recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - US Netflix, VPN?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

US Netflix, VPN?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:


Men dette giver et ab. til billigere penge med dansk indhold. Hvis man ønske at se den amerikanske udgave af Netflix - med større udbud, så skal der bruges VPN


Nej, som nævnt flere gange, så er det altså nemmere med noget DNS-halløj, som f.eks. Getflix.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Jeg henviser blot til nem måde at tilgå amerikansk Netflix, som der bliver spurgt om. Her er dnsproxy måden klart det nemmeste og helt problemfrit 😊

Hej.

Dnsproxy er desværre IKKE problemfrit. Lommeregner har bare ikke fundet ud af det endnu. Det er rigtigt at at oprette sig og bruge Dnsproxy er problemfrit. Problemerne opstår først når man ønsker at forlade dem. Så spærer Dnsproxy for at man kan tilgå de udenlandske stationer, hvor man har brugt dem.

Her er en link til min gamle tråd, der beskriver både problem og løsning:

Deaktiveret SmartDNSProxy spærrer Browser på LG. Her er et rettet link:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 11-Marts-2019 kl. 16:29
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 16:02
Link virker ikke.... Confused
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Link virker ikke.... Confused

Hej.

Tak. Så er det rettet.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 11-Marts-2019 kl. 16:31
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Jeg henviser blot til nem måde at tilgå amerikansk Netflix, som der bliver spurgt om. Her er dnsproxy måden klart det nemmeste og helt problemfrit 😊

Hej.

Dnsproxy er desværre IKKE problemfrit. Lommeregner har bare ikke fundet ud af det endnu. Det er rigtigt at at oprette sig og bruge Dnsproxy er problemfrit. Problemerne opstår først når man ønsker at forlade dem. Så spærer Dnsproxy for at man kan tilgå de udenlandske stationer, hvor man har brugt dem.

Her er en link til min gamle tråd, der beskriver både problem og løsning:

Deaktiveret SmartDNSProxy spærrer Browser på LG. Her er et rettet link:


Hilsen Carsten.

Jeg genkender ikke lige dit problem, idet jeg blot har intastet deres dns på mit appletv samt på router (for at tilgå via Ipad derhjemme) og ikke bruger det på tv’et (sony xf9005). Mit tv accepterer så heller ikke deres dns, hvilket så heller ikke betyder noget grundet brug af appletv. 
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2019 kl. 21:14
Lige et spørgsmål.

Nu ser vi jo Netflix herhjemme, og dette foregår via Netflix-app'en på vores LG OLED, idet det er vores eneste medie som kan afspille indhold med Dolby Vision. Kan vi få gavn af Getflix eller skal vi ud og investere i en Apple TV eller PS4 Pro (har alm. PS4 i forvejen. 
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Jeg henviser blot til nem måde at tilgå amerikansk Netflix, som der bliver spurgt om. Her er dnsproxy måden klart det nemmeste og helt problemfrit 😊

Hej.

Dnsproxy er desværre IKKE problemfrit. Lommeregner har bare ikke fundet ud af det endnu. Det er rigtigt at at oprette sig og bruge Dnsproxy er problemfrit. Problemerne opstår først når man ønsker at forlade dem. Så spærer Dnsproxy for at man kan tilgå de udenlandske stationer, hvor man har brugt dem.

Her er en link til min gamle tråd, der beskriver både problem og løsning:

Deaktiveret SmartDNSProxy spærrer Browser på LG. Her er et rettet link:


Hilsen Carsten.

Bare FYI: Du havde ikke malware på dit TV; du manglede at flush DNS. Hvordan man lige gør dét på et TV, er jeg ikke afklaret med, men problemet var højst sandsynligt gået i sig selv.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Bare FYI: Du havde ikke malware på dit TV; du manglede at flush DNS. Hvordan man lige gør dét på et TV, er jeg ikke afklaret med, men problemet var højst sandsynligt gået i sig selv.

Hej Pinch.

Du skal have mange tak for dine fine tekniske forklaring. Så vidt jeg husker prøvede jeg også at Google problemet, efter at have skrevet mit gamle indlæg. Der var en del andre med samme problem. Når jeg i dag igen prøver at Google problemet finder jeg disse to links blandt mange andre::

Anyone know how to get rid of Smart DNS Proxy?


stop smart dns proxy from popping up on mac


Men som du selv spørger. Hvordan gør man det på et TV?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Marts-2019 kl. 13:48
Til top
wymaxreborn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2013
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wymaxreborn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 10:32
Jeg har afprøvet Getflix, og det virker faktisk ganske nemt og fint, selv på Apple TV 3.

Men 1... Jeg havde det problem at billedet havde små ryk. Er det fordi jeg ser det på 108" projektor, har andre haft den samme oplevelse? Linien skulle være god nok, jeg får 50 Mbit ind, og jeg har forsøgt med både den danske, tyske, og engelske server. Getflix' kommentar var at det var forventeligt at det kan give lidt problemer når signalet skal over Atlanten.

Men 2... Jeg var på Netflix US inden den danske blev lanceret, via UnblockUS. Den tjeneste har de lukket effektivt ned for. Men her kørte det perfekt, jeg havde ingen latency eller noget som helst, og det var endda dengang jeg kun havde en 30 Mbit linie, så det skulle være muligt at få bedre kvalitet. Jeg vil gerne have Netflix US igen eftersom jeg har set en del serier her, dem kan jeg ikke se de nye sæsoner af på den danske, fordi Netflix åbenbart hellere investerer flere penge på halvdårlige serier end på at få gjort deres udbud af non-Netflix emner tilgængeligt på alle kontinenter, på trods af at de sagde at det ville de gøre.

Er der gode råd i sådan et tilfælde? Kunne en VPN hjælpe her?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 11:58
Hej.

Hvis jeg ser på muligheden for at se undenlandsk Netflix med NordVPN har jeg nogle spørgsmål.
Når jeg i dette link, i menuen vælger Hjælpecenter og skriver 'Netflix':  


Kommer der en hjælpeside frem der hedder:

How to securely watch Netflix with NordVPN? 

Under 'Netflix US:
You should connect to our servers in the United States: # 1798-1801, 3333-3334, 1750-1793,' osv.

Hvad er disse server numre, og hvordan connecter jeg til dem?

Og et andet spørsgmål. Hvis jeg ønsker at se Netflix med Danske undertekster når jeg er på ferie i udlandet. Findes der så Danske NordVPN servere der gør det muligt?

Og til sidst en liste over 'Not supported routers':

'On December 1st, NordVPN’s servers stopped supporting L2TP/IPsec and PPTP connections. You can read more about that on this article: https://nordvpn.com/blog/l2tp-pptp-protocol-update/

With that being said, if you are using any of these routers, you will not be able to use it with our service using its native firmware:

Arris
Belkin
Cisco
D-Link
Huawei
Linksys
Mikrotik
TP-Link
TRENDnet
Tenda
TotoLink
Ubee
Most ISP provided routers not mentioned above'

Men det gælder heldigvis ikke for min Asus Router.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-Marts-2019 kl. 11:59
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af wymaxreborn wymaxreborn skrev:

Men 1... Jeg havde det problem at billedet havde små ryk. Er det fordi jeg ser det på 108" projektor, har andre haft den samme oplevelse? Linien skulle være god nok, jeg får 50 Mbit ind, og jeg har forsøgt med både den danske, tyske, og engelske server. Getflix' kommentar var at det var forventeligt at det kan give lidt problemer når signalet skal over Atlanten.


Det er fordi dit Apple TV er indstillet til at sende 50Hz ud.

Det har INTET at gøre med, at signalet skal over Atlanten. Det er noget vås.

Redigeret af Naiera - 13-Marts-2019 kl. 13:23
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hvis jeg ser på muligheden for at se undenlandsk Netflix med NordVPN har jeg nogle spørgsmål.


Du skal ikke bruge VPN til at se udenlandsk Netflix med...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu