recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af receiver med 2 zoner og DAB/netradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af receiver med 2 zoner og DAB/netradio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dmcn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dmcn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2019 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hører i altid musik i begge zoner og ved lige høj volumen?
Jep.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

I så tilfælde ville jeg ikke betragte det som to zoner, men derimod sætte forstærkeren op til bi-ampog så ellers give den gas....
... Hvordan gør jeg lige det i praksis med en tilfældig stereo-forstærker? :)
Der findes 10 slags mennesker - dem, der forstår binær, og dem, der ikke gør.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2019 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af dmcn dmcn skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jo, den findes, men er sgu ikke noget at råbe hurra for. Ouch
Længe siden jeg sidst har prøvet den, skulle måske tjekke for updated version. LOL

Du må gerne melde tilbage hvad du finder ud af - jeg har kig på et par Denon'er, bl.a. AVR-X1000. :) 
Fik prøvet lidt, med nedslående resultater.  LOL
Startede med iPad 4, den tidligere installerede app kunne åbne, men lukkede straks ned igen.....
Slettede og geninstallerede, kan nu åbne men finder ikke X4000 på net (kablet).
Ikke engang ved manuel indtast af IP adresse, måske fordi der kræves statisk IP på forstærker ifølge app. 
Opgav iPad og prøvede med Acer og Samsung tablets med de gamle app installationer (som måske er opdateret i de forløbne år) - X4000 findes ikke, ej heller ved manuel indtast IP adresse (dynamisk) - måske som ovenfor.
Det har jo virket for år tilbage, men X4000 er helt sikkert firmware opdateret (ikke så længe siden), og der er muligvis også skiftet Yousee kabelmodem/router siden sidste forsøg for år tilbage.

Og da folks tilbagemeldinger på app store bestemt ikke er blevet bedre, vil jeg ikke bruge mere krudt på det.

Kunne se der var en app til DKK 45,- under iPad, ved ikke om den er bedre/brugbar??

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2019 kl. 17:31
Oplever en gang i mellem at min Marantz ikke er “kontaktbar” med apps.
Det er ikke app der fejler noget, for genstart af receiveren afhjælper problemet.

Receiver kan man også sende kommandoer til via pc (bruger hyperterminal til test), her kommer der ingen svar, når apps ikke virker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2019 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af dmcn dmcn skrev:

... Hvordan gør jeg lige det i praksis med en tilfældig stereo-forstærker? :)

De gær du slet ikke med en tilfældig stereo forstærker, idet de fleste stereoforstærkere ikke kan køre flere zoner, eller har indbygget netradio.

En surroundreceiver er i mine øjne den bedste løsning her.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu