recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt til smalfilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digitalt til smalfilm

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalt til smalfilm
    Sendt: 14-Marts-2019 kl. 22:24
Hej

Nu har jeg søgt lavt og højt på google, men finder kun løsninger, der går den anden vej - fra smalfilm til dvd e.l. 

Er der nogle, som kender til firmaer, der tilbyder ovenstående?

Mvh Peter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 11:34

 Er det forstået sådan at du vil gå fra Digitalt til et dårligt Analog medie.? Hvorfor dog det.


Redigeret af Radiomanden - 17-Marts-2019 kl. 11:38
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 12:51
Ja, af æstetiske årsager, der skal frembringe en nostalgisk følelse. Det er til en udstilling.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 13:38

 Gammel film Look kan gøres Digitalt i et redigerings program. Det er nok heller ikke nemt af få fat i den type film i dag.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Gammel film Look kan gøres Digitalt i et redigerings program. Det er nok heller ikke nemt af få fat i den type film i dag.?

Mon ikke visningen på en smalfilmfremviser er en del af det. Det bliver lidt svært med et digitalt medie....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 15:55
Det vil da vist uværgeligt kræve noget yderst specielt udstyr for at kunne lave den slags. Med mindre man har et smalfilms kamera, og laver en digital fremvisning på en meget god projektor, som kameraet kan optage. JEg tvivler på der findes udstyr der kan "recorde" direkte på smalfilm. (det her er jo ikke lige en DVD-optager)

Det havde været cool hvis nogen havde lavet et "mod" af en projektor, som lignede en fremviser :)

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Hej

Nu har jeg søgt lavt og højt på google, men finder kun løsninger, der går den anden vej - fra smalfilm til dvd e.l. 

Er der nogle, som kender til firmaer, der tilbyder ovenstående?

Mvh Peter

Findes der ikke et nutidsmuseum i nærheden af, hvor du bor, som du evt. kunne låne/leje noget grej af? Fremvisere og smalfilm...
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 17:33
Det skulle gerne være nogle bestemte film.

Jeg underviser i stop-motion animation og ville gerne sende en hilsen til de gamle mestre, der lavede stop-motion på celluloid. Elevernes film skulle præsenteres til skolens forårsudstilling, og det er en filmtype, der gør sig godt i lidt dårlig kvalitet med få fps på det store lærred og uden lyd.

Vi har før præsenteret det på gamle CRT-skærme i sort/hvid og farve alt efter TV-model. Der snød vi en smule med DVD afspillere og RF-modulatorere. Og derfor ville det være fedt at vise det på lidt ældre teknik, for det er noget, der fascinerer både stor og lille. 

Det er dog ved at være for sent, men jeg er sikker på at man stadig kan købe og få fremkaldt smalfilm, omend det måske bliver i USA.



Redigeret af hunt - 17-Marts-2019 kl. 17:38
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det vil da vist uværgeligt kræve noget yderst specielt udstyr for at kunne lave den slags. Med mindre man har et smalfilms kamera, og laver en digital fremvisning på en meget god projektor, som kameraet kan optage. JEg tvivler på der findes udstyr der kan "recorde" direkte på smalfilm. (det her er jo ikke lige en DVD-optager)

Det havde været cool hvis nogen havde lavet et "mod" af en projektor, som lignede en fremviser :)

det er da super simpelt at lave smallfilm look, kræver bare et ordentligt video editor. Der findes filte til at fremkalde disse look.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 18:01
Du kan købe en smalfilmsoptager billigt på den blå og det ser også ud som om der følger en film med, ellers er det noget de store fotoforretninger fx Foto C, må kunne skaffe.
Så stiler du bare en fladskærm i et mørkt rum og af filmer den.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

 det er da super simpelt at lave smallfilm look, kræver bare et ordentligt video editor. Der findes filte til at fremkalde disse look.

Ja, men det jo overhovedet ikke det sammen. 

Jeg er ganske velbevandret i Premiere Pro, iMovie, og hvad der ellers findes. Mekanikken og taktiliteten får du aldrig ved at køre det igennem en digital redigering. Og så forventer jeg, uden at jeg egentlig ved det, at en smalfilmsfremviser virker som en biograffremviser, der lukker for linsen imellem hvert enkelt billede. Det kan ikke efterlignes digitalt svjv.

Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2019 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Du kan købe en smalfilmsoptager billigt på den blå og det ser også ud som om der følger en film med, ellers er det noget de store fotoforretninger fx Foto C, må kunne skaffe.
Så stiler du bare en fladskærm i et mørkt rum og af filmer den.

Det er måske det, jeg er ude i. Men det bliver ikke i år. Det når jeg ikke. 

Jeg havde godt tænkt om det kunne gøres sådan der, men virker det? Eller ryger man i problemer, som når man filmer en crt skærm med et videokamera. Eller skyldes det interlacing? 


Redigeret af hunt - 17-Marts-2019 kl. 18:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu