recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youtube på iPad Mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Youtube på iPad Mini

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Youtube på iPad Mini
    Sendt: 28-Marts-2019 kl. 21:52
Hej,
Jeg har en ældre iPad Mini, hvorpå iOs versionen ikke kan opdateres til nyere version end 9.3.5.
Jeg har via App Store installeret en version af Youtube der skulle være kompatibel med min iOs version.
Når jeg vil bruge Youtube sammen med Chromecast, får jeg ofte at vide, at der ikke er nogle tilgængelige enheder.
Det virker dog fint med andre apps som f.eks. TV2 Play, DR TV, Viaplay og Netflix.

Er min iPad bare for gammel, eller er der mon problemer med ældre versioner af Youtube app'en?
Kan jeg ændre en indstilling på min iPad for at prøve at løse problemet?
Den blev nulstillet helt for ikke ret længe siden.

På forhånd tak.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 22:17
Jeg har samme opsætning som Dig og kører med samme IOS version og Youtube fungerer fremragende.  Derimod kan jeg enkelte gange have udfald på TV2 news. Har 2 chromecast og den fungerer bedst med et netværkskabel!
/Erik
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 06:31
Jeg kan ikke få Youtube til at fungere stabilt sammen med Chromecast.
Jeg overvejer at købe f.eks. en Samsung Galaxy J4+ i stedet.
Min iPad er generelt langsom og ustabil.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 08:10
...Eller måske en Huawei P20 Lite.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 08:53
Du kunne også vælge at købe en appletv og bruge iPad som fjernbetjening.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 09:35
Jeg havde også en iPad mini (1. gen) der kørte fremragende i mange år. Jeg mener den stadig havde IOS 6.xxx, og var aldrig blevet opdateret. 

Efter den ved en fejl blev opdateret til seneste IOS, blev det det mest ustabile skrammel. Meget lidt fungerede; sider blev genindlæst automatisk konstant og den var generelt ulidelig at bruge.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 09:45
Ved ikke hvordan Din router er placeret. Har min router i den ene ende af huset og stuen i den anden ende. Havde probelmer med udfald på wifi og routeren stod næsten  nede ved gulvet. Hævede routeren 0,5 m og langt bedre forbindelse. Prøv at flytte rundt på den, det kan være noget drilsk. 
Jo denne Ipad er en gammel sag og sjovt nok for mig virker Youtube rigtigt godt og appen bliver ofte opdateret...!
/Erik
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2019 kl. 09:46
Det virker jo fint med andre streaming apps.
Jeg tror jeg må overveje at købe en ny tablet
eller telefon.
Men mange tak for jeres kommentarer. 


Redigeret af bas - 31-Marts-2019 kl. 09:52
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2019 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Det virker jo fint med andre streaming apps.
Jeg tror jeg må overveje at købe en ny tablet
eller telefon.
Men mange tak for jeres kommentarer. 

Det kan da godt være, det virker godt nok med andre streaming-apps... Måske er YouTube bare mere krævende? Men prøv nu lige først at rode med routeren, som forselået ovenover. Det koster ikke andet end lidt tid.Smile
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2019 kl. 22:36
Kan du caste fra Chrome på Ipad'en eller skal det gå igennem Youtube appen?

Men hvis det virke med alle andre apps, så kunne det jo godt tyde på at youtube appen ikke har det så godt.

Har du prøvet at fjerne youtube app'en og installere den igen?
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 12:23
Jeg er nu næsten 100% sikker på, at det er kombinationen af Youtube app'en og iOs versionen 9.3.5 der er problemet.
I går prøvede jeg med nedenstående tiltag, uden at det løste noget.

Jeg deaktiverede 5 ghz på min router, så Chromecast og iPad blev tvunget på 2.5 Ghz.
Jeg nulstillede min Chromecast.
Jeg nulstillede netværksindstillingerne på min iPad.
Jeg geninstallerede både Google Home og Youtube og genstartede også iPad'en.

Jeg mener ikke, at man kan bruge Chromecast via browsere på mobile enheder.

Jeg tænker, at det nemmeste nok må være, at købe en ny tablet eller smartphone,
hvis jeg skal have det til at køre ordentligt igen.
 


Redigeret af bas - 01-April-2019 kl. 12:23
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 21:31
Jeg kan se, at jeg kan bruge app'en Video & TV Cast for Chromecast som workaround i stedet for Youtube.

Redigeret af bas - 02-April-2019 kl. 21:36
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu