recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR øje
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IR øje

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér satbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IR øje
    Sendt: 07-Marts-2019 kl. 11:02
hej
 
jeg har en denon avr-x540bt som står i et skab og jeg søger et IR øje/forlængerkabel så jeg kan havde døren lukket.
jeg kan bare ikke finde ud af hvilket et jeg skal anskaffe mig.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2019 kl. 11:52
kan hifiklubben ikke hjælpe dig ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2019 kl. 14:53
Din Receiver har kun optisk IR input, så du skal over noget med IR receiver og en IR blaster/sender dioder.
Hvis du har tid at vente de 4-8 uger det kan tage fra Kina:
Den kræver så også en 5V USB forsyning, men der kan receiver USB port på front evt. bruges hvis ledig. Wink
Det er den store "klump" i midten der skal sidde udenfor skabet. Smile
EDIT: Der er ikke opgivet frekvens, men er sandsynligvis 38KHz modulation, som er den mest anvendte.

En dyrere model med flere IR sendere + forsyning og fra DK forhandler:

Flere:



Redigeret af JørgenT - 07-Marts-2019 kl. 14:56
Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2019 kl. 16:08
Jeg bruger en tidligere udgave af denne.

Den har nu fungeret upåklageligt i over 5 år.

Til top
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér satbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2019 kl. 19:35
kan godt være jeg er lidt tung i det men flere af dem i linker til er der et mini Jack stik på kablet og de virker ikke på min denon.
 
 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2019 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af satbox satbox skrev:

kan godt være jeg er lidt tung i det men flere af dem i linker til er der et mini Jack stik på kablet og de virker ikke på min denon. 
Mon ikke det er så extender systemet kan adskilles, og nøjes med at bore mindre hul i skabet som minijack kan komme igennem. Wink

Men korrekt, der findes andre typer som kan kobles direkte i minijack stik i receiver (men gælder ikke for din receiver), i stedet for at bruge IR blaster dioder. 


Redigeret af JørgenT - 07-Marts-2019 kl. 21:11
Mvh. JørgenT
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 08:39
Du kan prøve om denne her ikke er det du søger 🤔

Læs beskrivelsen.. 


Redigeret af Just Curious - 08-Marts-2019 kl. 08:45
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu