recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedkvalitet

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, men hvorfor et Philips?
Der er brugt penge på det der (ja undskyld mig) overflødige ambient light, frem for billedet.

Klaus

Kan du uddybe? Jeg forstår ikke hvad du mener.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Helge A. Helge A. skrev:

Jeg har også haft kig på et Sony AF8 og det er på tilbud hod Power til små 10.000
Jeg kan varmt anbefale SONY AF8 - har det selv i 65" og der ABSOLUT INTET, at komme efter angående burn-in.

Havde selv senest en gammel Panasonic plasma skærm, hvorfor OLED var eneste teknologiske valg. 

Anyhow, tag ud og kig, og gør dig dine egne iagttagelser... til trods for de elendige opsætninger ude i butikkerne.

God jagt. Big smile

PS.
Og lad nu, venligst være med, at lade dig manipulere af de aggressive provisionslønnede sælgere.... 


Redigeret af Gromit - 28-Marts-2019 kl. 18:26
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Kan du uddybe? Jeg forstår ikke hvad du mener.


Det jeg mener er at hvorfor købe et tv med ambilight, hvis man ikke vil bruge det. Så hellere et tv, hvor der ikke er brugt penge på ambilight, men på eksempelvis bedre billedbehandling.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 23:19
Du skriver du ser meget sport. Her er der mange panoreringer, og hvis du er følsom overfor “hakkende” panoreringer, skal du være opmærksom hvis du går OLED-vejen, da disse har meget stutter.

Læs mere her:

Man kan desværre ikke/meget sjældent, se en YouSee/Stofa direkte udsendelse i tv-forretningerne, så det er vanskeligt at vurdere inden køb hvordan et givent TV håndterer en live sportsudsendelse.

Når du har valgt et fjernsyn vil et råd være, at høre herinde om der er nogen med netop den model i nærheden af dig, og se om du kan aftale at komme forbi når der er fodbold i fjernsynet (eller hvad du nu ser), inden endeligt køb.

Vælger du OLED og ser sport, så hold dig til de helt nye modeller. De bliver bedre og bedre til sport/panoreringer.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Du skriver du ser meget sport. Her er der mange panoreringer, og hvis du er følsom overfor “hakkende” panoreringer, skal du være opmærksom hvis du går OLED-vejen, da disse har meget stutter.

Læs mere her:

Man kan desværre ikke/meget sjældent, se en YouSee/Stofa direkte udsendelse i tv-forretningerne, så det er vanskeligt at vurdere inden køb hvordan et givent TV håndterer en live sportsudsendelse.

Når du har valgt et fjernsyn vil et råd være, at høre herinde om der er nogen med netop den model i nærheden af dig, og se om du kan aftale at komme forbi når der er fodbold i fjernsynet (eller hvad du nu ser), inden endeligt køb.

Vælger du OLED og ser sport, så hold dig til de helt nye modeller. De bliver bedre og bedre til sport/panoreringer.
Og teksten er tilsyneladende ikke forstået/tolket helt korrekt, da konklusionen er, at sportsudsendelser med hurtige billedskift er mindre berørt ( og måske slet ikke).
Ved disse 60 fps udsendelser er  frame hold mindre end 24 ms en god værdi, og her ligger Sony oled på 14,2 ms. For udsendelser i DK, vil tallet for frame hold være 20 ms, altså stadigvæk på den gode side af 24 ms.
Testen viser dog, at ved 24 fps er frame hold på 39,2 ms, som kan give en mindre god oplevelse ved panorering (som i forvejen er berørt af panoreringshak). 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Kan du uddybe? Jeg forstår ikke hvad du mener.


Det jeg mener er at hvorfor købe et tv med ambilight, hvis man ikke vil bruge det. Så hellere et tv, hvor der ikke er brugt penge på ambilight, men på eksempelvis bedre billedbehandling.


Klaus

Tre-sidet AmbiLight fås på 55" Philips TV til under 5.000 kr.

Det er ikke noget man betaler voldsomt ekstra for, men blot en funktion man nutildags automatisk bare får med selv på mid-range LCD-modeller.

Om man har hang til flimrende udvidelse af billedet eller blot et statisk bias-lys er det værd at tage med. I sidste tilfælde slipper man for en tur til byggemarkedet for at købe LED-lysstriber til at klæbe bagpå sit TV.

Og Philips er altså ikke tabt bag en vogn når det kommer til billedbehandling.

Hvis man skal kritisere Philips OLED 903 for noget må det være input lag ved spil.


Redigeret af GlobulusDK - 29-Marts-2019 kl. 09:35
Til top
Helge A. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helge A. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 15:24
Endnu en gang tak for alle de gode input. Der er noget at tænke over.

Jeg har en bror, som har et Philips tv og han er meget glad for ambilight. Han har slukker det sommetider, men det bliver hurtigt tændt igen. Om jeg også ville bruge det er svært at sige.
Jeg ved ikke, hvor hurtigt det gamle tv er, men når jeg ser badminton og tennis er det tydeligt, at det ikke kan følge med. Det regner jeg med, at et Oled TV klarer bedre.
Med hensyn til Burn in var jeg nærmest hysterisk da det gamle plasma tv blev taget i brug og der har aldrig været problemer. Det bliver det samme med det nye.
Een ting bliver dog en udfordring med det nye TV, for man har skåret ned på tilslutningsmulighederne. Jeg har brug for meget mere end der er mulighed for.
En ny og en gammel Yousee boks
En blueray afspiller
En Apple TV
En harddisk optager. som bruger scart stik
Bose lifestyle som heldigvis har en optisk lydindgang men en komponent udgang.
Jeg har regnet ud, hvordan næsten det hele kan komme til at fungere, men det ville have været meget nemmere hvis der havde været de samme muligheder som på det gamle Tv.



Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 17:09
Måske kan du klare dig med færre apparater nu.
Yousee har en app til Apple tv, og det har DR tv også. Jeg har ikke haft behov for at optage i flere år, pga. de muligheder der nu er for at se udsendelser fra arkivet.

Venlig hilsen
KB
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Måske kan du klare dig med færre apparater nu.
Yousee har en app til Apple tv, og det har DR tv også. Jeg har ikke haft behov for at optage i flere år, pga. de muligheder der nu er for at se udsendelser fra arkivet.



Jeg synes ikke at Yousees arkiv kan bruges til ret meget. Film og serie, er kun få dage tilbage man har adgang til det. Så jeg optager meget på min yousee boks.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 17:23
Hvorfor har du både en ny og en gammel Yousee boks?
Hvad skal du med en gammel harddisk optager, når du kan optage på din Yousee boks?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Kan du uddybe? Jeg forstår ikke hvad du mener.


Det jeg mener er at hvorfor købe et tv med ambilight, hvis man ikke vil bruge det. Så hellere et tv, hvor der ikke er brugt penge på ambilight, men på eksempelvis bedre billedbehandling.


Klaus

Tak for svar.
 

Umiddelbart er Ambilight ikke noget man betaler voldsomt meget ekstra for. 
Jeg bruger mit (ville jeg have forsvoret før jeg fik det), og er er faktisk pænt glad for det. Det giver en mere afslappende oplevelse, for øjnene. Man kan mørklægge rummet og se en god film, uden at få ondt i øjnene.

Billedebehandlingen i et Philips OLED er der vist ikke nogen der klager over, ved ikke med LED?!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Måske kan du klare dig med færre apparater nu.
Yousee har en app til Apple tv, og det har DR tv også. Jeg har ikke haft behov for at optage i flere år, pga. de muligheder der nu er for at se udsendelser fra arkivet.

Det er imho et dårligt råd, særligt i en tråd med titlen "billedkvalitet".

Der er markant billedkvalitetsforskel på YouSee's signaler til hhv. deres "YouSee TV & film app" til Apple-tv, Android-TV, Tiezen m.v. og så YouSee's DVB-C signal som YouSee boksen gør brug af og som YouSee udsender med markant højere bitrate, flere fps samt DD surround på kompatible kanaler sammenlignet med hvad der udsendes til appen i lavere kvaliteter. Tilsvarende er der også stor forskel på kvaliteten på DRTV og så DR's kanaler via YouSee's DVB signal. Man vil ofte finde at bitraten er over 3 gange så høj. Appen til diverse smart enheder er imho kun at betragte som en ekstra mulighed for at tage kanalerne med sig på arbejde eller i sommerhus mv eller tage med på en pad på lokummet eller med i sengen hjemme. Men det er bestemt ikke noget man benytter som sin primær-kilde hvis man går op i billedkvaliteten på sit gode TV eller projektor, i stedet for YouSee's eksisterende DVB signal!

VIL man endelig bare med Djævelens vold og magt have den fulde DVB kvalitet med over på et Apple-TV eller en Shield mv, kan man kun få den fulde DVB kvalitet med derover ved at opsætte sin egen DVB-c server og så gøre brug af DVB-C signalet via en app på ATV/Shield/Android-TV mv. som f.eks. TV-Mosiac. Men sådan en app skifter ikke lige så hurtigt kanaler og er heller ikke lige så fps synkroniseringsstabil som YouSee's egen boks er det, selv hvis ATV'et står i 50 Hz (Den er nemlig ikke kompatibel med ATV's match content funktion)

Oprindeligt skrevet af Helge A. Helge A. skrev:

Een ting bliver dog en udfordring med det nye TV, for man har skåret ned på tilslutningsmulighederne


Det klarer en billig HDMI Matrix Switch nemt. En af de bedre udrustede der både er bagudkompatibel i forhold til brug med ældre surround recievere med HDMI 1.4 og stadig klarer op til 4K HDR 4:4:4@60 Hz til display ville være være en som denne, som ville score dig 3 indgange mere: https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/

Redigeret af TBC1 - 29-Marts-2019 kl. 22:58
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu