recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klipsch subwoofer r115
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klipsch subwoofer r115

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Klipsch subwoofer r115
    Sendt: 24-Marts-2019 kl. 06:24
Hejsa....

Jeg er tæt på at investere i 2 r115 fra Klipsch, har svært ved at finde noget i div fora som herinde om hvordan de er, et sted har jeg læst de er svære at få til at spille godt? kan få dem til en hæderlig pris, syntes godt nok det er svært at vælge derude....

Skriv kun hvis du har erfaring med dem
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 08:33
Jeg har en i dedikeret bio rum og jeg er rigtig godt tilfreds med den, den kan uden problemer få huset til og ryste. Hvis du ikke bruger rumkorrektion på den, skal der nok eksperimenteres ekstra meget med placering og akustikken, den kan godt være noget boomy og upræcis til musik ellers.. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 10:33
tak for information, det er jeg da ked af at høre at den er boomy til musik, skulle gerne have en fast og præcis subwoofer, hvad ville så være godt til musik?

Hvilken subwoofer ville du foretrække? mindre tommer betyder vel som regel også lidt mindre bund men de er jo så også hurtigere
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 11:00
Jeg synes nu egentlig den gør et hæderligt arbejde til musik, efter jeg har korrigeret manuelt med rumkorrektion, men der er lidt arbejde med det... Man kan heller ikke forvente reference lyd til de penge :)
Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men kommer du forbi Nordjylland skal du være velkommen til et lyt, så du selv kan bedømme inden du køber. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 11:13
jo tak, jeg er i Kolding så det er ikke helt så let, det er skuffende at du mener der ikke kan forventes reference lyd til de penge, de få anmeldelser jeg har læst er ellers gode, som jeg skrev før, hvilke subs du'r så?
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 11:35
Jeg havde Infinity før, der var sub bygget ind i fronthøjttalerne, 12" 850 watt Bash forstærker samt 1 bånds parametisk equalizer/rumkorrektion I lukket kabinet, de kunne virkelig spille musik. Det er mit samlignings grundlag, men okay samme bassystem sad i deres Prelude MTS højttaler til 100000 kr, så samligningen er måske ikke helt fair..

Skal det bruges mest til musik vil jeg købe brugt og vælge en ældre samt dyre prisklasse eller nyt hvor det er lukket kabinet - måske SVS med 10" eller 12"..

Jeg tænker der er andre her på siden, der har bedre erfaring og har hørt mere end jeg har :) 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 11:41
der er vel mere bund i en 14 til 15 tommer, ikke? jeg har ikke den store erfaring med subs og de klipsch jeg har kig på r115, er brugte og til en fornuftig pris, men har fundet ud af at her på nettet er der lige så mange meninger som der er forslag, kan være jeg bare skal vælge og så være glad
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 12:09
Til musik vil jeg helt klart vælge et lukket kabinet.

Jeg bruger en Dali 12 tommer og det er ikke de dybe toner jeg savner. 15 tommer kan selvfølgelig flytte mere luft. Men jo større enheden bliver, jo mere upræcis bliver den. Dette er ment som en tommelfinger regel.
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 12:17
ja det er rigtigt, med mindre den er godt styret
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 12:18
Helt enig med @Mufti.

Jeg savner dog ikke mine gamle Infinity selvom de var mere præcise. Den Klipsch er bare så meget mere imponerende og flytter netop voldsomme mængder luft, hver gang jeg fyrer op under den sidder jeg med det største smil på, det samme gør alle andre iøvrigt der har hørt den hos mig😊
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
lockdown Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lockdown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 12:21
det vil sige du er den lykkelige ejer af en? det lyder da godt
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 12:22
Du er simpelthen nød til at låne sub/ subs med hjem, så du kan lytte og justere på dem i dit eget setup og ikke mindst også høre dem hjemme i dit ejet rum.

F.eks. ved du præcis hvor den/ de subs skal placeres i dit rum? Og er placeringen så taget ud fra det visuelle perspektiv eller rent faktisk der hvor subberne vil give det bedste lytte resultat.

Det jo er nogle relative store kasser, men hvis der er frit slag til at placere dem så er det vel ok.
Kan godt huske der jeg havde en SVS PB 4000 med hjem, der var jeg ikke populær der hjemmeOuch

I øvrigt er det bestemt ikke sikkert at en portede sub er det der vil gør sig bedst hos dig.

 


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu