recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Bedste" 65" budget TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Bedste" 65" budget TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Bedste" 65" budget TV
    Sendt: 02-Marts-2019 kl. 20:01
Hej

Jeg står og vil erhverve mig et 65" TV og mine krav er ikke særlig store.

De eneste krav er, at det er et SmartTV som kan kobles til Wi-Fi, og at det har HDMI, så jeg kan spænde min PS4 der til.

Lige nu kan jeg se at Elgiganten har et 65" LG "65UK6400" til 5.555 kr. og Bilka har et LG 65UK6750 til kr. 5.999,-

Er det gode valg til den pris? Eller er det fuldstændig ligegyldigt hvad man køber, når man befinder sig i 5.000 kr. - 6.000 kr. klassen?

Hvis der er et til maks. kr. 6.000,- jeg bør overveje, så skriv det gerne her.

Er ikke så meget for at købe brugt, selvom man måske kan få "mere" for pengene.
          
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 22:13
De krav du har listet op nu, har ALLE TV nu. Der findes ikke TV uden Smart TV og WiFi og med HDMI indgange.
Når det er de eneste krav du har, så skal du måske mere gå op i, hvad du vil med Smart TV. Hvilke App er vigtige. Det er det du skal vælge udfra, da ikke stort set ingen af dem har apps til alle tjenester i Danmark.
Personligt ville jeg hellere vælge en med Android TV. LG er virkelig slemme til at glemme tidligere modeller, når de opdaterer deres WebOS.
Det er nu ikke fordi de producenter der har Android TV er super hurtige til det, men modsat WebOS, så bliver app's ved med at være up to date, da de bare opdateres gennem Play Store. Og Philips, Sony og Sharp opdaterer dem dog også løbende, men de er bare lang tid om det.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 23:47
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 07:19
Uden at de skal bære negativt.

Men i 5-6000 klassen for 65” er de lige ringe.   Eller lige gode .

Dem jeg har kikket på hos venner ser ok ud og er man ligeglad med hastighed på smart tv og alle de andre skavanker så er det fine køb.

Mange har jo bare tv for lidt underholdning.  Og her gør de det ok.    

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 09:44
Du skal nok gøre op med dig selv hvad den primære kilde vil være (streaming, BD/UHD-film, spil, TV, etc..) og hvad dine krav er til TV'et med den primære kilde (billedkvalitet, hastighed, betjening, etc..). ?
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 11:02
Hej

Tak for jeres svar.

Altså som jeg var lidt inde på tidl. så har jeg virkelig intet forhold til mit TV. Det skal kunne tænde når jeg trykker på "tænd", vise mig nyhederne når jeg beder om det, og slå væk fra bl.a. X Factor og Paradise Hotel når jeg panisk beder om dette. Jeg har lige nu et Samsung 55" som jeg købte for ca. 6.000 kr. i 2015, og det fungerer SÅ fint til mit behov. Jo jo det er da gigantisk langsomt til at loade menuen til Smart TV funktionerne, men når YouTube ER loadet efter en 20 sekunder og app'en er i gang så kører det faktisk super fint. Det samme med Netfix, Viaplay og TV2Play. Og ja billedekvaliteten med min PS4 (1. generation) er ganske upåklagelig, og jeg kan ikke sætte en finger på noget.

Også derfor jeg hentydede til det som hansie er inde på, at i denne prisklasse er det nok fuldstændig ligemeget hvad man køber, da de hverken er dårligere eller bedre? Som han skriver, så har jeg "jo bare et TV for underholdningens" skyld.

Der er dog ÉN ting der kunne være fedt, at mit næste TV har, og det er en integreret mulighed for at afspille fra DR TV. Det har mine svigerforældres LG TV og det er MEGA nice, for så slipper jeg for at koble på Apple TV og streame fra iPad hver gang min nevø er på besøg.

Ellers er min primære kilde underholding i forhold til ganske lidt Flow-TV, streaming via Smart TV (YouTube, Netflix, Viaplay osv.), samt lidt gaming i ny og næ, men slet ingen krav til denne del.

Så i bund og grund, bare for underholdningens skyld, men rart med en større skærm


          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 11:14
Måske det kinesiske TCL. Flere af deres modeller er med Android. Og prisen er helt i bund.



Edit: DR tv ser ud til at være HbbTV, da DR ikke har en app til Android.

Og en video. Det har vist chromecast indbygget.



Redigeret af Brixen - 03-Marts-2019 kl. 11:27
Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 12:05
Altså DR TV via app er ikke et must, men det kunne være fedt - dog så skal det ikke afgøre det 100 %.

Hvad er Android TV? Det er et nyt begreb for mig kan jeg høre. Det Samsung jeg har i dag det kører så ikke Android eller?

Ellers ser det jo meget interessant ud det der TCL faktisk.
          
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 12:12
Derfor vil jeg anbefale Sony, da de udeover Android TV netop har en app til DR. Ganske vist er det bare et simpelt link til HbbTV platformen, men den virker uden antenne tilsluttet.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 12:15
Hov, og nej, Android TV er ikke så nyt igen. Det kom i 2015. Sony i Philips har kørt med det siden da. Sharp selvfølgelig også, men de er ikke så kendte i DK. B&O har så også taget det ind, men dem finder du jo ikke lige i den billige ende.

Det er et styresystem til Smart TV, men modsat alle de andre, som styre deres egen platform, så er Android TV styret af Google selv og derfor har du også Play Store, som du kender det fra Android på telefonen. Her er fordelen, ligesom på telefonen, at selvom du muligvis ikke har nyeste version af styresystemet, så har du stadig adgang til nyeste version af app'en gennem Play Store.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Altså DR TV via app er ikke et must, men det kunne være fedt - dog så skal det ikke afgøre det 100 %.

Hvad er Android TV? Det er et nyt begreb for mig kan jeg høre. Det Samsung jeg har i dag det kører så ikke Android eller?

Ellers ser det jo meget interessant ud det der TCL faktisk.
Samsung kører deres eget titzen OS, men Android tv er en Android bygget til tv. Og der er indbygget Chromecast i, så man kan caste drtv op fra Apple eller Android mobiler. Den har Viaplay, netflix, TV2 Play, hbo og dplay som apps
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 12:45
Okay - så hvis man skal sætte de kriterier der hedder 65", mulighed for DR TV via Smart TV direkte og pris på 6.000 kr. kan man så det? I denne tråd bliver der linket til et SONY men ganske vist til 7.000 kr. 
          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu