recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony AF8 vs LG E8 65"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony AF8 vs LG E8 65"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony AF8 vs LG E8 65"
    Sendt: 07-Marts-2019 kl. 22:36
Jeg har længe drømt om et 65" OLED, men har hele tiden sagt, at det ikke bliver før det kan fås til 15.000kr. Og det kan det jo så nu, da LG 65E8.

Og i går var jeg så så heldig, at mit gamle Panasonic 50" plasma stod af midt i Gurli Gris.
Men da jeg så tjekker HiFi Klubben i går, kan jeg se at AF8 kun koster 551kr mere end LG's, så det skal ikke være prisen der er afgørende her.

Jeg kommer kun til at bruge TV'et som monitor. De(t) indbyggede Smart TV, højttalere, DVB-dekodere og generelle menusystem er derfor lige meget. Alt kommer til at blive afspillet fra ATV 4K og en Denon blu-ray.
Vi har ikke konsol, så at Sony'en ikke har low latency mode, betyder heller ikke noget, og hvis vi endelig får konsol, så bliver det til singleplayer mest og kun casual netspil. Så kilderne bliver kun streaming og blu-ray.
Det føres så gennem min Marantz SR6010, som selvfølgelig klarer 4K, men nu også både HDR10, HLG og ikke mindst Dolby Vision siden en opdatering i oktober.

Så hvad ville I vælge med de behov jeg har, hvor video er eneste afgørende faktor. Jeg er helt 100 på, at uanset hvilken af de to jeg vælger, så bliver jo jo super tilfreds og så snart det hænger på væggen, så kommer jeg helt sikkert aldrig til at skænke den anden en tanke igen. But still.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 11:33
Jeg kender ikke rigtigt godt de 2 TV, men skulle jeg selv vælge, så ville det blive et Sony pga. at de fine bevægelser i billedet.Nå ja - og så er det et Sony.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
T-Mann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2014
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Mann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 11:43
Jeg ville vælge sony. Sonys force har altid været deres motionflow teknologi. Har ikke set andre der kan det samme. De er tæt på men det er noget som ingen kommer til at slå. Jeg synes samtidig også Sonys farver virker mere naturlige.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 12:00
forskellen er uhyggelig lille  

det er jo måske samme paneler
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 12:11
Lyden på Sony er god nok til at du ikke behøver tænde anlægget til nyheder
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 14:25
Sony it is. Skal hente det om en times tid. Tak for bud, allesammen. Det bliver sgu en stor dag :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Sony it is. Skal hente det om en times tid. Tak for bud, allesammen. Det bliver sgu en stor dag :-)

Det bliver du glad for. Et helt vidunderligt billede. Gør dig selv den tjeneste at få det kalibreret om et par måneder.

Tillykke med det - det glæder mig.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 19:40
Jeg må indrømme. At hvis jeg skulle vælge i dag så ventede jeg på microled eller en anden teknologi. Det er simpelthen ikke iorden med alle de burn-in sager der er bare ved at se almindelig tv. Og samtidig de ikke har fået bedre styr på rentation.

Er selv ejer af et Lg C7.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Jeg må indrømme. At hvis jeg skulle vælge i dag så ventede jeg på microled eller en anden teknologi. Det er simpelthen ikke iorden med alle de burn-in sager der er bare ved at se almindelig tv. Og samtidig de ikke har fået bedre styr på rentation.

Er selv ejer af et Lg C7.
Nu begik mit plasma jo selvmord, så at vente er ikke lige en mulighed jeg har. Skal bruge et nyt nu. 
Desuden, hvor mange sager er der lige på burn in. Tjekkede den gang LG's 7'er serie fyldte et år inde på AVforums. Tror jeg kunne finde 2 reelle sager. Resten var nogle som kendte nogle som kendte nogle hvis mosters barnebarn havde en ven. Altså, noget der reelt ikke har en skid på sig, men ligesom dig bare påstår det er et problem. 

LG's 8-serie og dermed også Sonys F-serie kører med samme display som 7-serien.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 20:05
DanielPT_ Det du siger er at hvis du skulle vælge idag , så ville du måske vente 5-10år Confused Ingen ved hvornår microled eller andre teknologier er modnet , og nede i en pris på 15-16k . Og så kommer de garantert med et helt helt andet internet opblæst problem . Jeg er selv den lykkelige ejer af et Sony OLED på andet år . Den er ingenlunde blevet skånet - og jeg har ikke set antydningen af hverken retention eller burn-in . Det skal retfærdigvis siges,at jeg hverken gamer eller ser tekst-tv , men 80% flowtv og resten Itunes . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 20:12
Pyt, Lennon. Det var forventet at jeg ville få en kommentar omkring burn in. Nogle vil bare lige have den med. Men tro mig, det har skam været med i mine overvejelser, ligesom det også var, da jeg købte mit plasma i sin tid. Der var der også mange LCD tilhængere herinde der truede med bål og brænd. Kan så sige, at den aldrig fik burn in. Den led så godt nok en del af retention, når den var kold, men så snart den havde været tændt i 15-20 minutter, så forsvandt det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Det er simpelthen ikke iorden med alle de burn-in sager der er bare ved at se almindelig tv.

Hvor er alle de burn-in sager henne?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu