recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony AF8 vs LG E8 65"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony AF8 vs LG E8 65"

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 20:41
Min oplevelse fra plasma til OLED er, at de 2 plasma jeg ejede var klart mere disponeret for retention end mit nuværende OLED . 
Jeg nåede selv lige, at have et fejlbehæftet LG E7 forbi ( -fandme designmæssigt flot ! ) inden jeg endte ud med mit nuværende Sony A1 . Og med dit brugsmønster (- intern smartTV ligegyldigt), så havde jeg helt klart også valgt Sony . Som andre nævner,så er billedperformance måske tæt på uafgjort, men Sony’en byder altså lige ind med et par andre marginale trumfkort. Faktisk mener jeg,at Sony har bedste skærmskåner implementeret . .


Redigeret af Lennon - 08-Marts-2019 kl. 20:44
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 21:59
Nu hænger det der altså også, så nu er beslutningen endelig :)

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg kommer kun til at bruge TV'et som monitor. De(t) indbyggede Smart TV, højttalere, DVB-dekodere og generelle menusystem er derfor lige meget. Alt kommer til at blive afspillet fra ATV 4K og en Denon blu-ray.
Vi har ikke konsol, så at Sony'en ikke har low latency mode, betyder heller ikke noget, og hvis vi endelig får konsol, så bliver det til singleplayer mest og kun casual netspil. Så kilderne bliver kun streaming og blu-ray.
[snip]
Så hvad ville I vælge med de behov jeg har, hvor video er eneste afgørende faktor. Jeg er helt 100 på, at uanset hvilken af de to jeg vælger, så bliver jo jo super tilfreds og så snart det hænger på væggen, så kommer jeg helt sikkert aldrig til at skænke den anden en tanke igen. But still.
Da det som sagt er det samme panel TV'ene fra en bestemt årgang har er det kun billedbehandlingen, de forskellige billedbehandlingschip og panelbeskyttelsesalgoritmer der udgør forskellen på TV'enes ydelse og billedkvalitet - Der er oftest grundlæggende samme billedbehandlingchips i de forskellige fabrikanters forskellige modeller fra deres billigste til deres dyreste, med udtagelse af om der evt. er tale om større eller mindre generationer af denne chip, som dog grundlæggende fortætter nogle af de samme dyder og ulemper i forhold til de andre fabrikanters billedbehandlings-chip. 

Og skal man sige noget om billedbehandlingen så er det groft sagt sådan at du [almindeligvis] får mest for pengene, den laveste latency men på minus siden (i mørke rum) ind til videre desværre også near-black chroma overshoot hos LG (2018 modeller). Du får de bedste farver og den mest nuancerende cromaopskalering hos Panasonic. Sony har de bedste gradueringer og en rigtig god opskalering fra SD og HD samt den bedste motion compensation algoritme hvis man beholder den på et moderat niveau. Sony er især/primært anbefalelsesværdige hvis man er tæt på skærmen i en lyskontrolleret setting hvor de små forskelle kommer til udtryk, grundet deres bedre gradueringer og hvor deres mere aggresisve panelbeskyttelse ikke fylder og betyder så meget (da man ikke kan holde ud at drive dem så lyse i mørke rum alligevel), mens man under andre mere lysforurenede omstændigheder sikkert står sig mindst lige så godt (eller evt. marginalt bedre) med de andre fabrikanter hvis det er lidt mere lysstyrke man er ude efter. Sony har også klart den bedste lydkvalitet via sin Acoustic surface teknologi og dermed også imho det bedste design som monitor. Phillips skulle også have noget godt at byde på, men jeg har ikke hørt voldsomt meget om deres fordele og ulemper, da de generelt ikke er så reviewede som de øvrige.

Med dine oplistede præmisser ville jeg af de to du overvejer tage Sony'en for at sikre mig de bedste gradueringer og undgå LG's near-black chroma overshoot (Som dog burde blive fikset via firmware update på et tidspunkt)

Edit: Og hvis jeg så lige havde læst side 2 også, så ville jeg have set at du allerede har besluttet dig (det ligner en A8=?) ...Det burde du let kunne blive tilfreds med. Tillykke BeerParty (Så har vi i øvrigt samme TV)


Redigeret af TBC1 - 08-Marts-2019 kl. 23:34
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 14:02
@TBC1 - Yes, det blev til et 65AF8. Hold kæft, det er lækkert <3
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 15:47
Så kom TV'et lidt længere ned og der kom styr på kabelføringen igen :)

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 19:20
Tillykke med din nye SONY AF8 65" Thumbs Up

Jeg har nu haft min AF8 65" i 6 måneder, og det er intet mindre en superfed skærm med en eminent billedbehandling.  Smile Thumbs Up

Ingen Burn-in, ingen color banding, ingen døde pixels eller andre skavanker, whatsoever...!!!






Redigeret af Gromit - 09-Marts-2019 kl. 19:22
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 09:09
Tak Gromit. Jeg må godt nok også sige jeg er imponeret. Både SD, 720p, 1080p og 2160p ser lækkert ud på det. Lige så vel SDR som HDR.

Desværre må jeg konstatere, at jeg PT ikke lige kan få lov at se Dolby Vision. Umiddelbart vil jeg tro det er mit kabel mellem receiver og TV den er galt med. Det er 10 meter langt og er købt lige inden Dolby Vision begyndte at blive udbredt.
Må lige se på mine muligheder her. Synes at jeg kan se på AV-Cables, at HDR slet ikke burde være muligt med kabler på 10 meter og over.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 13:11
Jeg har et optisk HDMI-kabel mellem AVR og projektor
Det kører fint med 4K og HDR

Redigeret af jake51 - 10-Marts-2019 kl. 13:12
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har et optisk HDMI-kabel mellem AVR og projektor
Det kører fint med 4K og HDR
Kan se det ikke bliver nødvendigt at gøre mere ved det nu. Det er kun Dolby Vision ved 50/60hz den ikke kan klare. Så har sat ATV til HDR10 ved 50hz og så slået auto HDR til. Så når jeg sætter noget Dolby Vision materiale i gang på Netflix, så skifter den fint til DV, da det jo kun er 24hz.

Så med mindre jeg køber en Xbox One X eller PS4 Pro, så skal jeg ikke bekymre mig om det kabel lige nu :-)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 15:39
Husk også på tv, at indstille HDMI input til “Forbedret Format”, som gælder for input HDMI 2/3.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 15:44
Det er gjort. For jeg undrede mig noget over hvorfor dælen både HDR10 og DV gjorde alt grønt. Det hjalp så da jeg slog det til LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu