recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God projektor til fotoklub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God projektor til fotoklub

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God projektor til fotoklub
    Sendt: 08-Marts-2019 kl. 13:39
Hejsa.

Håber på lidt vejledning til køb af projektor eller TV.

Vi er en fotoklub, som har et behov for at kunne vise fotos på storskærm. Vi er optaget af, at farver og kontraster gengives så naturtro, som muligt.

Vi benytter os i dag af en projektor, hvor billedet vises på et lærred, som er 225 cm. bred. Det svarer til ca. 110” i 4:3 format.

Vi er langt fra tilfreds med billedkvaliteten. Det er særligt farverne, som gengives forkert. Og vi har kæmpet med farveindstillingerne på projektoren og farveprofiler på den tilkoblede PC. Det er blevet bedre, men ikke tilfredsstillende.

Vi har nu besluttet, at vi skal have nyt isenkram. Om det skal være en projektor eller TV, er vi usikre på. Men et TV på 100” vil formentligt komme langt over vores budget. Derfor tror jeg, at vi skal sigte efter en bedre projektor.

Vi har et budget på 8-10.000 kr. Er der nogen, som har erfaringer og som kan anbefale en god projektor til pengene.

Jeg kan også tilføje, at vi normalt mørklægger lokalet, når vi benytter projektoren.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 14:07
Gode projektorer er dyrere end jeres budget. Men prøv lige at kigge på denne, som står for noget af det bedre i billedkvalitet.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 16:29
Tak for input. Vi er i en fase, hvor vi undersøger og skal forelægge resultaterne for bestyrelsen. Så vi har en process, der tager noget tid. Og så vil vi formentligt købe nyt.

Vil dog gerne fortsat have input til en god ny projekter i prisklassen 8-10.000 kr.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
voight Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2012
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér voight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 17:01
En projektor til 110” er ikke umuligt, men problemet ligget i farvescalaen og jeres nørderi (kun positivt ment). 

Jeg vil foreslå en LCD projektor, og ikke en DLP, da LCD i mine øjne er væsenligt bedre til at gengive farver og detaljer som er det i har brug for. 

En DLP er ofte kendt for regnbuefarver

Men en LCD er som regel ikke så lysstærk og kræver mørke rum. Som der også bliver nævnt længere oppe, så 8-10000,- ikke nok.


Redigeret af voight - 08-Marts-2019 kl. 17:02
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af voight voight skrev:

En projektor til 110” er ikke umuligt, men problemet ligget i farvescalaen og jeres nørderi (kun positivt ment). 

Jeg vil foreslå en LCD projektor, og ikke en DLP, da LCD i mine øjne er væsenligt bedre til at gengive farver og detaljer som er det i har brug for. 

En DLP er ofte kendt for regnbuefarver

Men en LCD er som regel ikke så lysstærk og kræver mørke rum. Som der også bliver nævnt længere oppe, så 8-10000,- ikke nok.


Husk det er til foto 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu