recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DC-Comics filmene - er det mig den er gal med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DC-Comics filmene - er det mig den er gal med?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DC-Comics filmene - er det mig den er gal med?
    Sendt: 14-Februar-2019 kl. 16:29
Jeg har for nyligt set Batman V. Superman, Suicide Squad og Justice League. 

Under hele filmen kan jeg simpelthen ikke forstå hvordan disse film nogensinde har fået lov til at blive lanceret. Så dem med min kone og efter filmen var vi i samme stemning som når vi havde set en komedie. De virker ufærdige, der er ingen rød tråd, der popper karakterer op uden introduktion som man ikke ser mere i filmen osv osv. Plottet minder om noget en 3. klasse har lavet hvor hver elev får lov til at digte videre på historien på tur.

Lyd og billede var dog helt fantastisk - så helt spild var det ikke :)

Men er det mig der er helt gal på den og som bare ikke forstår det univers? Jeg har aldrig læst tegneserier og er ikke ekspert på alle figurerne, men det afholder mig ikke fra at være underholdt igennem Marvels film, som jeg synes er langt mere gennemførte.

Kunne ikke finde andre tråde på Recordere om det, så kunne være spændende at høre andres input her.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 16:40
Der er temmelig bred enighed om at de her tre film er forskellige grader af dårlig. Der er ikke noget galt med dig.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 17:53
DC har i den grad sovet i timen. De kunne have været SÅ meget foran Marvel, men sådan skulle det ikke være.

Alle de 3 film er ringe, og jeg har svært ved at vælge hvilken der er dårligst. Målt efter hype, er det afgjort Suicide Squad der er værst. Den blev slået stort op, men var en fiasko man (heldigvis) hurtig glemmer. Batman vs. Superman: Jeg har det generelt svært med Ben Affleck. Eneste højdepunkt var Wonder Woman. Justice League var en rodet omgang.


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 10:51
Jeg må tilslutte mig koret, da jeg også er svært skuffet over DC-filmene. Konen elsker dog Wonder Woman, men ... hun er også feminist Ermm Justice League er eddermæme dårlig, Man Of Steel var vel ok men føltes både lidt ligegyldig og langtrukken og Batman vs Superman var noget værre rod, i hvert fald i Theatrical Cut; Ultimate Edition får den til at hænge bedre sammen på bekostning af at gøre den lidt langtrukken. Suicide Squad vil jeg betegne som en af de værste film jeg har set i nyere tid, Aquaman har jeg ikke engang gidet at se - måske, når den ligger på Netflix.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig i, at Marvel's film bare generelt er mere underholdende og bedre skruet sammen - dog synes jeg det er gået noget ned ad bakke med nogle af de sidste, især Thor: Ragnarok som jeg synes er en skændsel. Var heller ikke så vildt begejstret som så mange andre var over Black Panther, men Infinity War var derimod ret fed og jeg glæder mig til Endgame.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 12:38
Årh hvad, det er godt nok slemt med de der slemme feminister!

Wonder Woman er, i modsætning til de andre DCU-film, rigtig god.

Redigeret af Naiera - 15-Februar-2019 kl. 12:38
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 14:22
Altså syntes også de film er noget rod. DC har bedre hel med deres serier sammen med netflix, hvor der rødtråd gennem det hele, på tværs af serierne. Men filmene er noget hø.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 17:00
Hvad er det for nogle serier de har sammen med Netflix? Arrow, Flash osv. har intet at gøre med Netflix, udover at de kan ses der.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvad er det for nogle serier de har sammen med Netflix? Arrow, Flash osv. har intet at gøre med Netflix, udover at de kan ses der.
hvad med legands og Tomorrow og black lightning det er i vi produktion med Netflix
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 21:27
Nej, der har Netflix bare internationale distributionsrettigheder. Legends of Tomorrow er del af “osv.”, ligesom Supergirl.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, der har Netflix bare internationale distributionsrettigheder. Legends of Tomorrow er del af “osv.”, ligesom Supergirl.
Supergirl, er altså ikke på Netflix, men på HBO. 

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, der har Netflix bare internationale distributionsrettigheder. Legends of Tomorrow er del af “osv.”, ligesom Supergirl.
Supergirl, er altså ikke på Netflix, men på HBO. 


Supergirl er på Netflix i USA, ellers er den blevet pillet af for nyligt.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, der har Netflix bare internationale distributionsrettigheder. Legends of Tomorrow er del af “osv.”, ligesom Supergirl.
Supergirl, er altså ikke på Netflix, men på HBO. 


Supergirl er på Netflix i USA, ellers er den blevet pillet af for nyligt.

Jeg snakker om Netflix i DK. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu