recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opladning af Sony 1000xm3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opladning af Sony 1000xm3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martineren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martineren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opladning af Sony 1000xm3
    Sendt: 18-Februar-2019 kl. 07:48
Hej allesammen
Jeg har invisteret i et par Sony 1000xm3 hovedtelefoner. Jeg er nu blevet i tvivl om hvordan jeg oplader dem. Skal det være via USB fra pc eller kan jeg bruge min mobiltelefon - lader? Det er jo ikke samme strømstyrke. Hvad kan batteriet til Sony 1000xm3 holde til?

Mvh Martin 


Redigeret af martineren - 18-Februar-2019 kl. 07:48
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 08:01
Du kan snildt bruge din smartphone-lader uden produktet tager skade. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 09:03
Mobilladeren er bedst. Det går for langsomt fra PC.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Mobilladeren er bedst. Det går for langsomt fra PC.

Ikke korrekt. 1000X M3 har USB-C. Så har du en PC/Laptop med USB-C kan du hurtigere lade produktet op end hidtil. Det kommer jo også an på, om produktet har "fast charge". Det er lidt for firkantet at skrive, at "det går for langsomt fra PC".

Til trådstarter: begge løsninger kan anvendes uden din fine 1000X tager skade. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 09:49
Martin,

Du kan bruge hvilken som helst USB forsyning, uanset hvor lidt eller meget strøm de kan give, er det ladekredsløbet der er monteret inde i dine hovedtelefoner, der styrer opladningen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Martin,

Du kan bruge hvilken som helst USB forsyning, uanset hvor lidt eller meget strøm de kan give, er det ladekredsløbet der er monteret inde i dine hovedtelefoner, der styrer opladningen.

Klaus
Ja det er desvære en ret udbredt misforståelse at folk tror at det er USB forsyningen der styre opladningen.
Jeg har flere gange været efter www.morfars.dk fordi de bliver ved med at påstå at man ikke må bruge en USB-adaptor på over 1 ADC.
Mvh Jesper
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 11:49
Jeg har selv købt dem og synes sony er nærig at de ikke har en oplader med når de er så dyre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 16:26
Hvor mange USB ladere/forsyninger har du i forvejen?

"Når de er så dyre", skulle der leveres en lader med, kom de til at koste lidt mere......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Mobilladeren er bedst. Det går for langsomt fra PC.

Ikke korrekt. 1000X M3 har USB-C. Så har du en PC/Laptop med USB-C kan du hurtigere lade produktet op end hidtil. Det kommer jo også an på, om produktet har "fast charge". Det er lidt for firkantet at skrive, at "det går for langsomt fra PC".

Til trådstarter: begge løsninger kan anvendes uden din fine 1000X tager skade. 

Det har du såmænd ret i. Men selvom USB-C har været standard i topmodeller af bærbare i nogle år, så er det først indenfor det sidste års tid, at det er kommet til mere prisvenlige bærbare. Stationære er det lidt op og ned og afhænger mere at kabinettet end bundkortet. Altså, det kan sagtens være integreret på bundkortet, men hvem gider rage rundt omme bag ved computeren, for at lade sine hovedtelefoner op :)

De fleste har stadig kun computere med USB-A interface endnu, og det leverer normalt kun 500mAh, dog optil 1000mAh. Et stik med den strømstyrke vil normalt være markeret.
Og det er så netop også et USB-A til USB-C der følger med hovedtelefonerne ;)

Redigeret af Nagash - 18-Februar-2019 kl. 22:18
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2019 kl. 09:58
Du kan altid bruge en USB lader, så længe den levere en spændning på 5 Volt, ligemeget om den levere 5, 10w eller 10000w (sidste findes nok ikke :). Enheden suger selv den mængde strøm den har brug for, hverken mere eller mindre. Du kan ikke tvinge strøm i en enheden uden at hæve spændningen og i så fald ville brænde af.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu