recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KODI@Android-TV - Playback fra DVD-drev i PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KODI@Android-TV - Playback fra DVD-drev i PC?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KODI@Android-TV - Playback fra DVD-drev i PC?
    Sendt: 17-Februar-2019 kl. 04:18
Hej. Den bedre halvdel er gået i gang med at gense en af sine gamle serier på DVD. Og nej, den findes ikke på streamingtjenesterne uden at den koster penge som køb per SD(!) afsnit (>3000 kr) eller som hele SD sæsoner (>700 kr) - NOT happening når DVD haves!

Så efter meget kamp for at gøre det muligt for hende også at kunne se serien fra hendes DVD'er i sengen på soveværelses-TV'et - der IKKE har en fysisk afspiller tilsluttet som setupet i stuen, er jeg løbet ind i et problem.

Nuvel, Først måtte jeg lige smide håndklædet i ringen mht. at få KODI@Android-TV til at forbinde via SMB. Ved ikke om det spiller ind? ...Hvis nogen kender et fix tages det gerne i mod. Aktuelt lader jeg i stedet bare Windows 10 boote med dens indbyggede FTP service via Internet Information Services (IIS) Manager, så jeg dermed kan tvinge mig adgang fra TV'et til filerne på min computer via FTP - alene for KODI's skyld. Men nu har jeg så mødt den næste KODI relaterede udfordring jeg gerne vil have hjælp til (Alternativt anvises en anden Android-TV app der kan løse opgaven)

Før folk begynder at sige VLC, så lad mig med det samme sige at jeg både har fået VLC til at virke via manuel aktivering af legacy SMB 1.0 i windows 10 (Mens KODI stadig ikke gider lege med SMB overhovedet) og at VLC fint afspiller dekrypterede ISO filer. ...så der er trods alt hjælp til at komme noget af vejen (via omveje), men jeg ikke helt i mål som jeg ønsker det:

På PC kan f.eks. PowerDVD og MPCHC afspille BD/DVD-filstruktur (PowerDVD endog med fulde menuer og det hele) - Jeg er ude efter noget der kan det samme på TV'et. Findes det?

Ønsket er at der kan afspilles DVD direkte fra det delte DVD-drev i Windows 10 PC på TV'et - Altså så man er fri for at spilde 5-10 minutter på at rippe til ISO først hver gang samt spilde harddisk plads på noget man ikke ønsker blivende på harddisken alligevel (Jeg har kun 2 GB tilbage på min 10 GB harddisk så det er ikke bare revl og krat der skal rippes for altid til den!)

Jeg har ladet mig fortælle at KODI BURDE kunne spille både fysiske DVD'er og ISO'er. Men når jeg åbner det netværks-delte drev i KODI får jeg imidlertid bare dets filstruktur med VIDEO_TS folder og VOB filer mv. Jeg kan så afspille VOB-filerne med KODI SÅFREMT disken ellers ikke er krypteret og uden undertekst. Tilsvarende med ISO filer - klikker jeg på en rippet ISO fil åbner KODI blot filstrukturen med VIDEO_TS mappe og VOB filer mv. (Her kan VLC i det mindste klare opgaven og afspiller ISO'er perfekt som regulære DVD'er med menuer, tekst og det hele)

Så hvordan får jeg KODI til at afspille ISO filerne korrekt og væsentligere endnu som endemålet: Er der nogen løsning mht at få KODI (eller et andet program) til at spille DVD'er direkte fra det delte drev i windows 10 maskinen?

Benyttet udstyr ifbm ovenstående spørgsmål: Sony KD65AF8 og Windows 10 PC



Redigeret af TBC1 - 17-Februar-2019 kl. 04:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 07:26
Hvad koster du i timen (for at få det til at virke)?

Hvad koster din Windows 10 maskine at have kørende for at sende DVD via netværk?

Samenlign priserne med denne


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad koster du i timen (for at få det til at virke)?
Ingenting i denne sammenhæng. Det er min fritid. ...Der er jo også et element af nørderi og læring i det
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvad koster din Windows 10 maskine at have kørende for at sende DVD via netværk?

Samenlign priserne med denne
Nu er det ikke noget der skal bruges til hverdag - Så den "står ikke tændt" som i døgnet rundt som server, men kun mens/når der en sjælden gang, sikkert med års mellemrum skal ses en old school DVD. I Idle bruger PC så vidt jeg husker ikke så meget mere en omkring 30W mens den kommer pænt over det 10.dobbelte når der f.eks. skal spilles med full load på dens RTX 2080 Ti og øvrige komponenter (Kan huske jeg for forbløffet over forskellen på Idle og full load). - Så at den blot skal stå tændt og kede sig med at streame til LAN på de tidspunkter hun lige skal se en DVD-serie med DVD'en i drevet får næppe regnskabet til at gå op. Der VILLE også være mere idé i at købe en 4K Bluray afspiller til TV'et hvis der endelig skulle købes en ekstra afspiller i huset til denne sekundære skærm også.

Redigeret af TBC1 - 17-Februar-2019 kl. 09:55
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 12:02
Jeg ville nok bare rippe det hele med MakeMKV og smide over på en (netværks-) harddisk. Væk med skiverne og nemt tilgængeligt. Kan forøvrigt godt være du skal til at opgradere, hvis du virkelig sidder med en 10GB HDD ;-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Benyttet udstyr ifbm ovenstående spørgsmål: Sony KD65AF8 
Er der ikke en USB port i TV som kan bruges til at afspille mediefiler fra memory stick eller USB  harddisk? (Hvad fileformat det så end måtte kræve Smile) ??
Mvh. JørgenT
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 19:01
Jeg har haft et dvd drev kørende fra PC, som kunne afspilles fra Kodi på forskellige platforme. Jeg har ikke brugt det i et årstid, og tjekkede lige om det stadig virkede, men det gør det ikke Cry. Jeg kan ikke umiddelbart få Kodi til at afspille DVD-"pakken", men den vil godt afspille enkeltfilerne på drevet, men det bliver lidt for tungt...

Om det er ændringerne vedr. SMB i win10 (det er det nok ikke) eller nye versioner af KODI, der driller, det ved jeg ikke - og derfor heller om det fortsat er muligt....

Opskriften var som beskrevet i denne tråd:
https://forum.xda-developers.com/fire-tv/general/play-dvd-movies-shared-dvd-drive-xbmc-t2847591

Jeg har haft AnyDVD kørende på windows maskinen, og ikke haft nogen problemer med, at DRM har blokeret.
miri
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Benyttet udstyr ifbm ovenstående spørgsmål: Sony KD65AF8
Er der ikke en USB port i TV som kan bruges til at afspille mediefiler fra memory stick eller USB harddisk? (Hvad fileformat det så end måtte kræve Smile) ??

Jo. Der er USB i TV'et. Men ønsket er at kunne undgå at skulle bruge tid på at rippe det til en midlertidig ISO. Den løsning jeg har kørende lige nu er at jeg på 5-10 minutter kan lave en dekrypteret ISO af den skive der aktuelt skal ses og afspille ISO'en som en regulær DVD/BD via netværket i VLC-playeren på TV'et, da VLC godt kan finde ud af at afspille ISO'erne som var det en rigtigt DVD. Jeg ville netop gerne kunne spare dette trin og bare få instant mulighed for at afspille hvad der lå direkte i drev-skuffen uden omveje og tidsspilde forbundet med at skulle rippe til midlertidig ISO først
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Kan forøvrigt godt være du skal til at opgradere, hvis du virkelig sidder med en 10GB HDD ;-)
Ja, sorry ...TB naturligvis.
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg har haft et dvd drev kørende fra PC, som kunne afspilles fra Kodi på forskellige platforme. Jeg har ikke brugt det i et årstid, og tjekkede lige om det stadig virkede, men det gør det ikke Cry. Jeg kan ikke umiddelbart få Kodi til at afspille DVD-"pakken", men den vil godt afspille enkeltfilerne på drevet, men det bliver lidt for tungt...

Om det er ændringerne vedr. SMB i win10 (det er det nok ikke) eller nye versioner af KODI, der driller, det ved jeg ikke - og derfor heller om det fortsat er muligt....

Opskriften var som beskrevet i denne tråd:
https://forum.xda-developers.com/fire-tv/general/play-dvd-movies-shared-dvd-drive-xbmc-t2847591

Jeg har haft AnyDVD kørende på windows maskinen, og ikke haft nogen problemer med, at DRM har blokeret.
Tak, det er lige netop det der også er mit aktuelle resultat med KODI. Og det var lige netop det som du beskriver du tidligere havde kunnet som jeg er ude efter - og da også tidligere havde hørt at KODI netop skulle kunne. Forstår jeg dig ret, at du tænker at det måske kunne være fordi vi ikke længere kan få det til at virke via SMB at KODI reagerer som den gør mht enkeltfilerne i stedet for at afspille det som en disc, fordi vi nu benytter FTP protokol i stedet for SMB?

Redigeret af TBC1 - 17-Februar-2019 kl. 23:12
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 23:25
Vil lige bekendtgøre,at medieafspilleren i Sony er elendig . Forstået på den måde,at det er helt håbløst,at navigere rundt i filer . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vil lige bekendtgøre,at medieafspilleren i Sony er elendig . Forstået på den måde,at det er helt håbløst,at navigere rundt i filer . .
Jeg tror bestemt heller ikke at default/stock afspilleren overhovedet kan afspille ISO'er (Har end ikke prøvet) hvorfor jeg netop benytter VLC-player til det og forsøger at få KODI til at virke ifht direkte afspining fra drevet - Det er jo netop det fede ved en bredt funderet platform som Android-TV med mange 3-part tilbud, at der findes adskillige glimrende alternativer til producentens default løsninger ;-)

Redigeret af TBC1 - 18-Februar-2019 kl. 00:16
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Tak, det er lige netop det der også er mit aktuelle resultat med KODI. Og det var lige netop det som du beskriver du tidligere havde kunnet som jeg er ude efter - og da også tidligere havde hørt at KODI netop skulle kunne. Forstår jeg dig ret, at du tænker at det måske kunne være fordi vi ikke længere kan få det til at virke via SMB at KODI reagerer som den gør mht enkeltfilerne i stedet for at afspille det som en disc, fordi vi nu benytter FTP protokol i stedet for SMB?
Jeg har prøvet med både SMB og UPnP og får samme resultat, desværre. Jeg hælder derfor mest til, at det er Kodi, der ikke (mere) kan fange drevet som en samlet ISO-fil. Kodi afspiller dog fint dvd'ere direkte fra dvd-drev på samme box/PC, så måske handler det "bare" om at "mounte" det eksterne drev rigtigt, så Kodi forventer en isofil???

Redigeret af miri - 18-Februar-2019 kl. 18:21
miri
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Tak, det er lige netop det der også er mit aktuelle resultat med KODI. Og det var lige netop det som du beskriver du tidligere havde kunnet som jeg er ude efter - og da også tidligere havde hørt at KODI netop skulle kunne. Forstår jeg dig ret, at du tænker at det måske kunne være fordi vi ikke længere kan få det til at virke via SMB at KODI reagerer som den gør mht enkeltfilerne i stedet for at afspille det som en disc, fordi vi nu benytter FTP protokol i stedet for SMB?
Jeg har prøvet med både SMB og UPnP og får samme resultat, desværre. Jeg hælder derfor mest til, at det er Kodi, der ikke (mere) kan fange drevet som en samlet ISO-fil. Kodi afspiller dog fint dvd'ere direkte fra dvd-drev på samme box/PC, så måske handler det "bare" om at "mounte" det eksterne drev rigtigt, så Kodi forventer en isofil???
Hmm, måske dukker der et add-on op på et tidspunkt til den nye version der har mistet evnen til det fra default?

Må Nøjes med VLC og et forudgående midlertidigt rip, hvis vi skal have det med ind på soveværelsets TV så.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 23:56
har du prøvet MakeMKV - der kan du nemt pille de afsnit/titler du skal bruge fra en dvd el. bluray - evt. korrigere med hvilke lydspor, undertekster osv der skal medtages - og så bliver det hele pakket i en nem mkv-fil, som kan afspilles nærmest overalt - og man slipper for alt det overflødige der typisk er på skiverne...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu