recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytning, ny internetudbyder, hvilken router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytning, ny internetudbyder, hvilken router?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytning, ny internetudbyder, hvilken router?
    Sendt: 19-Marts-2019 kl. 11:06
Hej Recordere

Jeg står og skal flytte og skal derfor have noget internet.

Lejligheden er sat op til at jeg kan få EWII (fiberbredbånd) og lige nu kører de med 100/100 til 0 kr i 6 måneder (299 efterfølgende)

De skal så have 799 for deres router, og jeg er lidt i tvivl om jeg bør købe deres eller om jeg skal finde en anden selv? 


Og skulle jeg kigge et andet sted hen? Yousee har jeg egentlig været ganske tilfreds med førhen (bor i Odense C nu, flytter til udkant af Kolding) - Yousee skal have 279 for 50/10

På forhånd tak

Mvh 
Martin


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 13:05
Hej.

Med den måde du spørger på, går jeg ud fra at jeres TV valg er uafhændigt af dit Internet valg?

Jeg ved ikke hvor længe I forventer at blive boende. Men hvis det er f.eks er 7,5 år bliver den totale pris, hvis der ikke kommer prisstigninger 25.110 kr hos YouSee og hos EWII 25.116 Kr. Men der vil altid komme prisstigninger.

Jeg kender ikke EWII's router. Men udbydernes routere plejer ikke, at være noget at råbe hurra for. Jeg syntes absolut at du bør købe din egen router, når du har mulighed for det.

Jeg købte selv for en del år siden en Asus Router, den er jeg meget glad for. Jeg har så opgraderet den til Asuswrt-Merlin firmware 'with a special emphasis on tweaks and fixes rather than radical changes'. Det er meget nemt at skifte. Her er et link:


Og her er et link over hvilke Asus Routere den kan køre på:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 20-Marts-2019 kl. 13:06
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 15:12
Hvis du har totalt styr på routere og opsætning, havde du nok ikke spurgt herinde.

Så jeg vil anbefale at bruge udbyders router. Her er du sikker på support, hvis der noget der driller. Opdatering osv burde også være sikret.


Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 16:27
Det er nemlig det jeg ikke har, jeg ved ikke om det bare er at sætte et kabel fra væggen ind i routeren og så funker det? Eller om det er meget mere indviklet end det?

Men ja kan godt være jeg bare skal gå med udbyderen :) 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 16:58
Tror du bare skal bruge den de tilbyder.  

De kender den og kan yde god support for dig. 

Det er ganske nemt at bruge andre routere men driller det kan hjælp være svær
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 00:57
Hvis du har været fuldt ud tilfreds med YouSee router hidtil, vil du også kunne være fuldt ud tilfreds med den router du får fra EWII - så snup du bare den samt det helt grundlæggende bedre internet via fiber.

Udfordringen er snarere selve flytningen, da afstand, murværk og andre trådløse udfordringer jo potentielt kunne være større hvor du flytter hen - men 
EWII routeren står på ingen måde tilbage for den du har været vant til. 

Redigeret af TBC1 - 21-Marts-2019 kl. 00:58
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 07:48
Tror nu også jeg vil være fint tilfreds med den EWII tilbyder, det var mere fordi jeg gerne ville spare de 799kr som det koster at få en router hos dem :) 
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 11:35
Jeg har sådan en HGW5 (dog på kobber, men opsætning, muligheder, funktionalitet, etc er den samme) og den er jeg rigtig fint tilfreds med. Den dækker tilmed fint trådløst i tre etager og alt hvad jeg ellers har sat til den. 90% af det er standardopsætning. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu