recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee fiber

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 05:48
Nu bliver det vist for langhåret, jeg skulle bare se fjernsyn.
Tak for hjælpen til alle bidragydere.
Jeg dropper at se tv på mit samsung fjernsyn.Cry
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 05:56
Ellers må du have gang i den åbenlyst bedste løsning - træk et kabel.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

Nu bliver det vist for langhåret, jeg skulle bare se fjernsyn.
Tak for hjælpen til alle bidragydere.
Jeg dropper at se tv på mit samsung fjernsyn.Cry
Det kan klares med en Apple TV boks, som kan klistres på bagsiden af TV'et med dobbeltklæbende tape eller strippes fast eller monteres på væggen vha. et beslag.
Hvis du indstiller TV'et til at tænde via HDMI-CEC, kan al betjening klares med Apple remoten.


Redigeret af quarkir - 21-Marts-2019 kl. 09:12
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 09:22
hmm. Kan man lave det samme med en Chromecast?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

hmm. Kan man lave det samme med en Chromecast?
Mnjah, men den skal jo styres fra en mobil/tablet, hvor en Apple TV (ATV) har en remote og ikke kræver en mobil/tablet.
ATV løsningen vil give den oplevelse der er tættest på almindelig TV kigning.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 17:08
Tak for hjælpen. Jeg køber et nyt tv. det er det nemmeste, og det dyreste.LOL
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 18:54
Jeg kan forstå, at du vil ha' TV til stå på kontoret. Har TV'et ikke HDMI og din PC det samme, så kan du se web-TV fra Yousee via din PC på dit TV.

Redigeret af joern.loenborg - 21-Marts-2019 kl. 18:55
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 05:29
Jo det var da en fremragende idé Smile
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

hmm. Kan man lave det samme med en Chromecast?

Ja, fuldt ud. Og Chromecasten er så lille at den hænger som var det et USB stik i TV'et (bare i en HDMI indgang naturligvis) Du betjener den blot via Telefonen i stedet for via en fjernbetjening - hvilket giver nogle oplagte fordele og ulemper i forhold til en fjernbetjening. F.eks. er søgeindtastningen på telefonen langt mere effektiv end på en fjernbetjening (f.eks, hvis du søger efter en bestemt katalog-titel), mens man naturligvis skal huske at have telefonen med sig og også have åbnet den relevante app i stedet for at gribe en fjernbetjening der bare ligger ved TV'et parat til brug.

Skal det være billigt og er du parat til kompromisset forbundet med den lavere kvalitet ved brug af YouSee's app (til ChromeCast, ATV, PC mv.) over deres DVB siganal (signalet i antennekablet) som altså er i markant bedre kvalitet, ja så er ChromeCast til 300 kr (som er tilstrækkeligt til YouSee' app - det er kun hvis du vil være 4K/HDR parat at du skal have den større model) eller et kabel fra PC'ens HDMI udgang de 2 mest oplagte bud. Bare husk at sætte hhv ChromeCast og PC i 50 Hz output til YouSee kanaler.


Redigeret af TBC1 - 22-Marts-2019 kl. 13:21
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 14:57
Der er næppe forskel på at køre webtv over Chromecast og på at køre det over PC/HDMI. Kildesignalet er jo det samme...

PC/HDMI-løsningen er vel den mest besværlige, for så skal man have det til at køre i baggrunden. Chromecast'en sætter man bare i gang, og så kører den af sig selv.


Redigeret af bubbleboy - 22-Marts-2019 kl. 15:00
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 17:49
Jeg har lavet en genvej på skrivebordet, så jeg logger direkte på, og kan se tv. Chromecasten kan næppe være nemmere?Smile
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 18:21
Når jeg siger besværlig, så mener jeg, at computeren er drivkraften. Med Chromecast bliver det en ren tv-løsning (på nær fjernbetjeningen).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu