recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus 5300 router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus 5300 router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nielsen1967 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsen1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asus 5300 router
    Sendt: 08-Marts-2019 kl. 11:54
Hej har købt en Asus og vi han den til at tilgå en harddisk via routeren.. Men kan ikke få lov.. Den skiver at den står måske i multi nat miljø og har ikke adgang til aircloud fra wlan.. Har goggle lidt og skiver min udbyders router skal sættes i bro.. Men den mulighed har den desværre ikke.. Har i så en idé hvad man gør.. Min gamle router Asus 3200 havde igen problemer 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 11:59
du sætter en harddisk vis usb til routeren ?

eller en NAS på netværket ?
Til top
Nielsen1967 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsen1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 12:03
Ja en USB harddisk til min Asus router 
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 14:46
udbyders router kan altid sættes i bridge mode

Men tænker din gamle Asus er DHCP slået fra.


Redigeret af Kallespears - 08-Marts-2019 kl. 14:47
Til top
Nielsen1967 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsen1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 14:52
huawei b525 har jeg og har talt med telia og har ikke mulighed for bro og har også været inde og kigge på router og nej desværre 🤔 
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 21:53
Det lyder som noget vrøvl med bridge.
Hvad er det for noget Asus du har købt - En PC ?

“I har købt en Asus som tilgår en harddisk via en router” er lidt svært at forstå entydigt, da det lyder til at Asus og router ikke er samme enhed ?
Til top
Nielsen1967 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsen1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 22:16
Det er en asus 5300 trådløs router og foran den har jeg min Huawei b525.

Sat min harddisk til Asus 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 08:30
Er det på indersiden (LAN, i dit hus) eller ydersiden (WAN, i resten af verden )af nettet du ikke kan få fat i din disk? Hvis det er på LAN siden så har de intet med din  Huawei router.
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 11:28
Hej Kallespears,

Du har stadig ikke svaret mig på pb.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 08:58
Sæt din ASUS router op som access point (ikke som router), og hvis du skal tilgå harddisken udefra skal du lave noget port forwarding i Huawei routeren som  peger på ASUS routeren. Rent sikkerhedsmæssigt er det dog ikke nogen særlig god ide.
/Peter
Til top
Nielsen1967 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nielsen1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 10:13
Men hvorfor er der igen problem med at for den til at køre på Asus 3300 ude man skal gøre en del 🙄 Og tak for hjælpen 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2019 kl. 10:36
Svært at svare på uden at kende detaljer om konfiguration - opsætning osv. Men hvis begge ASUS routere er ens konfigureret og forbundet til Huawei routeren, burde det i teorien også virke.
Men et er teori - noget andet praksis. Kører begge ASUS routere f. eks. på samme styresystem etc.?
Men håber du har fået det til at virke.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu