recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rigtige tidspunkt at købe LG OLED65E8 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rigtige tidspunkt at købe LG OLED65E8 ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rigtige tidspunkt at købe LG OLED65E8 ?
    Sendt: 10-Marts-2019 kl. 14:58
Go' søndag forum

Jeg har igennem et stykke tid gået med overvejelser om køb af LG OLED65E8. Nu er prisen under de - for mig at se - magiske 15.000 kr. (endda ved flere forhandlere).

Det eneste jeg er lidt i tvivl om om jeg burde vente og købe en 2019-model (jeg har svært ved at gennemskue om jeg går glip af essentielle funktioner)?

Og om det generelt må forventes at prisen på 2018 modelle falder yderligere frem til 2019-modellen lanceres til handel?

Ved vi noget om hvornår 2019-modellerne rammer butikkerne?

Lidt links:



Dbh

Christian
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 15:19
Køb et tv når du synes.

Det bliver aldrig det rigtige tidspunkt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 16:16
Køb den hos HIFI Klubben, så får du 3 års garanti som medlem. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Jeg har igennem et stykke tid gået med overvejelser om køb af LG OLED65E8. Nu er prisen under de - for mig at se - magiske 15.000 kr. (endda ved flere forhandlere).

Det eneste jeg er lidt i tvivl om om jeg burde vente og købe en 2019-model (jeg har svært ved at gennemskue om jeg går glip af essentielle funktioner)?

Og om det generelt må forventes at prisen på 2018 modelle falder yderligere frem til 2019-modellen lanceres til handel?

De nye modeller, uanset producent, bliver noget dyrere ved lancering. Vi skal nok hen i efteråret før priserne på 2019-modellerne bliver til at snakke med. Sådan er cyklus hvert år i tv-branchen. Så spørgmålet, hvornår behovet melder sig.

2019-modellerne konkret for LG har samme panel og stort set samme processor. Den store nyhed er HDMI 2.1 og underfunktioner. Lige nu og her betyder det ikke noget, men det kan eventuelt blive relevant sammen med kommende spilkonsoller og andre fremtidige bokse.

Priserne på 2018-modellerne vil muligvis falde lidt yderligere, men det er ikke givet. De plejer at ramme bunden her i foråret, men nogle gange lagerføres de jo stadig henover sommeren. Om det også sker i år, er svært at spå om. At 65" LG E8 pt. står til 15.000 kroner synes jeg er ret overraskende ift. hvad E-serien tidligere år har kostet.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 10:20
El mutanten har den også til kr.14.999,-

Det er godt nok en skarp prisBig smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 10:34
Hej alle

Tak for jeres inputs. Jeg har nu købt nyt TV - det er jeg sikker på at jeg ikke kommer til at fortryde :)

Til orientering har jeg også bestilt tid til kalibrering ved Thomas fra tv-kalibrering.dk for at få de sidste dråber saft ud af panelet (det står nu ikke helt skævt i forvejen:))

Dbh

Christian
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Hej alle

Tak for jeres inputs. Jeg har nu købt nyt TV - det er jeg sikker på at jeg ikke kommer til at fortryde :)

Til orientering har jeg også bestilt tid til kalibrering ved Thomas fra tv-kalibrering.dk for at få de sidste dråber saft ud af panelet (det står nu ikke helt skævt i forvejen:))

Dbh

Christian
Tillykke med dit nye TV.

Det skulle nu ikke undre mig, hvis Thomas presser mere end nogle dråber saft ud af dit TV, og måske specielt på HDR profilerne.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 12:05
Underligt nok er c8 som er modellen under faktisk dyrere. Giver ingen mening
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu