ja, der er forskel, alt efter hvilken model, der er tale om.

Relight er ikke billigst i alle tilfælde.

Så vidt jeg kan se, koster pæren med uoriginalt hus til Epson EH-TW6100:

Hos relight24.com           973,75 kr. med forsendelse (95 kr. i fragt)

Hos projektorpaerer.dk      1104 kr. med forsendelse (gratis)

Andre der har erfaringer med relight?

Jeg synes nemlig også, det er lidt af en jungle, at finde en forhandler, man kan stole på, da jeg har hørt flere historier om dårlige pærer...

Projektorpaerer, kan jeg som skrevet, sige god for...


Jeg købte hos relight24.com. Alt var som det skulle være. Jeg købte bare en org pære og satte den i det orginale hus. Så ingen uorg dele. Mener jeg gav 878kr for pæren alene inkl fragt.

Det er nemt at skifte pæren i huset


Redigeret af Ole_M - 18-Februar-2019 kl. 00:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu