recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Zensor 7 Eller Dali Ikon 8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Zensor 7 Eller Dali Ikon 8

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Zensor 7 Eller Dali Ikon 8
    Sendt: 01-Marts-2019 kl. 16:56
Hejsa derude.

Jeg er ved at kigge på brugte højtalere, og har fundet et sæt Dali Ikon 8 og et sæt Dali Zensor 7.

Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gå efter.

Jeg regner med at jeg i Ikon 8 får en højtaler der kan levere både til film og musik, men er dog i tvivl om jeg kan give den power nok med min Marantz 6009.

Dali Zensor 7 tænker jeg er en rigtig fin højtaler, der dog sikkert skal have en sub til at hjælpe.

Har i nogle input der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning?

Min stue er 35-40 Kvm, og det skal bruges til musik / film, 50/50
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 18:18
Lyt til dem.

Ud fra min erfaring ville jeg ikke være i tvivl - Ikon 8


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 18:46
Har lyttet på ikon 6.

Kanon højttaler. Specielt Dalis bånddiskant. 

Den har fået mange gode test. Og vundet priser.

Så umiddelbart ikon 8


Redigeret af Mufti - 01-Marts-2019 kl. 18:48
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 18:48
Min bekymring ved IKON 8 går bare på om min Marantz 6009 har kræfter nok :)
Til top
Flomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2013
Sted: 6200
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 19:42
Jeg har Dali Zensor 7 sat til en NAD C368 + MDC BluOS 2i modul.

C368 er en 2x80 watt hybrid digital stereoforstærker, og jeg syndes at den fylder fint mine Zensor 7 med god lyd "24-bit MQA via TIDAL" i en stue på 10x10m 

Du kan læse dvs Test om dem her nederst på siden






Redigeret af Flomsen - 01-Marts-2019 kl. 19:45
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Min bekymring ved IKON 8 går bare på om min Marantz 6009 har kræfter nok :)

Kigger man på specs er begge 6 ohms højttalere og giver samme lydtryk ved 1W effekt.

Kigger man på specs, vejer et sæt Zensor 7 det samme som en enkelt Ikon 8.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 10:22
Ikon 8 er SULTEN! Din 6009 kan godt drive dem... MEN.... sæt en god effektforstærker den og BUUUM!! :-) 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 01:23
Du for mere bas med et sæt ikon 8

Har selv 88db højtaler (Mission QX-2) og har lige nedgraderet i størrelsen,watt til en Denon RCD-41DAB men gået op i lydkvaliteten,alligevel er der masser af power, imponerende enhed.

Jeg er sikker på over 100 watt pr kanal er nok, så længe det er rigtige watt og de lyder godt.
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 07:04
For at få det fulde ud af surround sporet når du ser film, skal du have en sub uanset hvilken af de to du køber. Det lavfrekvente spor kører nemlig seperat, så det bliver slet ikke sendt til dine fronter. 

Højttalerne er vidt forskellige, hvor Zensor 7 er en klart billigere konstruktion, med mindre kabinet, mindre enheder der samtidig deles om bas og mellemtone, og så har den ikke hybriddiskant. Ikon 8 er en langt dyre højttaler, et sæt kostede 15000 fra ny, og vil ikke have problemer med at sparke liv i en større stue. Den har hybriddiskant, som jeg synes er et stort plus, og går væsentligt dybere i bassen. 

Gå efter dali ikon 8. Alt andet ville i mil optik ikke give mening. Så må du vurdere om der skal købes nyt grej til dem efterfølgende. En fornuftig surroundforstærker med preout og en god intg. Steroe forstærker kan fåes for 5-6000 og op brugt.  Og så er du altså rigtigt langt med et godt stereo og surround anlæg. 


Redigeret af MortenGN - 03-Marts-2019 kl. 07:05
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 07:13
Jeg kan se at din marantz allerede har preout. Så er det jo utroligt nemt, købt ikon 8. Spar sammen til en intg. Forstærker (hvor volumen og effekt sidder i samme kabinet) køb den du bedst kan lide til dit budget. Koble det sammen via preout til intg. Forstærkere indgang og sæt volumen til omkring kl. 10 og kør autpkalibrering på det hele. Så har du effekt nok til ikon 8, du har to forstærkere til surround, som vil give din surroundforstærker mere overskud. Og bedst af alt, så har du et dedikeret stereoanlæg, som vil lyde meget bedre end at høre musik på en surround forstærker.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

For at få det fulde ud af surround sporet når du ser film, skal du have en sub uanset hvilken af de to du køber. Det lavfrekvente spor kører nemlig seperat, så det bliver slet ikke sendt til dine fronter. 

Med mindre at man slår sub fra i opsætningen og sætter fronter til fuld fange.
Så kommer .1 sporet ud i fronterne.

Og, med fire 8” enheder i fronterne (og godt med forstærkereffekt) er en sub ikke en nødvendighed.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 08:59
En subwoofer er mere nødvendigt til surround en noget andet fordi der er nogen lyde i film som en subwoofer gengiver som store fronthøjtaler IKKE kan spille,gengive på samme måde.

Spørg mig ikke hvad, har bare læst at en subwoofer er super vigtig til surround sound
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu