recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugervenligt videoovervågning system søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugervenligt videoovervågning system søges

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugervenligt videoovervågning system søges
    Sendt: 28-Februar-2019 kl. 20:40
Hej 

Min kære far på knap 70 år, har længe ønsket videoovervågning på hans matrikel, og jeg forsøger at hjælpe. Systemet skal bestå af 3-4 kameraer - gerne poe kablede kameraer. Systemet behøver ikke optage hele tiden, men selfølgelig når der er aktivitet. Det er måske en fordel, at optage hele tiden, fremfor at stole på motion detection? 

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilke systemer der er bedst og mest brugervenligt. 

Det vigtigste for min far, er nok en brugervenlig iOS app, der giver sender push beskeder ved motion detection, live video og afspilning af optagede klip.

Jeg tænker selv på følgende løsninger:

1)
Synology NAS med survaillance station - jeg kender ikke rigtig noget til løsningen. Fordelen må være, at man kan købe næsten hvilket som helst kamera. Ulemper - dyre licenser? Hvad med APP og afspilning af video klips via telefon? 

2)
Netgear Arlo?

3)
Nest? Kan se der kan udvides med alarmer...

4)
Dedikeret NVR system - for eks Hikvision

På forhånd tak for hjælpen 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 06:33
Der findes jo masser af wifi camera med cloud løsninger. 

Så slipper han for en nas
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 06:43
jeg har en synology nas, med kamera på.. det er nogenlunde at sætte op, men kan være langhåret alt efter hvor avanceret man vil være.. det kører motion detection på alle kamera, og virker super fint, men får en del falsk positive på skygger/sol og skyer der spejles i bil ruder, men sådan er det jo nok på alle systemer, netop derfor har jeg ikke kigget ind i push beskeder, så der må jeg være dig svar skyldig om det kan.

deres iOS app er ret nem at finde ud af, jeg har nogle brugere der ikke er super it kyndige og de har da styr på appen, trods alt :-D 

Jeg bruger hikvision og ubiquiti cams. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 07:08
vi har Netatmo Presence det er super nemt og også med lys der tænder.

 



Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 07:45
Jeg har Arlo Q serien sat op både hjemme og i firmaet. 

Er super tilfreds. det spiller bare altså. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 09:29
iSmartAlarm spot +

Her kan du få 4 stk kamera 1080 incl cloud til 1200kr
Bemærk cloud er gratis når man har købt et kamera.
Den er ikke vandtæt, men sidder den i en carport eller tilsvarende er det ikke noget problem.
Den kører på 220V + wifi.

iSmartAlarm ISC5 SPOT: WLAN HD Sicherheitskamera mit Nachtsicht https://www.amazon.de/dp/B01M1OISD7/ref=cm_sw_r_cp_api_i_xYqECbV67Z9GR


Ellers virker ring produkterne også ret gennemførte.


Redigeret af lahan - 01-Marts-2019 kl. 11:43
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der findes jo masser af wifi camera med cloud løsninger. 

Så slipper han for en nas
 
Ja det ved jeg, men ulempen er at cloud koster, og man ikke har kontinuerlig optagelse. Selv har jeg lavet en løsning, hvor jeg uploader alle videoer til Google Drive, og Pushover til at generere besked ved aktivitet. Virker super, men ikke helt så brugervenligt til en ældre herre


Redigeret af Plex - 01-Marts-2019 kl. 09:50
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

jeg har en synology nas, med kamera på.. det er nogenlunde at sætte op, men kan være langhåret alt efter hvor avanceret man vil være.. det kører motion detection på alle kamera, og virker super fint, men får en del falsk positive på skygger/sol og skyer der spejles i bil ruder, men sådan er det jo nok på alle systemer, netop derfor har jeg ikke kigget ind i push beskeder, så der må jeg være dig svar skyldig om det kan.

deres iOS app er ret nem at finde ud af, jeg har nogle brugere der ikke er super it kyndige og de har da styr på appen, trods alt :-D 

Jeg bruger hikvision og ubiquiti cams. 
 
Tak for inputs... Jeg går ud fra, at selv kan bestemme om man vil optage kontinuerligt, eller kun ved motion?
 
Ubiquiti er også i mine tanker, og de har jo også en prof løsning, med deres nye Cloud Key NVR, som ser ret lækker ud. Måske jeg lige skulle forhøre min i Ubiquiti facebook gruppen om den løsning. Nogen siger dog, at Ubiquiti kameraerne ikke er så gode i forhold til prisen, sammenlignet med Hikvision.
 
Er app'en på dansk, så min far let kan forstå den?
 
Hvad koster licenserne?
 
Jeg kender godt det med falske alarmer, som jeg også bøvler lidt med på mit eget system - det kan til tider være lidt irriterende. Specielt med edderkopper der arbejder hele natten, og genererer 40 push beskeder og optagelser LOL 
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 09:50
Jeg har  kontinuerlig optagelse på mit arlo system  i firmaet 
og har 60 dages optagelser ved bevægelse hjemme i privaten 

Begge ting kan lade sig gøre som privat person
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der findes jo masser af wifi camera med cloud løsninger. 


hvis det skal være poe, så er wifi en skidt ide. (er det i øvrig helt generelt). 
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 11:15
Hvis du ønsker push beskeder ved hændelser, så gå efter kameraer eller en NVR som kan genkende objekter, i stedet for blot motion detection, som også trigger på dyr, sol/skygge etc.

F.eks. er Hikvision's AcuSence teknologi temmelig effektiv: https://www.youtube.com/watch?v=kshnsLU1a14

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Hej 

Min kære far på knap 70 år, har længe ønsket videoovervågning på hans matrikel

Nu kan jeg se flere kommer med forslag til løsninger der er beregnet til indendørs brug. Så måske du lige skulle slå fast, om det er til udendørs eller indendørs brug? Det har en rimelig væsentlig betydning, synes jeg, specielt hvis man opsætter indendørskamera udendørs kan man altså rende ind i gevaldige problemer. 

Der findes også NVR software, fx Blue Iris, http://blueirissoftware.com/ som er gratis, og efter sigende skulle være kanon godt. Jeg har dog ikke selv prøvet det, endnu.  

Sidst men ikke mindst - Hvad siger budgettet?
Selvom visse billige wifi løsninger måske er tiltalende, så mener jeg ikke rigtig overvågning er specielt godt på wifi og/eller batteri (som Arlo). Som 70 årige har man måske nok tiden, men jeg tror ikke man har specielt meget mere lyst til at oplade kameraer i tide og utide, og da slet ikke til prisen. 
Løsningen er, for mig at se, gode poe kameraer. Det gør bare alting meget nemmere. Og specielt hvis det er til udendørs brug. Omvendt koster det også oftest lidt mere. Men det kan være tjent hjem i det ekstra ledning/kabel træk man ellers skal ud i. Og så får man altså bare en mere stabil løsning. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu