recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Headset adapter dims til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Headset adapter dims til PS3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Headset adapter dims til PS3
    Sendt: 19-Marts-2019 kl. 22:08
Okay, prøv at følge mig:

Jeg søger en "dims" som gør, at jeg kan anvende et headset med 4-polet 3,5mm jack som gaming headset i en PS3.
Anledning: det er desværre sådan, at en PS3 ikke har deciderede ind-og udgange for headset som f.eks. en ældre laptop. Man kan heller ikke blot anvende et USB headset, da USB-stikkene på fronten kun udsender lyden fra chatten, ikke lyden fra spillet. Den er man nødt til at tage fra en af lydudgangene.

Derfor søger jeg en dims som gør følgende - findes det?? (beklager den gigantiske billedstørrelse, jeg uploadede direkte fra min telefon Ouch):




Redigeret af jacobe - 19-Marts-2019 kl. 22:09
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 09:33
Ikke en let opgave. Men her er et bud, hvor jeg godt kan være skeptisk mht støj på mic ledningen,
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 09:37
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 09:58
Tak for bud. Ikke helt hvad jeg havde i tankerne, men ... hvis man splittede headsettet's 4-polede minijack i to med din foreslåede adapter, førte lyd-siden af stikket til PS3 audio out med en phono->minijack adapter og mic-siden af stikket til USB med en minijack->USB adapter ... ville det vel virke? Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 10:10
Jeg søgte det samme for et halvt års tid siden, men kom frem til, at det var lettere bare at købe en simpel adapter ala den Munch viser, som samlede en ekstern mikrofon (clip-on) med alm. H/V kanal fra et hvilket som helst andet headset og så måtte man leve med, at den indbyggede mikrofon i Apple-kompatible hovedtelefoner ikke virker. Selve adapteren, som blot er en samle-adapter med H/V + Mic separat, koster ikke mere end 20 kr, men så skal man lige have fat på en mikrofon ved siden af, som godt kan koste lidt - og så skal man huske at købe den adapter, som passer til Playstation og ikke den som passer til Apples standard.

Edit: Jeg kan se, at det er en PS3 og ikke en PS4 (Som min). Jeg ved ikke om PS3 havde input til hovedtelefoner på controlleren, for ellers er mit forslag ikke meget værd. Problemet med Playstation er, at de ikke er kompatible med det gængse headset-format, så mikrofonen virker ikke på headsets, som eks. virker i Apple-telefoner.

Redigeret af Torben Rasmussen - 20-Marts-2019 kl. 10:14
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 11:39
Torben, tak for input, men ja, det er en PS3 og nej, der er ikke headset stik på controller (der findes sikkert uoriginale Kina-controllere som har dette, men det er ikke hvad jeg søger).

Hele idéen er at anvende samme headset, som vi anvender til vore telefoner.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak for bud. Ikke helt hvad jeg havde i tankerne, men ... hvis man splittede headsettet's 4-polede minijack i to med din foreslåede adapter, førte lyd-siden af stikket til PS3 audio out med en phono->minijack adapter og mic-siden af stikket til USB med en minijack->USB adapter ... ville det vel virke? Smile
Kender ikke PS3, men hvis MIC er igennem USB må det vel kræve en form analog/digital konverter?
Der findes små USB lydkort med Mic input og headset output til PC, men det kræver jo en passende audio driver installeret på PC. 
Aner ikke om PS3 kan bruges med det??? Smile

En anden ting, phono udgang er typisk designet til Line level til højimpedans (>10Kohm) forstærker indgang, så kan muligvis have svært ved at drive lavimpedans (32 ohm ?) headset. 
Så kræver måske en headset forstærker. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 17:40
Efter lidt Googling:

Så det er USB lydkort med både MIC og headset minijack. Youtuben er gammel, så eBay  link til USB dimsen der under er udløbet, men med noget tilsvarende:

Der skal så også findes noget minijack splitter kabel hvis der er mobiltlf. headset med Mic der skal bruges. 
Mvh. JørgenT
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 07:59
Jørgen, tak - jeg har set den løsning, men jeg kan ikke bruge lydkortet til andet end mic-delen, da der ikke kommer gaming lyd ud af USB-stikket, og som du nævner skal jeg alligevel have en adapter/splitter for at kunne dele TRRS-minijacket i to TRS-jacks. 
Så igen, ikke helt den "dims" jeg havde håbet på at kunne finde ... Ermm
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 14:12
Tror ikke umiddelbart dimsen findes.
Letteste løsning er at bruge det billige USB-lydkort til mic-input, og lytte via dit tvs hovedtelefonudgang. Ja, du skal stadig have en TRRS-adapter ;-)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 14:18
Også hvad jeg efterhånden er kommet frem til.

Ville nu ønske, at jeg havde haft dette problem for 10 år siden, så havde jeg fandme selv opfundet dimsen, og måske tjent millioner, hvem ved LOL
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Okay, prøv at følge mig:

Jeg søger en "dims" som gør, at jeg kan anvende et headset med 4-polet 3,5mm jack som gaming headset i en PS3.
Anledning: det er desværre sådan, at en PS3 ikke har deciderede ind-og udgange for headset som f.eks. en ældre laptop. Man kan heller ikke blot anvende et USB headset, da USB-stikkene på fronten kun udsender lyden fra chatten, ikke lyden fra spillet. Den er man nødt til at tage fra en af lydudgangene.

Derfor søger jeg en dims som gør følgende - findes det?? (beklager den gigantiske billedstørrelse, jeg uploadede direkte fra min telefon Ouch):


Hvorfor ikke bare det originale sony headset. Det er trådløst ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu