recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Statisk støj og forvrængning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Statisk støj og forvrængning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NicolaiBM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-April-2019
Sted: Sydals
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NicolaiBM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Statisk støj og forvrængning
    Sendt: 01-April-2019 kl. 17:20
Hej

Jeg har 2 stk Dali 909'er som længe har haft problemer med statisk støj. De fungere helt fint og spiller højt og klart. Købte mig en NAD 216 og fik problemer med forvrængning og uklar diskant. Jeg har nu købt mig en NAD C275BEE brugt, den lød knaldgodt og helt klar da den blev hentet. Nu spiller den mine Dali 909'er, men der rigtig meget statisk støj. På høj volume begynder diskanten at "ringe" og det begynder at lyde virkelig dårligt. Alle strømstik er blevet trukket separat fra alle andre kabler, forstærkeren har separat stikkontakt og højttalerkablerne er kun 2m stk.

Nogle ideer ?

Supra jack stik til min computer
NAD 116 preamp
NAD C275BEE amp
Supra PLY 3.4 højttaler kabler
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 20:17
Kan du ikke teste med en anden signalkilde end en computer
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 20:48
Hvis soft clipping står på off, så prøv at sætte den på on. Afhjælper det problemet, så er det fordi forstærkeren "klipper" altså, du spiller højere end den kan klare..
Ellers så har jeg ikke andre bud.

Frank
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 20:55
Definer “statisk støj”.

Hvis du har samme problem med to forskellige forstærkere, er det sikkert noget andet der er galt.

I din signatur står der “supra Jack stik til computer.
Hvis lydkortet i din computer er eneste kilde, er der stor chance for at det er der støjen opstår.

Vil du vide om din forstærker støjer, så kortslut en indgang, vælg den og skru op.
Støjer det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu