recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson TW3200 larmer under opstart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson TW3200 larmer under opstart

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson TW3200 larmer under opstart
    Sendt: 20-Februar-2019 kl. 06:00
Jeg har en efterhånden ældre TW3200  som er begyndt at sige en mærkelig klikke/skratte lyd når den starter op.
 
Det er sammen med den lyd som altid har kørt i starten. Det lyder som en slags motor som indstiller sig. Og i slutningen af den "indstilling" begynder den at lyde forkert. Har ingen idé om hvad denne motor gør, og fejlen påvirker ikke billedet.
 
Har været inde og kigge på nogle film hvor folk viser de adskiller sådan en projektor og lyden kunne godt lyde som de tandhjul som styrer det der bliver kaldt auto iris ?
 
Håber nogle kan hjælpe. :)
Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wheels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 10:46
Faldt lige over dit indlæg og kan se, det er to måneder gammelt, men hvis du stadig har problemet: Det kunne godt lyde som et auto iris-problem. Har du prøvet af slå auto iris helt fra og så slukke projektoren helt og tænde igen?

(Menu -> Image -> Auto Iris -> Off)

Jeg har selv slået auto iris fra for længe siden, da jeg var træt af lyden. Og har ikke kunnet se forskel på billedkvaliteten med og uden.
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 13:26
auto iris er slået fra og har været det mere eller mindre altid. Og er helt sikker på den ikke altid har sagt sådan. Lyden kommer kun når man tænder den lige i starten. Det generer mig ikke. Men hvis det nu er noget som med tiden kan ødelægge projektoren og var noget jeg kunne fikse inden, så ville det være at foretrække. Nu har lyden været det så længe og intet andet har ændret sig, så tror bare jeg lader den være som den er. :) Når den så ikke kan mere på grund af pære eller noget andet, så bliver der købt den ny :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu