recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutte Video til Samsung TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutte Video til Samsung TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutte Video til Samsung TV
    Sendt: 02-April-2019 kl. 07:57
Hvordan for jeg svigermors gamle video afspiller til at samarbejde med hendes nye Samsing TV.

Da vi købte TV'et (Elgiganten) sagde vi at det var vigtig vi kunne tilslutte videon til TV, hvilket vi fik at vide ikke var noget problem. Vi skulle bare med købe et kabel, så det kunne tilsluttes TV'et - men det virker ikke.

Jeg har taget nogle billeder bag på TV'et og Videoen med de tilsluttet kabler.

I opsætningen på TV'et går jeg i menuen for at lede efter Videon for den pågældende indgang på TV'et.
Men efter at TV'et har kørt en kort søgning, svare den"Intet signal"

Jeg har prøvet med to forskellige Videoer maskiner, men det ændre ikke noget.

Spørgsmålet er om det overhovedet kan lade sig gøre at tilslutte en Video til et moderne TV - eller gør jeg et eller andet galt?

P.S. Der ses to forskellige Videomaskiner, den ene maskine har flere tilslutnings muligheder en den anden.




Redigeret af arnely - 02-April-2019 kl. 08:09
Morten
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 08:24
Jeg vil mene at du skal bruge det sorte Scart stik på video'n. Har du prøvet det?
Har du tjekket om din Scart til RCA adapter er en Scart input eller Scart output?
Du skal bruge en Scart output
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 08:35
1: Fakta hjælper, så model nr på TV?

2: Den Hama SCART adaptor, er der en IN-OUT switch på den?
Skal stå til OUT. Hvis det er en adaptor uden switch - er det den rigtige (OUT) type?

3: Alle 3 kabler imellem Hama adaptor og den specielle TV adaptor er sorte, så sidder de i de rigtige i stik i begge ender?

Ved at zoome ind på billede af TV adaptor og tekstlabel burde det kunne lade sig gøre.

Du skriver du i menuen starter søgning efter video, skal du ikke bare vælge video (AV) indgang direkte? (manual for det ukendte TV burde kunne sige noget herom)
Det jeg fornemmer ud fra ordlyd er at du sætter TV til at søge på antenneindgang, og det er forkert. Wink

EDIT: Henrik var hurtigere end min indtastning, og er inde på det rigtige.  Smile


Redigeret af JørgenT - 02-April-2019 kl. 08:37
Mvh. JørgenT
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 08:49
Hej Jørgen

1. Samsung 6 serie 40"

2. Der er ingen in/out swich på kablet!

3. Stikkende er i tre farver (også de sorte hvor der er farvekoder inder i selve stikket) og sat sammen i begge ender med de rigtige farver.

4. ?

5. Jeg søger som du i AV indgangen, men efter få sekunder siger den igen signal. Videoen er tændt og køre imens.

Mvh. Morten
Morten
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 08:57
Når der ikke er en switch på SCART til RCA adapteren så burde der være en label eller tekst på den som indikerer hvad type den er (Input eller Output).
Hvis det er en input type så får du ikke noget video signal igennem
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Jeg vil mene at du skal bruge det sorte Scart stik på video'n. Har du prøvet det?
Enig, det blå stik er indgang til gennemsløfning/indspilning af signal fra DVD afspiller. 
Det sorte er udgang til TV.
Mvh. JørgenT
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 09:34
Jeg tjekker lige hvad der står på adapteren senere.

Skal jeg forstå det sådan. At hvis der står input er det en forkert adaptor? - Der skal står output i stedet?


Redigeret af arnely - 02-April-2019 kl. 09:44
Morten
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Skal jeg forstå det sådan. At hvis der står input er det en forkert adaptor? - Der skal står output i stedet? 
Jeps. Smile

EDIT: Lidt SCART info:


Redigeret af JørgenT - 02-April-2019 kl. 10:02
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 10:15


 Jeg bruger RF i mangel af anden mulighed, det bruges ikke ofte, men det virker. Der er jo stadig Analog Tuner i TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 12:26
Videoen udsender et såkaldt composite signal, men den adapter og den tilslutning du anvender er til et component signal (det fremgår også af teksten på TVet). De to signaltyper er ikke kompatible. Du skal derfor have en composite adapter og tilslutte den til en tilsvarende indgang på TVet (hvis en sådan overhovedet findes). Da jeg i sin tid købte mit Samsung TV fulgte der en Scart adapter med til brug for analoge kilder.

Flemming


Redigeret af fltk - 02-April-2019 kl. 12:27
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 12:30

 Netop derfor bruges der RF, da den Adapter ikke haves længere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 12:42
Det er så ikke rigtigt.
Hvis kun det ene jack stik er sat i indgangen (som tråd starter har gjort) så er indgangen sat til komposit video.
Det er kun når begge jack stik er sat i at indgangen skifter til komponent video
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu