recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solgt: Jamo THX One 9.4 sæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solgt: Jamo THX One 9.4 sæt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Solgt: Jamo THX One 9.4 sæt
    Sendt: 17-Februar-2019 kl. 14:56
Hej

Jeg sælger mit Jamo THX One setup, da jeg erfter mange tilfredse år, gerne vil prøve noget nyt.

Højtalerne er i god stand, men har mindre brugsmærker. Alle højtalerenheder og kant ophæng er uden fejl. Der medfølger frontstof til alle højtalerne.

Sætter består af:

6 stk. Jamo LCR One (kun 5 bliver brugt i setup)
4 stk. Jamo Surround One
4 stk. Jamo Sub One
2 stk. T.amp E-800 (2x350W i 8ohm) til subwoofers
1 stk. miniDSP 2x4

Samlet pris 14.000 kroner

Bemærk at forstærkerne er PA forstærkere, så blæserne larmer noget. Det er en fordel hvis de kan stå i et andet rum, ellers kan blæserne udskiftes til en mere støjsvag version.

Målingerne viser hvordan højtalerne performer i mit rum (1/24db smoothing på SPL kurven). Der er mulighed for at høre dem inden køb, inden for de næste 2-3 uger, hvorefter de bliver taget ned.

Datablad:















Redigeret af Eeyore - 18-December-2019 kl. 13:22
Til top
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 17:21
SORRY for offropix... men hva hulen bytter man sådan et sæt ud til? :) 
(Hvis det da er tilfældet)
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 17:28
Det ved jeg ikke helt endnu Smile.
Jeg havde bare lyste til at prøve noget nyt, eventuelt noget med horn. De nye subwoofers bliver i hvert fald selvbyg. Jeg har købt 16 JBL GT-X1200 som skal drives af 4 Behringer NX3000D.


Redigeret af Eeyore - 17-Februar-2019 kl. 17:31
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 01:42
Imponerende fornuftig pris og hold nu kæft et lækkert sæt. Husker selv jeg så True Lies på laserdisc med det sæt højttalere i Jamos showroom, da jeg var i ehvervspraktik der i 9. klasse. Motherfucker, det var en vild oplevelse og lige netop der, frøene blev sået til min interesse for hjemmebio.

Træls jeg ikke har pladsen, ellers var jeg hoppet på med det samme.
Hvis nu man skulle hoppe på, har du så en ide til loftshøjttalere der kan bruges sammen med dem til et Atmos setup?

Redigeret af Nagash - 18-Februar-2019 kl. 01:44
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 07:28
I starten brugte jeg 4 stk. Jamo Suround One monteret i loftet og det virkede faktisk ret godt selvom de er dipole. Mit rum er desværre ikke det højeste, så efter et par sammenstød med højtalerne, så blev de skiftet ud til EarthQuake CM-600. Det er ikke de vildeste højtalere, men der gør det faktisk ok, og så har de tilstrækkeligt lav indbygningsdybde, til at de kunne være i det forsænkede troldtekt. Diskanten kan vinkles imod lytte positionere, hvilket til dels kompenserer for udfordringen med korrekt spredning ved lav lofthøjde.

Med lidt god vilje, kan du skimte de 4 Jamo Suround One på billedet.


Earthquake CM-600


Earthquake CM-600 malet



Redigeret af Eeyore - 18-Februar-2019 kl. 07:29
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 05:21
Det kan eventuelt også sælges i sæt af 5.2 for 6500 inkl. forstærker ekskl. minidsp.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 08:06
Er der virkeligt ingen der kan bruge dette sæt?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 13:06
De har jo en del år på bagen og tror at folk ikke vil gå længere tilbage end til D6 (THX two) eller D7, eller de nyere D500/D600
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

De har jo en del år på bagen og tror at folk ikke vil gå længere tilbage end til D6 (THX two) eller D7, eller de nyere D500/D600
Tror ikke nødvendigvis at det er lykken at gå efter de nyere - både ift. pris og også hvordan de performer. THX One systemet er det system som Jamo opgiver de klart bedste specifikationer (+/- 1db frekvensgang f.eks.). Øvrige er +/- 3db.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

De har jo en del år på bagen og tror at folk ikke vil gå længere tilbage end til D6 (THX two) eller D7, eller de nyere D500/D600
Tror ikke nødvendigvis at det er lykken at gå efter de nyere - både ift. pris og også hvordan de performer. THX One systemet er det system som Jamo opgiver de klart bedste specifikationer (+/- 1db frekvensgang f.eks.). Øvrige er +/- 3db.

Mange har vel en tendens til at tro at produkter fra en producent altid kun bliver bedre og at kvaliteten er forbedret i næste model. 

Vil tro man ved at dykke ned i mange brancher uanset elektronik, biler eller vin vil finde at det langt fra er sandheden. 

Jamo vil jeg mene havde en storhedstid med fantastiske højttalere inklusive concert serien og oriel modellen. Det er sikkert godt i dag men mon ikke ovenstående sæt repræsentere godt håndværk? 
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2019 kl. 12:53
Jeg har ikke haft tid til at pille det ned pga. arbejdet, så hvis der er interesse for det, kan det stadigvæk høres.


Redigeret af Eeyore - 31-Marts-2019 kl. 12:55
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 14:56
Det er pillet ned nu.

Ny pris: 12.000kr samlet eller 6.000 kr pr. sæt bestående af:

5.2 højttalere
1 stk forstærker




Redigeret af Eeyore - 24-November-2019 kl. 14:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu