recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bitrate Telia TV, Vs Yousee Tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bitrate Telia TV, Vs Yousee Tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
coolio122 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2019
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coolio122 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bitrate Telia TV, Vs Yousee Tv
    Sendt: 08-Marts-2019 kl. 19:28
jeg ovebreove at købe en TV pakke, men hos hvilken udbyder mener i jeg får den bedste bitrate og dermed flotteste billede fra? Telia TV eller Yousee, jeg skal se det via mit Apple 4K Tv, på mit Oled 55Tv
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 20:48
Følger lige med her .
Min opfattelse er,at YouSee’s flow-tv er tæt på det ypperste, som markedet tilbyder . Hvorimod al streaming i almindelighed, og live-streaming (sport) i særdeleshed stadig er synligt amputeret . . ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
coolio122 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2019
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coolio122 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 20:50
Jeg tænker bare, Telia Tv, er så meget enklere, ikke noget med boks, og desuden billigere
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 07:24
Hej.

Jeg testede Telia TV i en gratis måned i sommeren 2018.

Jeg har en Asus router hvor jeg på en graf kan se Internet trafikken de sidste 10 minutter.

Så jeg har selv målt disse hastigheder:

På DR1, TV2 og Kanal 5: 4900 Kbit/s
På SVR1, SVR2 og svensk Kanal 4: 5400 Kbit/s
Resten af deren kanaler 2500 Kbit/s

Og man kan virkelig se forskel.

Der er virkelig forskel på hasighederne hvis man bruger Chrome, Internet explorer eller deres App fra Microsoft Store.
Deres App giver de højeste hastigheder.

Jeg prøvede på Windows 10 fra både fra PC og en Intel Compute stik.

Jeg fik ikke vores chromecast til at virke da begge vores Android enheder kørte ver 4.2 og Telia krav er 4.4

Telia tekniske support oplyste at de selv der hjemme brugte en 3. parts App til at sende fra Windows 10 og til Chromecast.
Ellers roser de Apples TV4.

Grunden til at vi ikke forsatte ud over prøveperioden var, at der kom en del blå skærm med en kernel fejl på vores Intel Compute stick.
Og dem har jeg kun set ved brug af Telia TV App.

Dette er en gentagelse af hvad jeg skrev i denne gamle tråd:
 


Men har du overvejet det helt nye More TV?


Det er muligt at prøve det, da du har op til 14 dage fortrydelsesret:

Se 'HAR JEG FORTRYDELSESRET?'

Fra 'FAQ - OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL' neders i ovenstående link:

QUOTE: 'Ja, du har ret til at fortryde dit køb hos MORE TV uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor aftalen blev indgået. For modtagerudstyr er det dog 14 dage efter den dag, du eller den tredjemand, du har valgt, får modtagerudstyret i fysisk besiddelse (ikke fragtmanden).

For at benytte din fortrydelsesret skal du give MORE TV klar og tydelig besked herom. Du sender blot en email til support@moretv.dk eller ringer på telefon. Blot du husker, at det er inden der er gået 14 dage.'

Hilsen Carsten.

Til top
coolio122 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2019
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coolio122 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 09:14
Hej og tak for svar, men MoreTv, har desværre for få kanaler til mit behov, derfor jeg foretrækker Telia Tv eller Yousee TV, men hopper nok på Telia TV, er bare så meget nemmere, og mindre kringlet, bare en app, og så er man kørende, ingen boks, og andet fis
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 09:18
YouSee kan jo også køre på AppleTV, så du behøver ikke at bruge boksen.

Jeg ved ikke hvad kvaliteten er.
Til top
coolio122 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2019
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coolio122 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 09:26
ja selvfølgelig, men prøver først lige Telia tv af, så må vi se, desuden er prisen jo også et parameter, og der vinder Telia Tv igen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

YouSee kan jo også køre på AppleTV, så du behøver ikke at bruge boksen.

Jeg ved ikke hvad kvaliteten er.
kvalitet på app er ringe i forhold til boksen.
Til top
coolio122 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2019
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coolio122 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 09:50
er både yousee app og telia tv app, ringe i forhold til yousee boksen?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af coolio122 coolio122 skrev:

er både yousee app og telia tv app, ringe i forhold til yousee boksen?
jeg kender kun yousee, har prøvet app et par gange men hopper hurtigt tilbage til boksen.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af coolio122 coolio122 skrev:

er både yousee app og telia tv app, ringe i forhold til yousee boksen?
jeg kender kun yousee, har prøvet app et par gange men hopper hurtigt tilbage til boksen.

YouSee har lavet meget skrammel gennem tiderne . Men den nye box er ret så fantastisk . Om alle funktionerne så reelt kan placeres i en app,kan jeg ikke lige gennemskue . Men alt andet lige så er båndbredden vel akilleshælen i alt streaming . . ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af coolio122 coolio122 skrev:

er både yousee app og telia tv app, ringe i forhold til yousee boksen?

Hej.

Som jeg skrev i min meget lange post. Roser Telia tekniske support Apples TV4.

Men da jeg testede Telia TV fandt jeg hurtigt ud af, at vi kun gad se de 3 Danske samt de 3 Svenske kanaler i ca 5000 Kbit/s.
Alle de andre kanaler, der KUN blev sendt i 2500 Kbit/s havde ingen interesse. Men vi er jo alle forskellige.

Der er vel ikke nogen af jer der ved, hvilken bitrate TV2 Play bliver streamet i?

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu