recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 75" i weekenden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 75" i weekenden

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LowDog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LowDog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 75" i weekenden
    Sendt: 20-Marts-2019 kl. 19:55
Skal have fundet et 75" i weekenden, da jeg har solgt mit gamle TV (65" Phillips omkring 4 år gammelt).

Hvad kan i anbefale til 10-16000 ? Har været i Power og se en masse hvor jeg også fik sat almindeligt matriale på, fra youtube og der synes jeg glansen røg af de fleste og de egentlig lignede hinanden meget, ligegyldigt om det var OLED/QLED eller whatever de hedder. Med 4k salgsmatriale på var det dog nemmere at se forskel. Men i og med jeg nok ikke skal se det vilde 4K matriale, endnu i hvert fald, har det ikke højeste prioritet.

Jeg har en 2012 mac mini sat til mit fjernsyn, hvorfra jeg streamer film og serier - har ingen antenne i huset - alt er via PC. Derudover spiller jeg lidt PS4 (ikke pro). Og så bliver skærmen brugt som computerskærm til dagligt (også herfra jeg skriver nu). Derfor er smartTV delen ikke ret vigtig for mig og lyd er også ligegyldig da jeg har anlæg koblet til.

Håber i kan hjælpe for er godt nok helt blank. Lige pt venter jeg på de nye tilbudsaviser kommer og håber der er et godt tilbud.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 21:30
Jeg havde en kant belyst 75", det var jeg ikke glad for, sørg for den har "full array"
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 09:20
Jeg har et Sony KD75XE8596 som jeg egentlig er godt tilfreds med, men vil give OleDK ret i, at man i den størrelse ikke bør gå efter et kantbelyst (det var så mine lærepenge Smile )
Film med "mørke" scener er ikke gode ... Mine venner er vilde med den store skærm, og synes billedet står fantastisk, men sådan er vi jo så forskellige.


Til top
LowDog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LowDog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 09:29
Er vi så ikke ude i Qled Q6 til de penge? 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 11:55
den er vist kun kant belyst. Jeg ville købe et sted du kan prøve med hjem og nemt aflevere igen.

Købte mit online fra hifiklubben og skulle leveres tilbage til Aarhus, som var noget besværligt for mig.

From over bliver det den lokale Power eller Elgiganten.   
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 12:13
Jeg mener at huske, at 75" Sony XF90 har stået til 14.999 kr. (eller var det 15.999?) på "weekendtilbud". Det er da værd at holde øje med her i weekenden.

Jeg mener, at XF90 er bedste bud, hvis det kan presses ind i budgettet.

Selvom du ikke kommer til at se så meget 4K i første omgang, så husk på, at din PS4 understøtter spil i HDR. Mange store spiltitler udgives efterhånden i HDR.

PS: Mac Mini er i øvrigt ikke en god løsning til streaming af video. De færreste streamingtjenester tilbyder deres højeste billed/lydkvalitet via browsere. Du vil med fordel kunne investere i Apple TV 4K - hvis du vil blive i Apples system - for at løfte den generelle streamingkvalitet. Det vil din kommende 75" skærm nok takke dig for Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 12:14
Og som andre nævner. Hold dig fra kantbelyste LCD-skærme, når du er oppe i dette format.
Til top
LowDog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LowDog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 12:26
Tak Rasmus, så vi er ude i KD75XF9005? Koster 16500 i Bilka ?

Mac Minien skal nok også opgraderes på et tidspunkt, men lige pt er det den jeg bruger. Jeg streamer lidt netflix, men det meste jeg ser er downloadede film/serier (købt) hvor jeg også kan få 4k matriale, men tænker ikke min mini kan spytte det videre til tv'et? 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg mener at huske, at 75" Sony XF90 har stået til 14.999 kr. (eller var det 15.999?) på "weekendtilbud". Det er da værd at holde øje med her i weekenden.

Jeg mener, at XF90 er bedste bud, hvis det kan presses ind i budgettet.

Selvom du ikke kommer til at se så meget 4K i første omgang, så husk på, at din PS4 understøtter spil i HDR. Mange store spiltitler udgives efterhånden i HDR.

PS: Mac Mini er i øvrigt ikke en god løsning til streaming af video. De færreste streamingtjenester tilbyder deres højeste billed/lydkvalitet via browsere. Du vil med fordel kunne investere i Apple TV 4K - hvis du vil blive i Apples system - for at løfte den generelle streamingkvalitet. Det vil din kommende 75" skærm nok takke dig for Smile

Ellers kan han vel benytte det indbyggede Android TV. Godt nok kan den ikke automatisk skifte frekvens efter video, men det kan browseren heller ikke alligevel.
ATV 4K er dog klart den bedste løsning til det, men hvis det lige er til at starte med, så kan det indbyggede Android TV da bruges. Plus det rent faktisk kan vise 4K på YouTube, hvilket ATV jo desværre ikke kan.
Til top
palledyret Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palledyret Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 17:12
Jeg synes også det er værd at nævne noget omkring banding på de store tv.
Vi har et Samsung UE75MU7005 fra januar 2018 som har en mild grad af banding. Så uanset hvad du vælger så vil jeg sige lav en søgning på google på det tv du er interesseret i og se hvad andre siger om det og om eventuelle problemer med banding eller andet.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 05:45
Oprindeligt skrevet af LowDog LowDog skrev:

Tak Rasmus, så vi er ude i KD75XF9005? Koster 16500 i Bilka ?

Mac Minien skal nok også opgraderes på et tidspunkt, men lige pt er det den jeg bruger. Jeg streamer lidt netflix, men det meste jeg ser er downloadede film/serier (købt) hvor jeg også kan få 4k matriale, men tænker ikke min mini kan spytte det videre til tv'et? 

Jep, det er den. Både Elgiganten og Power kører weekendtilbud fredag til søndag hver uge. Det starter lidt senere i dag fredag.

Hvis det er film købt fra iTunes, så leveres iTunes' 4K-kvalitet kun til Apple TV 4K pt.
Til top
LowDog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LowDog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 10:00
Ok jeg holder øje med hvad der kommer i weekenden, hvis i ser noget må i self. gerne give et hintSmile

Men dvs. Sony's er det eneste reelle bud i den prisklasse? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu