recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedkvalitet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Helge A. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helge A. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billedkvalitet
    Sendt: 27-Marts-2019 kl. 11:46
Jeg har et nu ti år gammelt Panasonic v20 42 tommer som jeg er meget glad for. Sammen med Yousee boksen er billedet stadig rigtig godt.
Men nu vil jer gerne have et 55 tommer TV og meget gerne en bedre lyd end den jeg har nu. Jeg ser en del sport, så det nye TV skal være godt til at se sport på.
Jeg havde faktisk besluttet mig for et Philips 903 55, men ville vente til det kommer lidt længere ned i pris.
I går var jeg inde i en stor TV-forretning, og sælgeren virkede meget kompetent.
Da mit behov er at se TV gennem Yousee-boksen sagde han, at Qled og de bedste Led var bedre til at håndtere signalet fra boksen og derfor lave et bedre billede end et Oled Tv.
Kan det virkelig passe?

Venlig hilse Helge Andersen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 11:49
skal vi gætte på at sælger tjener mest på at sælge samsung
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

skal vi gætte på at sælger tjener mest på at sælge samsung
Thumbs Up No shit. Sælgerne anbefaler ikke, efter hvad der er bedst, men hvad de tjener mest på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Helge A. Helge A. skrev:

Jeg har et nu ti år gammelt Panasonic v20 42 tommer som jeg er meget glad for. Sammen med Yousee boksen er billedet stadig rigtig godt.
Men nu vil jer gerne have et 55 tommer TV og meget gerne en bedre lyd end den jeg har nu. Jeg ser en del sport, så det nye TV skal være godt til at se sport på.
Jeg havde faktisk besluttet mig for et Philips 903 55, men ville vente til det kommer lidt længere ned i pris.
I går var jeg inde i en stor TV-forretning, og sælgeren virkede meget kompetent.
Da mit behov er at se TV gennem Yousee-boksen sagde han, at Qled og de bedste Led var bedre til at håndtere signalet fra boksen og derfor lave et bedre billede end et Oled Tv.
Kan det virkelig passe?

Venlig hilse Helge Andersen

Nej det kan bestemt ikke passe.

Jeg har haft et hav at TV, alt lige fra plasma, henover LCD og nu OLED. Billede kvaliteten er absolut bedst på mit OLED - også via min YouSee boks.

Isoleret set har OLED den absolut bedste billede kvalitet i forhold til samtlige andre panel teknologier. Det skyldes den anvendte pixel teknologi, hvor hver enkel pixel "Lever sit eget liv", hvor i mod LCD, og altså også QLED har en helt andel pixelkonfiguration.

Så sælgeren har altså ikke været specielt kompetent. 

Der hvor jeg så kunne være lidt nervøs er jo, at du ser meget sport. Der er jo altid mange "Bannere" på sportsudsendelser. Det kan så i min optik udgøre et problem for et OLED TV pga. faren for Burn in. Omvendt hvis du ikke har oplevet Burn in på dit VT20 - tja... Selv turde jeg nu ikke tage chancen. Andre OLED brugere kender sikkert mere til den problematik.


Redigeret af Hother - 27-Marts-2019 kl. 12:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 03:53
Oprindeligt skrevet af Helge A. Helge A. skrev:

Da mit behov er at se TV gennem Yousee-boksen sagde han, at Qled og de bedste Led var bedre til at håndtere signalet fra boksen og derfor lave et bedre billede end et Oled Tv. 
Kan det virkelig passe?
Det er en omgang vås der ikke alene emperisk er frakoblet virkeligheden, men også fuldstændigt er frakoblet logik, sammenhæng og rationale:

1. Det er slet ikke panelet der håndterer signalet, det er en videoprocessor i TV'et der bearbejder, skalerer og håndterer signalet - også det fra din YouSee boks. Panelet viser så dette signal som det kommer fra videoprocessoren og det kan panelet så gøre med større eller mindre kontrast, dynamik, styrke og nuance - lige som en god højttaler bedre kan gengive hvordan lyden er fra en forstærker end en dårlig højttaler kan det.

2. OLED panelet har primært den fordel i forhold til LCD ("LED/QLED") at det har makant højere native kontrast helt ned på pixelniveau - Denne fordel kommer til udtryk i forhold til både SDR og HDR materiale. Den fordel 'Qled og de bedste Led' har i forhol til OLED, er at de kan levere højere lysstyrker - De mulige højere lysstyrker er beregnet til HDR materiale, men selv QLED's højere lysstyrker til trods er det velkendt at OLED stadig overall er bedre til visning af selv HDR, grundet OLED helt grundlæggende større native dynamik og nuanceringsgrad ned til pixelniveauet. Og eftersom din YouSee's boks udelukkende leverer TV kanaler med SDR signaler er der slet ikke noget at hente på den konto med at der kan leveres højere lysstyrker på QLED/LED. For at udnytte de højere lysstyrker til SDR ville blot gøre billedet så uudholdeligt skærende og lyst at se på, at det hurtigt udmattede og skadede øjnene, som at sidde og kigge ind i en el-pære. De højeste lysstyrker som hhv et OLED og et QLED kan producere dem, er faktisk kun beregnet til brug på meget små detaljer/få pixels i billedet af gangen, i forbindelse med dynamikken i HDR materiale - det ikke beregnet på at blænde folk og ødelægge deres øjne med en overall alt for høj lysstyrke langt over referencen for SDR signaler.

Så summa summarum giver det heller ikke af logik, sammenhæng eller rationale nogen mening at QLED/LED skulle være bedre til din YouSee boks - Det eneste der giver mening ved det udsagn er at det er en uærlig sælger der forsøger at prakke dig et produkt med større fortjeneste på. YouSee's signaler er slet ikke så ringe at det på en eller anden grotesk bagstræberisk vis ville være en fordel at et LCD panel ikke er i stand til at gengive signalets fulde kontrast og dynamiske spektrum ned til pixelniveauet - Tværtimod, vil et panel der er i stand til dette blot give et bedre, dybere, mere detaljeret og nuanceret resultat, hvorfor sælgeres udsagn er og forbliver noget hovedrystende vås - Det er simpelthen tåkrummende dårlig og usaglig vejledning, mens det sikkert kan være en udmærket sælger. 

 


Redigeret af TBC1 - 28-Marts-2019 kl. 04:43
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 06:01
Helge,

Hvilken forretning var du i?
Bare så andre kan advares mod butikken.....

Du vil gerne have bedre lyd end nuværende tv, men det er ingen garanti med et nyt tv. Skal du købe det nævnte Philips, får du en soundbar med, men hvordan den performer i forhold til de “store” højttalere der er på dit nuværende tv, kan kun du selv afgøre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Helge A. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helge A. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 10:04
Tusind tak allesammen for de gode og hurtige svar.

Det var egentlig ikke meningen, at jeg ville udstille forretningen, men det var Elgiganten Gentofte.

Jeg har tilsluttet et Bose Lifestyle 48 anlæg til tvet, så så jeg mangler bestemt ikke god lyd til film og musik. Til almindelige udsendelser vil jeg hellere lytte til tvet og her er jeg sikker på at Philips 903 lyder bedre end det, som jeg har.
Det vigtigste er dog, at jeg glæder mig til et stort tv med et fremragende billede.
Nu mangler jeg bare at få overtalt min kone

Mange hilsner Helge
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 10:17
Jo, men hvorfor et Philips?
Der er brugt penge på det der (ja undskyld mig) overflødige ambient light, frem for billedet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, men hvorfor et Philips?
Der er brugt penge på det der (ja undskyld mig) overflødige ambient light, frem for billedet.

Klaus

Ambilight kan man slå fra, hvis man ikke bryder sig om det. 

Om der så er brugt penge på ambilight frem for billede, vil jeg ikke give dig ret i.

Jge har selv et Philips 55 Oled TV og det har et fantastisk billede og til 8.000 var der ikke meget der kunne konkurrer med Phillipsen. 

Der er andre ulemper ved Philips, men det er anden sag. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Helge A. Helge A. skrev:


Nu mangler jeg bare at få overtalt min kone

Mange hilsner Helge
Held og lykke.Wink Det er ikke altid nemt.Confused
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Helge A. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helge A. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 11:48
Jeg har også haft kig på et Sony AF8 og det er på tilbud hod Power til små 10.000
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Helge A. Helge A. skrev:

Jeg har også haft kig på et Sony AF8 og det er på tilbud hod Power til små 10.000
Selv ville jeg vælge Sony, også pga. af Sony´s rolige billede forløb.

Giv din søde frue et stor buket blomster, og fortæl hvor længe du har ønsket lige den type og størrelse af TV. Det funker ind i mellem.Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu