recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i projektor pærer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i projektor pærer?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 13:08
Det kommer igen an på hvilken projektor, der er tale om. I nogle tilfælde skal der loddes mm., og ofte er der ikke meget forskel på prisen i forhold til en monteret i uoriginalt hus...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Trennel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trennel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 13:52
Købte en uoriginal på eBay for 6 år siden til 600-700,- til min sanyo plv z3000, den har været resat MANGE gange, så uoriginal kan godt svare sig Wink
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det kommer igen an på hvilken projektor, der er tale om. I nogle tilfælde skal der loddes mm., og ofte er der ikke meget forskel på prisen i forhold til en monteret i uoriginalt hus...


Det er muligt. Til JVC x30 skulle der hvertfald ikke. 4 skruer skulle løsnes, en form for skjold skulle lirkes af, og stikket af til pæren. Og så det samme den anden vej :) Det tog max 5min
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 18:58
Det endte med at jeg bestilte en pære hos projektorpaerer.dk. Indtil videre er det ikke noget godt tegn. Jeg modtog ikke en ordre bekræftelse.

Håber at den er på vej .... :-/
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:00
Man kan normalt ikke købe løse original pære til nogle projektoere, Epson producere deres egne.
Det de kalder originale er pære fra OEM producenter der ikke nødvendigvis har nogensomhels relation til det brand du køber pære til.

Jeg ville spørege direkte til hvilken pære det er, feks Philips Osram eller USHIO, hvis det ikke er nogle af de 3 og pæren ikke tydeligt er mærket med navn og nr så vil jeg droppe den udbyder, og hvis du får en anonym pære i hånden så send den retur.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 16:46
Lige en kort opfølgning på denne:

projektorpaerer.dk leverede en pære indenfor 3-4 dage, og de besvarede også min mail. Pæren var dog af mærket APOG (med serie nummer, produkt kode, ups kode o.s.v) men jeg valgte at bruge den alligevel, indtil videre er jeg yderst godt tilfreds. Leverandøren sender åbenbart ikke en ordre bekræftelse eller track and trace, men produktet nåede trodsalt frem.

Så dem tør jeg godt bruge i fremtiden også.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2019 kl. 10:43
Jeg har også købt en original pære i uoriginalt hus hos reelight til min epson tw-3200 og det fungerer også upåklageligt.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2019 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Jeg har også købt en original pære i uoriginalt hus hos reelight til min epson tw-3200 og det fungerer også upåklageligt.

Har du målt og hvor meget lys den giver kontra en original pære?

Der findes ikke originale pære i uoriginalt hus, det er markedsførings BS. Der er kvalitets pære i uoriginalt hus.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 18:32
Er det noget, du har dokumentation på?
Jeg købte en "original" pære i "uorginalt" hus til min kammerats Sony HW40 hos projektorpærer, og sammenlignede dem inden jeg monterede den. Pæren var 100 % identisk, men huset var lidt anderledes og skruerne skulle man sørge for var skubbet op, ellers passede huset ikke helt ned, hvor det skulle monteres...
Så det, du kalder "kvalitets-pære", kan vel sagtens være magen til den originale, og dermed betegnes som en "original-pære"?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Er det noget, du har dokumentation på?
Jeg købte en "original" pære i "uorginalt" hus til min kammerats Sony HW40 hos projektorpærer, og sammenlignede dem inden jeg monterede den. Pæren var 100 % identisk, men huset var lidt anderledes og skruerne skulle man sørge for var skubbet op, ellers passede huset ikke helt ned, hvor det skulle monteres...
Så det, du kalder "kvalitets-pære", kan vel sagtens være magen til den originale, og dermed betegnes som en "original-pære"?

Normalt får du kun original pære i originalt hus, de kalder osram phillips og andre for original pære, til JVC har jeg stadig aldrig set en original pære i uoriginalt hus, har ellers en del forskellige, og har en phillips pære på vej efter den jeg købte tabte 25% lys på 88 timer, så prøver igen.

Et lux meter vil være en god investering hvis du vil lege med pærer, så du kan holde styr på lys og reklamere div alternative lamper når de inden for kort tid, eller fra ny ikke har nær det lys en original pære har.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 08:28
Min Sony HW65ES kører stadig på første pære (over 9000 timer).

Ret vildt synes jeg. De første omkring 6000 timer (omkring 2 år), har jeg hovedsageligt brugt ECO-mode.

Min lillebror har en Sony HW55ES, hvor pæren røg efter små 1700 timer)

Den har selvfølgelig tabt en del lys, men billedet er stadig acceptabelt, når jeg kører i Normal-mode, så jeg lader den bare brænde ud.
Det bliver sikkert en kæmpe forbedring, når jeg indenfor den nærmeste fremtid, får den skiftet (tabet af lysstyrke sker jo gradvist, så det er ligesom med unger; man opdager først lige pludselig, hvor store de er blevet.

Hvis den ikke er sprunget (7-9-13) inden juletid, så er der noget at ønske sig i julegave, så må vi se, hvad det nye år bringer  :)  ...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Min Sony HW65ES kører stadig på første pære (over 9000 timer).

Ret vildt synes jeg. De første omkring 6000 timer (omkring 2 år), har jeg hovedsageligt brugt ECO-mode.

Min lillebror har en Sony HW55ES, hvor pæren røg efter små 1700 timer)

Den har selvfølgelig tabt en del lys, men billedet er stadig acceptabelt, når jeg kører i Normal-mode, så jeg lader den bare brænde ud.
Det bliver sikkert en kæmpe forbedring, når jeg indenfor den nærmeste fremtid, får den skiftet (tabet af lysstyrke sker jo gradvist, så det er ligesom med unger; man opdager først lige pludselig, hvor store de er blevet.

Hvis den ikke er sprunget (7-9-13) inden juletid, så er der noget at ønske sig i julegave, så må vi se, hvad det nye år bringer  :)  ...

Kunne være sjovt at måle hvordan lys og farver er på din gamle lampe, og så sammenligne med en ny, samt måle kontrast, se om de har løst kontrast degraderings problemet i HW65.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu