recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugervenligt videoovervågning system søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugervenligt videoovervågning system søges

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Jeg har  kontinuerlig optagelse på mit arlo system  i firmaet 
og har 60 dages optagelser ved bevægelse hjemme i privaten 

Begge ting kan lade sig gøre som privat person
 
Hej
 
Der er ingen tvivl om, at Arlo serien er meget brugervenlig, og uden at have prøvet deres APP er den sikkert super nem?
 
Det er primært udendørs kameraer min far ønsker, så der kan jeg se, at man skal tilkøbe strømforsyninger, hvis man ønsker 24/7 drift. Men igen er det nødvendigt med 24/7 drift - nej ikke hvis du spørger mig, men kan godt lide et system, hvor man ikke behøver at tænke på at skifte batterier - og så er POE jo smart, med en central forsyning, ligesom man er fri for at tænke på trådløse begrænsninger.
 
Arlo skal klart med i overvejelserne også, selvom det er ret dyrt ;)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Men igen er det nødvendigt med 24/7 drift - nej ikke hvis du spørger mig

Kommer an på, hvad du mener med 24/7 drift. Kameraet skal jo sidde hvor det sidder, 24/7 Wink Men det er ikke ens betydende med, at det så også optager 24/7. Og det er vel egentlig det du mener det ikke skal 24/7?

Det er her alarm, motion sensor osv kommer ind i billedet. Ordentlige kameraer/NVR starter ikke før de bliver trigget, (og så kan man sætte en tid de skal starte før). Egentlig optager de hele tiden. Men det er til en buffer, netop for at du kan sætte en tid for, hvornår de skal optage "rigtigt. De fleste vælger et sted mellem 5-20 sekunder før bevægelsen er sket. 
Og med det i tankerne, så tror jeg ikke man skal gå så højt op i 24/7. Det har ingen praktisk betydning. 


Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

men kan godt lide et system, hvor man ikke behøver at tænke på at skifte batterier - og så er POE jo smart, med en central forsyning, ligesom man er fri for at tænke på trådløse begrænsninger.

Det er, efter min overbevisning, også den eneste rigtig "sikkerhedsmæssige" korrekte måde at gøre det på.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 14:17
fx ring fås med solceller, så her behøver man ikke at trække strøm.
De er dog ikke helt billige

Hvis man har styr på sit wifi i sit hus, så er wifi næppe noget problem til et udendørs kamera. Så meget båndbreddde trækker de jo ikke


Redigeret af lahan - 01-Marts-2019 kl. 14:19
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 14:20
Jeg har ikke selv prøvet deres kameraer, men som så mange andre er jeg overordentlig tilfreds med deres router og access points.

Så jeg ville kigge på Ubiquitis produkter, der også understøtter PoE.



Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Hvis man har styr på sit wifi i sit hus, så er wifi næppe noget problem til et udendørs kamera. Så meget båndbreddde trækker de jo ikke

Det er skam ikke pga båndbredden.
 
Man kan forholdsvis nemt jamme et WiFi signal. Så begrebet "sikkerhed" skal måske overvejes lidt. 
WiFi kan ikke rigtig betegnes som værende stabil. Selvom det måske er minimal, så stiger risikoen for, at en melding om evt bevægelse/alarm mistes.   
Hvis man alligevel skal trække et kabel pga strøm, så kan man lige så godt køre POE. Så forsvinder begge ovenstående potentielle problemer. Og man har foretaget samme "arbejde" for det.
  
WiFi overvågningskamera på batteri, går helt galt. Så pålægger man blot sig selv endnu flere potentielle muligheder for fejl, endnu mere arbejde (skift/oplade batteri), og oftest en langt dyrere løsning. Det hænger slet ikke sammen..
WiFi løsninger er efter min mening nødløsninger, hvor kablet løsning ikke er fysisk muligt, eller det er indbefattet af så stor en økonomisk konsekvens, så det slet ikke kan svare sig. 

Jeg har heller ikke helt fidus til solceller. Det må begrænse mulighederne for placering? Og endnu værre, hvad nu hvis... solen ikke har smidt sine stråler på cellerne i flere dage/uger måske? Hvad gør man så?

Det hele skal selvfølgelig vejes op imod, hvor vigtig overvågningen er. Det er nok næppe Forth Knox (selvom der vist ingen guld er der mere). Men det er alligevel oftest et meget følsomt emne, specielt for folk som fx har været udsat for indbrud eller det der er værre. 

Det er blot min mening om ting som disse. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 15:32
Hvor mange indbruds tyve tror du jammer ens wifi ?  Hvis de jammer wifi, så har jeg stadig optagelsen som sidder i det indbygget sd kort der kan indsættes i kameraet.

Hvad hvis de tager strømmen i hele byen/huset, så virker dit PoE jo heller ikke ?  Men igen disse scenarier er så usandsynlige så jeg tror næppe det sker i virkeligheden. De jammer vel også de kendte frekvenser som alarm systemet benytter ?

nogle gange så har man jo strøm i fx carport, men ikke kablet internet. Så PoE kan være en dyr løsning, hvis der skal trækkes kabel.

Batteri, tja mine ring devices skal oplades ca hver 3 mdr. Koblede jeg en ramme med solceller op, ja så tror jeg aldrig de skal oplades. Ustabilt fordi det er batteri, det har jeg ikke oplevet endnu.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvor mange indbruds tyve tror du jammer ens wifi ? 


Dunno. Jeg påpeger bare muligheden er der, og det er forholdsvis nemt. 

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvis de jammer wifi, så har jeg stadig optagelsen som sidder i det indbygget sd kort der kan indsættes i kameraet.


Hvad nytter det? Du får jo ingen advarsel. Det kan da godt være dit kamera optager. Men det er optagelser du dermed kan sidde og "nyde" senere. 
Og i tilfælde af hjemmerøveri, der tror jeg nok de fleste vil sætte pris på, at få advarslen med det samme.  

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad hvis de tager strømmen i hele byen/huset, så virker dit PoE jo heller ikke ?


Korrekt. Derfor har man også batteribackup på (UPS), når det er rigtig vigtigt. Vi har fx batteribackup på vores alarm system. Så hvis nogen "tager strømmen", ja så virker alarmen inkl sensorer stadigvæk.. Og nej, de sensorer er IKKE trådløse Smile

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men igen disse scenarier er så usandsynlige så jeg tror næppe det sker i virkeligheden. De jammer vel også de kendte frekvenser som alarm systemet benytter ?


Hvilket frekvenser er det? Men ja, man kan jamme hvad som helst, der kører trådløst. Det gør ikke ligefrem argumentet for at bruge trådløst bedre. 

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

nogle gange så har man jo strøm i fx carport, men ikke kablet internet. Så PoE kan være en dyr løsning, hvis der skal trækkes kabel.


Bortset fra at reglerne for fx et pds kabel ikke rigtig kan sammenlignes med reglerne for fx stærkstrømskabler. Men ja, har man strømmen lige i nærheden, så er det da en mulighed. Derfor skrev jeg også, at det skal vejes op imod vigtigheden og omkostningerne ved det ene og det andet. 

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Batteri, tja mine ring devices skal oplades ca hver 3 mdr. Koblede jeg en ramme med solceller op, ja så tror jeg aldrig de skal oplades. Ustabilt fordi det er batteri, det har jeg ikke oplevet endnu.


Så formoder jeg ikke din dør er vendt stik mod nord? Som jeg skrev/spurgte om, så går jeg ud fra, at med solcelleløsningen, så er man begrænset i mht placering. 
Og hver 3. mdr kontra aldrig - Den del behøver vi vel ikke debattere Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 16:15
hvilke system benytter du, når alle sensorer er kablet ?
Det må have været et stort arbejde at trække kabler til samtlige døre, vinduer og rum generelt.

Selvfølgeligt får jeg en advarsel hvis de jammer wifi. Men igen tror næppe Egon Olsen kommer forbi med sin jammer.

Men begge typer systemer har hver deres fordel.
Jeg har valgt ikke at trække et hav af kabler til mine sensorer.
Mine indendørs sensorer(ikke video) har kørt på samme batteri i snart 3 år. Det tog vel knap 1/2 time at montere og konfigurere, samt ingen grimme kabler i hele huset. Batteri, ja på et eller anden tidspunkt skal de skiftes, så der venter en udgift på max 20kr, samt 10min arbejde. Det slipper du jo for med din løsning.

Virker det ? Ja det har skræmt udbudne gæster væk.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 19:06
Vil klart anbefale Arlo. Super enkelt når det først er sat op og det hele foregår gratis via skyen
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Vil klart anbefale Arlo. Super enkelt når det først er sat op og det hele foregår gratis via skyen

Ingen tvivl om at Arlo er fedt, men prisen er også på niveau med en prof kablet system med nvr
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 12:42
Tak for mange gode inputs - det er jo fedt Smile

Pt ligger valget på Ubiquiti G3-AF 5 pak, men den nye cloud key gen 2 som nvr. Pris ca 6000 + switch og kabler.

Jeg har set lidt youtube video af Ubiquitis app, og det set da meget lækkert ud Wink
Til top
T-Mann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2014
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Mann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 13:39
Okay, hvis du ønsker noget som er nemt at sætte op samt er super bruger venligt både på ipad og iPhone. Android virker det også på. Men så skulle du prøve at kigge på Y cam. Har sat det op i svigermekanikens butik. Og de er begge pensioneret og kan finde ud af det. Men det giver dem en tryghed som de har brug for.

Men i der system kobles kameraet til nettet. Trådløst eller kablet. Også gemmer den 7 dage i skyen. Og i butikken har de max en upload på 2 Mbit og det fungere.

Hav det i tankerne som den nemme løsning uden optager bokse osv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu