recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd hakker på nyt langt HDMI setup?,
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd hakker på nyt langt HDMI setup?,

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd hakker på nyt langt HDMI setup?,
    Sendt: 01-April-2019 kl. 21:23


Hey,

Jeg står med et problem, jeg håber i kan give jeres besyv med til.


Jeg har lige lavet et nyt setup efter jeg har fået nyt loft herhjemme.

Jeg har flyttet min Marantz SR5010 ud i et andet rum end stuen,
Der har jeg så brugt et langt 15meters aktivt hdmi kabel fra av-cables (ca.400kr).
Men nu oplever jeg lyden har udfald på tv’et. Det havde jeg ikke før. Mener i det er pga. Hdmi kablet?
Tænker om man kan trække 2 pds kabler og købe en extender istedet for? Ville det være bedre? Eller skal man ofre nogle flere penge på kablet :-/

Tv’et er LG, og der er valgt lydudgang: ekstern højtaler (bitstream)
Jeg har også trukket et optisk kabel, men det lykkedes mig ikke at få lyd igennem denne?

OBS: Der står in og out på kablet, In enden har jeg kørt i marantz og out i tv’et, håber det er rigtigt?

På forhånd tak





Redigeret af mbjerregaard - 01-April-2019 kl. 21:30
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 21:50
Jeg havde problemer med HDMI kablet til min projektor som er 15 m. Jeg  startede med et kabel til 600 og det virkede ikke. Så det endte med et Argon 15m HDMI kabel til 1700 for at det virkede.

Efter hvad jeg kan læse, så kræves der meget, når kablet er over 10m
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg havde problemer med HDMI kablet til min projektor som er 15 m. Jeg  startede med et kabel til 600 og det virkede ikke. Så det endte med et Argon 15m HDMI kabel til 1700 for at det virkede.

Efter hvad jeg kan læse, så kræves der meget, når kablet er over 10m

Holy shit! Så burde de jo bare ikke sælge de andre kabler og skrive de er fuldt funktionsdygtige i den længe, når de ikke er! 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Jeg har flyttet min Marantz SR5010 ud i et andet rum end stuen,
Der har jeg så brugt et langt 15meters aktivt hdmi kabel fra av-cables (ca.400kr).
Men nu oplever jeg lyden har udfald på tv’et. Det havde jeg ikke før. Mener i det er pga. Hdmi kablet?
Tænker om man kan trække 2 pds kabler og købe en extender istedet for? Ville det være bedre? Eller skal man ofre nogle flere penge på kablet :-/

Tv’et er LG, og der er valgt lydudgang: ekstern højtaler (bitstream)
Jeg har også trukket et optisk kabel, men det lykkedes mig ikke at få lyd igennem denne?

OBS: Der står in og out på kablet, In enden har jeg kørt i marantz og out i tv’et, håber det er rigtigt?
Kan du uddybe lidt. Smile
Er det lyd fra TV tuner som du sender tilbage til receiver (via ARC) og får ud i receiver højttalere placeret ved TV?

Eller er det lyd fra BD-afspiller/andet som du sender igennem HDMI kabel og afspiller i TV's indbyggede højttalere? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 22:40
Ja sorry,

Jeg har lige testet det med apple tv, og her er der umiddelbart ingen problemer, denne er koblet direkte til ude ved reciever.
Og nå ja, alt lyd skal gerne komme ud af indbygningshøjtaler i loftet via Marantz receiveren.

Så umiddelbart er det kun via tv-tuner på tv (boxer-tv) at problemet opstår, så ja via arc. 

Tusind tak for svar


Redigeret af mbjerregaard - 01-April-2019 kl. 22:41
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 22:42
Hvad siger spec. for HDMI kabel om ARC?
Mvh. JørgenT
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 22:56
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

https://www.av-cables.dk/hdmi-langdistance-kabel/aktivt-high-speed-hdmi-kabel-hvid-1-m.html


Det skulle det iflg. Beskrivelsen være ok?
"Audio Return Channel. (Giver muligheden for at sende digital lyd retur via det eksisterende HDMI 1.4 kabel)"

Kun en mulighed, siger ikke at det nødvendigvis virker  Wink
Spørgsmål er om kabel også er aktivt i return retningen (fra TV til receiver)?

Du skriver du også har trukket optisk kabel som ikke virker, kommer der synligt rødt lys ud ved receiver?
Jeg købte selv et 10m optisk kabel for en del år siden, men det virkede ikke med alt udstyr pga. for meget lysdæmpning i kabel. Funktion afhænger både af IR senderstyrke/kvalitet og IR modtagers lys følsomhed.
Anden mulighed (skal siges jeg ikke har prøvet den løsning) kunne måske være at anbringe en Toslink til coax converter ved TV, og sende signalet SPDIF elektrisk i coax kabel (brug evt. et antennekabel monteret med RCA/Phonostik i begge ender) til coax indgang på receiver.

Mvh. JørgenT
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 09:06
Skift kabel.
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 09:30
Jeg er egentlig også villig til at skifte kabel, dog vil jeg have en garanti for at det så virker, det er lidt omstændigt at trække et nyt nemlig, kan være jeg kan bruge Coax kabel? Vil jeg lige prøve at undersøge.

Er det nogen der har succes med et 15meters hdmi og ARC? Gerne billigere end 1700 Pinch
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

https://www.av-cables.dk/hdmi-langdistance-kabel/aktivt-high-speed-hdmi-kabel-hvid-1-m.html


Det skulle det iflg. Beskrivelsen være ok?
"Audio Return Channel. (Giver muligheden for at sende digital lyd retur via det eksisterende HDMI 1.4 kabel)"

Kun en mulighed, siger ikke at det nødvendigvis virker  Wink
Spørgsmål er om kabel også er aktivt i return retningen (fra TV til receiver)?

Du skriver du også har trukket optisk kabel som ikke virker, kommer der synligt rødt lys ud ved receiver?
Jeg købte selv et 10m optisk kabel for en del år siden, men det virkede ikke med alt udstyr pga. for meget lysdæmpning i kabel. Funktion afhænger både af IR senderstyrke/kvalitet og IR modtagers lys følsomhed.
Anden mulighed (skal siges jeg ikke har prøvet den løsning) kunne måske være at anbringe en Toslink til coax converter ved TV, og sende signalet SPDIF elektrisk i coax kabel (brug evt. et antennekabel monteret med RCA/Phonostik i begge ender) til coax indgang på receiver.


Skal lige følge op på det med optisk. 
Har også skrevet til av-cables, så må vi se om de måske har en løsning. Måske et forslag til et kabel de ved som virker
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2019 kl. 09:07
Jeg har sådan et her, men kun i 10 meter men der har aldrig været nogle som helst problemer

Profigold 2.0 HDR High Speed HDMI kabel - 10 m

Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu