recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Homematic IP gulvarme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Homematic IP gulvarme

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Homematic IP gulvarme
    Sendt: 04-April-2019 kl. 11:24
Hej, jeg har i dag et Danfoss CF2+ gulvvarme system i mit hus og vil gerne have muligheden for at automatisere det hele og tilføje appstyring. I den forbindelse er jeg faldet over Homematic som blandt andet nævnes på mancave.dk. Er der nogen herinde der har erfaringer med det og ved om jeg kan skifte mit nuvære den CF2+ system ud med det uden de store problemer? Efter at have undersøgt lidt ligner det bare en ny controlunit og en bridge for at få det til at virke.

PFT Jesper
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 12:27
Jeg har nok ikke set lyset endnu mht. home automation. Og da nok slet ikke hvis det drejer sig om gulvvarme. Vi piller da aldrig ved systemet, så hvorfor skulle man have behov for at koblet det på internettet. Reaktionstiden på gulvvarme er så langsomt at jeg tvivlet på at man skulle kunne vinde noget ved at begynde at lege med profiler til nattesænkning m.m.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 13:29
Hej Kim

Nu er det ikke KUN gulvvarme jeg snakker om her men en kombination af gulvvarme, radiatorer m.v. Jeg har tidlgiere haft kigget på løsninger som TADO til mine radiatorer men da størstedelen af huset opvarmes med gulvvarme har det ikke været brugbart. Jeg kan godt lide tanken om at jeg har fuld kontrol men samtidig ønsker jeg ikke at betale 50.000+ for det. Jeg er ofte væk fra huset i flere dage ifbm. forretningsrejser og vil i de situationer gerne have muligheden for at tænde/slukke for varmen. Alt lys i huset, alarmer m.v. er i forvejen smart så nu mangler jeg bare lige prikken over i´et.

MVH Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu