recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Panasonic Lumix FZ2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Panasonic Lumix FZ2000

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Panasonic Lumix FZ2000
    Sendt: 26-Marts-2019 kl. 12:41
Jeg har undersøgt kamera markedet i det prissegment som jeg har til rådighed til køb af et nyt digital kamera.

Sony har en interessant model som kunne passe mig og mit kamerabrug godt, men alt andet lige - efter at have læst en masse om både Sony og Panasonic kameraer, og haft dem begge i hånden, så er Panasonic modellen nok det kamera som kommer mine ønsker nærmest.

Panasonic FZ2000 er så småt på vej ned i pris, og mit prissegment er omkring 6000 - 8000 kr.

Mit kamera brugsområde er som hos de fleste nemlig stilbilleder og familiebilleder. Det ville også være skønt med noget god video i 4K, som jeg så kan vise på mit Panasonic TV. Kameraet skal afløse mit Canon EOS 550D.

Én ting er jo at læse diverse tests om dette og hint. En helt anden ting, og for mig ofte bedre, er jo brugererfaringer. Jeg vil derfor blive meget glad hvis der er medlemmer som vil dele deres erfaringer med netop Panasonic FZ2000 med migSmile


Redigeret af Hother - 26-Marts-2019 kl. 13:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 17:39

Jeg kan varmt anbefale Panasonic LUMIX TZ95... som er et forrygende lækkert kompakt rejsekamera, som snildt kan være i baglommen, og tager fantastiske billeder.

Nuvel, henvender de to kameraer sig til to forskellige målgrupper eller segment, samt ca. 3000,- til forskel.

https://www.apotelyt.com/compare-camera/panasonic-fz2000-vs-panasonic-tz95



SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 18:05
Må man spørge hvorfor ikke et G9 eller G8?
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Jeg kan varmt anbefale Panasonic LUMIX TZ95... som er et forrygende lækkert kompakt rejsekamera, som snildt kan være i baglommen, og tager fantastiske billeder.

Nuvel, henvender de to kameraer sig til to forskellige målgrupper eller segment, samt ca. 3000,- til forskel.

https://www.apotelyt.com/compare-camera/panasonic-fz2000-vs-panasonic-tz95



Jo - og mange tak, jeg kommer fra størrelsen af et spejlrefleks og har det bedst med en størrelse jeg kan "Holde på". Men mange tak for input.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Må man spørge hvorfor ikke et G9 eller G8?

Det må du da, jeg synes at de bliver for dyre (G9). Generelt matcher FZ2000 meget fin mine ønsker og pris/kvalitet . Men mange tak for input. 


Redigeret af Hother - 26-Marts-2019 kl. 18:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 19:34
Fair nok, jeg er super glad for mit G7. Panasonic laver nogle rigtige gode kamera.
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Fair nok, jeg er super glad for mit G7. Panasonic laver nogle rigtige gode kamera.

Godt at høreSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 21:50
Hvis du alligevel er i den store størrelse, så ville jeg da helt klart vælge et kamera med en større sensor, gerne med udskifteligt objektiv, så du har mulighed for at bruge det optimalt i forskellige situationer.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Hvis du alligevel er i den store størrelse, så ville jeg da helt klart vælge et kamera med en større sensor, gerne med udskifteligt objektiv, så du har mulighed for at bruge det optimalt i forskellige situationer.
Lyder spændende. Hvilke kamera har du  tankerne indenfor samme prisramme og funktionalitet?

Hvad angår objektivet er det helt tilstrækkeligt til de fotoopgaver som jeg har i tankerne, omend ved 20X optisk zoom kan objektivet godt have lidt problemer  - omvendt, jeg får kun sjældent behov for den type zoom. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 19:23
Jeg tror generelt ikke at du kan finde noget i samme prisklasse og funktionalitet, men med et superzoom går du selvfølgelig på kompromis på nogle områder. Spørgsmålet er om du er tilfreds med de kompromisser. 

Jeg siger blot at du skal overveje om du vil få kompromis med sensor og objektiv for at få alt i en enkelt pakke. 

Alternativt kommer man jo langt brugt, da der er mange der opgraderet jævnligt og derfor kan man ofte finde gode ting brugt. 

Hvis du vil have svar direkte på lumix, som det lyder til at du gerne vil, så vil du nok komme længere ved at spørge på www.fotostart,dk hvor du også kan se lidt realistiske priser på brugt udstyr.


Redigeret af Bconrad - 27-Marts-2019 kl. 19:51
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg tror generelt ikke at du kan finde noget i samme prisklasse og funktionalitet, men med et superzoom går du selvfølgelig på kompromis på nogle områder. Spørgsmålet er om du er tilfreds med de kompromisser. 

Jeg siger blot at du skal overveje om du vil få kompromis med sensor og objektiv for at få alt i en enkelt pakke. 

Alternativt kommer man jo langt brugt, da der er mange der opgraderet jævnligt og derfor kan man ofte finde gode ting brugt. 

Hvis du vil have svar direkte på lumix, som det lyder til at du gerne vil, så vil du nok komme længere ved at spørge på www.fotostart,dk hvor du også kan se lidt realistiske priser på brugt udstyr.

Mange tak for din tilbage melding, og foto hjemmesiden har jeg forlængst fundet.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 10:11
Har du kikket på Canon eos m50? 
Skalbjerg
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu