recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS problemer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS problemer
    Sendt: 21-Februar-2019 kl. 08:37
Hej

Ved ikke om det er det korrekte sted, men jeg prøver......

Jeg har købt en brugt Synology DS410j for at forsøge mig med NAS til billeder og film. Jeg havde håbet, at det var let at gå til men.......

Mit problem:

  • Jeg har overført en masse billeder til min NAS. Det tog ufattelig lang tid, men det lykkedes. Nu står den så og indekserer/koverterer billederne og det har den gjort i 3 dage!! Jeg har så opdaget, at den kører med en hastighed på max. 90 KB (ja, der står KB!). Og det er endda når det går "hurtigt". Hvordan pokker får jeg den til at køre hurtigere.
  • Jeg har Internet ved Ewiii. Min router er en TDC Homebox med 1Gb porte og mit Ethernet kabel er et Cat5e. Jeg har både haft min pc koblet til trådløst og kablet (Og jeg har tjekket at den ikke bare tog det trådløse alligevel). 
Hvad gør jeg? Jeg har læst lidt om noget "Jumbo Frames" men jeg ved ikke om det er løsningen. Håber nogen kan hjælpe :-)

Venlig hilsen
John
Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 09:03
hastigheden er det når du kopiere fra computer til NAS?

Ang konvertering så er ds410j meget langsom så jeg ville slå konvertering fra i kontrolpanelet. 
Til top
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 09:19
Det tog lang tid at overføre billederne, men det var også billeder fra 2007 til 2018, så det var rigtig mange billeder. Men ja, det var fra PC til NAS og det var IKKE med Photostation. Derudover var det fra en ekstern harddisk koblet til NAS'en med USB kabel Desuden var det med en bærbar computer og trådløst, så jeg troede egentlig, at det var alle de parametre som gjorde, at det gik langsomt med at overføre. Jeg har efterfølgende forsøgt at skifte bedre RJ45 kabel til routeren og derudover har jeg sat rj45 kabel direkte i min bærbare. Jeg har ikke overført flere filer, men den står og konverterer, og i løbet af 3 dage har den kun nået 4%. Det burde vel gå hurtigere? I overvågningen kan jeg se, at den kører med upload og download hastighed på meget lave KB.

Jeg har også overvejet at slå konverteringen fra, men meningen er jo, at jeg også ville kunne tilgå mine billeder fra min/vores telefoner m.m. Er det så ikke nødvendigt at man konverterer?


Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
Henning B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henning B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 09:34
Jeg har også en 410j og jeg lavede en mappe ved siden af standard mapperne der bare hed billeder.
Så slipper du for konvertering,og jeg kan sagtens logge på mappen på mit netværk 👍😁
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 10:02
Jo men med mange billeder vil 410j tage lang lang tid. Imens den konvertere bruger den ikke netværket så det hjælper ikke. 

Du kan sagtens se billeder/video bar "kun" i bedste kvalitet.

Alternativ hvis du uploader billeder/video med ds photo appen, her  kan du vælge at din PC'er skal lave konverteringen mens den uploader, mange gange hurtigere, 
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 13:30
Når du oplyser overføre fra USB disk til NAS - bruger du så File station på NASén, eller kopi via windows på din pc. Brug File station på NASén

Men du har desværre købt en 8-9 år gammel model og derfor bange for du får en dårlig oplevelse af NAS.
Til top
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 14:06
Hej alle

Beklager jeg ikke er så hurtig til at svare, men jeg har undervist hele dagen. Men tusind tak for jeres brugbare svar.

HenningB og OleDK: At lave en separat mappe kunne være en god løsning, men det kunne også være et forsøg værd med Photostation. Jeg tror jeg vil eksperimentere lidt. Er det korrekt forstået, at når NAS'en konverterer, så bruger den sine egne kræfter og ikke netværket? Så kan jeg jo i hvert fald ikke øge hastigheden på konverteringen. Hvis dette er tilfældet, så tror jeg, at jeg eksperimenterer med enten separat mappe, Photostation eller bare nøjes med at slå konverteringen fra.

JMA37: Jeg kan faktisk ikke lige huske om jeg brugte Filestation eller Windows Stifinder. Men fremover vil jeg så bruge Filestation, hvis det er mere effektivt. Ja, DS410j er gammel, men det skræmmer mig nu ikke væk. Det handler lidt om at gøre sig nogle erfaringer inden jeg beslutter at ofre lidt mere på en nyere NAS. Jeg har faktisk også købt den lidt ældre DS409 med defekt strømforsyning (jeg skulle bruge harddiskene). Så vidt jeg husker, har den bedre RAM og processor, så måske jeg kan bruge strømforsyningen fra min DS410j på den og få en hurtigere NAS ud af det?

Jeg vil også forsøge mig med noget filoverførsel (mit musik og video), hvor jeg må kunne holde øje med hastigheden i DiskManager. Den hastighed jeg har holdt øje med indtil nu (de max. 90KB) har jeg troet var hastigheden på netværket, men da NAS'en kun har stået og konverteret imens jeg holdt øje, så har jeg jo reelt ikke rigtig brugt netværket til noget, da konverteringen jo ikke foregår over netværket. Er det ikke korrekt forstået?

Endnu en gang tusind tak for hjælpen.

Vh. John

Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 14:27
Tror ikke du skal være sikker på de to bruger samme strømforsyninger, men kan jo afprøves

409 tænker jeg er hurtigere end 410J ( J = Budget model er bare ikke hurtig )

Min gamle DS411+ kørte fint med 60-90 mb/s
Til top
Henning B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henning B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 15:36
Konverteringen foregår internt  i Nas og går langsomt af H til...
Hvis du gør det som jeg skrev eller slår konvertering fra så kører den med en ganske god hastighed fra Pc til nas og gør ikke mere ved billederne.
Jeg har haft min fra ny i 2010 og har brugt den rigtig meget..
Min fortalte mig også på et tidspunkt at min switch var for langsomLOL
Har brugt den som backup af film og billeder og dokumenter, og hvis den en dag afgik ved døden har jeg en enkelt disk synology(kan ikke huske nummeret)til at lave backup en gang om ugen af 410J.
Apropos strømforsyning er min stået af en gang sidste år, fandt og købte en kompatibel på Amazon.co.uk så prøv at kigge derWink

Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Min gamle DS411+ kørte fint med 60-90 mb/s
60-90 milli bit/sekund er godt nok langsomtLOL
Min oldgamle DS101j kører med 8 MB/sec.


Redigeret af Axlon - 21-Februar-2019 kl. 16:37
Mvh Jesper
Til top
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Tror ikke du skal være sikker på de to bruger samme strømforsyninger, men kan jo afprøves

409 tænker jeg er hurtigere end 410J ( J = Budget model er bare ikke hurtig )

Min gamle DS411+ kørte fint med 60-90 mb/s

Jeg er næsten sikker på, at de bruger samme strømforsyning. Stikket er det samme og når man søger på Amazon, så passer deres strømforsyning til begge NAS. Det skal prøves Smile
Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Henning B Henning B skrev:

Konverteringen foregår internt  i Nas og går langsomt af H til...
Hvis du gør det som jeg skrev eller slår konvertering fra så kører den med en ganske god hastighed fra Pc til nas og gør ikke mere ved billederne.
Jeg har haft min fra ny i 2010 og har brugt den rigtig meget..
Min fortalte mig også på et tidspunkt at min switch var for langsomLOL
Har brugt den som backup af film og billeder og dokumenter, og hvis den en dag afgik ved døden har jeg en enkelt disk synology(kan ikke huske nummeret)til at lave backup en gang om ugen af 410J.
Apropos strømforsyning er min stået af en gang sidste år, fandt og købte en kompatibel på Amazon.co.uk så prøv at kigge derWink


Jeg må i gang med at eksperimentere Smile

De strømforsyninger har det åbenbart med at gå. Ham jeg købte DS409'eren ved har også skiftet strømforsyning to gange.......
Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu