recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad sker der med Nescafé? Med løsning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad sker der med Nescafé? Med løsning.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad sker der med Nescafé? Med løsning.
    Sendt: 23-Marts-2019 kl. 07:46
Hej.

For en tid siden, skulle jeg købe nye forsyninger af Nescafé. Det er lang tid siden, fordi engang købte vi en hel "ramme" med 200 grams glas.

Men - jeg kunne ikke finde den Nescafé som vi plejer at drikke (billede vedhæftet af et 100 grams glas jeg havde stående). Så jeg forsøgte mig med en refill pose Nescafé Gold "Rich and smooth", men den synes vi ikke smagte så godt. Når jeg kigger på deres hjemmeside, er alle deres "kaffer" nye (jeg genkender ikke ret mange af dem i hvert fald). Men er der nogen der ved, hvilken der ligger tættest på den vi plejer at bruge - eller som er den samme, men bare med et nyt navn??

Efter at jeg er begyndt at arbejde for mig selv, er det jo vigtigt at have en god kaffe...  Wink

Mvh. Thorvald.




Redigeret af Thorvald - 27-Marts-2019 kl. 06:53
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 13:42
køber stadig den normale gold her på sjælland 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 14:59
Hvorhenne? Jeg har indtil videre kigget i Bilka og Fakta. Den du køber - er det den sammen jeg har et billede af?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 15:20
Er da ret sikker på den altid står fremme i vores lokale netto i Høng, har aldrig købt den.
Er det smag eller convenience der er vigtig? Hvis det første har du ihvertfald mange andre alternativer. - jeg syntes simpelthen det smager forfærdeligtSmile
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvorhenne? Jeg har indtil videre kigget i Bilka og Fakta. Den du køber - er det den sammen jeg har et billede af?


Etiketten har fået et nyt design, og er den allerførste på hjemmesiden:

https://www.nescafe.com/dk/our-coffees/nescafe-gold

Den har bl.a. lige været på tilbud i Kvickly.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 17:13
Hej lunddal.

Er du sikker på det er den samme som før? Det er den vi har prøvet - men som vi ikke synes smager så godt som før. Men ja, det var også den jeg troede var den samme eller tæt på, men det synes vi altså ikke den er. Hvis jeg skulle gætte på noget andet, er det deres Nescafé Gold Black.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 18:26
Ja, det er deres almindelige Gold, som den du selv postede billede af.

Om de har ændret smagen, eller dem, du havde har ændret sig pga. alder, skal jeg ikke kunne sige.

Ingen af dem smager af rigtig kaffe.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 19:36
Hvis dem du havde på lager var et par år gamle, var det nok dem der havde mistet en del af smagen.

Ud over det, siger min kone (der modsat mig, drikker kaffe) at det der nescafé ikke har meget med rigtig kaffe at gøre. Hun køber hele bønner og kværner dem, når hun skal lave kaffe.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 19:47
Jeg tvivler nu på at de mister smag, så længe glassene er lukkede, og så gamle tror jeg nu heller ikke de var. Det 100 grams glas jeg havde og som var den sidste vi brugte, har mindst holdbar dato til 06 2019.

Nu er det altså nescafé vi godt kan lide, uanset hvad andre mener om, hvorvidt er rigtig kaffe eller ej. Det er vel lige så rigtig kaffe som så meget andet. Når vi brygger kaffe er det Peter Larsen.  Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 19:48
Jeg ved ikke om der altid har været blandet Robusta bønner i, men den økologiske indeholder 100% Arabica bønner.


Robusta bønner er dårligere kvalitet, og blandes i for at gøre kaffen billigere.
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 19:57
Ok - det var da et muligt godt tip. Det kunne være man skulle prøve den.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 06:05
@Thorvald

Den “gode gamle” Nescafé, udgik for et års tid siden, og den var 100% Arabica.
Der er som nævnt, nu blandet Robusta i, som er billigere og har en kedelig smag. Desuden er der malede bønner i, som giver et kedeligt bundfald.
Jeg skrev dengang til Nescafé og beklagede mig, og fik et pænt svar, hvori de påstod at alle de forsøgspersoner, som havde prøvet den, syntes at den var mægtig god Dead
Jeg var så så heldig, at købe nogle glas (20) i Lidl, de var med Tysk tekst, og der står “sanft” på, og de var rigtig gode.

Mvh. Troels

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu