recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - effekt eller ekstra sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

effekt eller ekstra sub

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis din Yamaha er indstillet til at reference er -17db og du sætter volume på -22db, så spiller du tordnende højt... Er du sikker på det er indstillet sådan? Så har du brug for både effeltforstærker og flere subs! :)

Men er enig med de andre. En ekstra sub tilføjer så meget ekstra potentiale for god bas.

Mig bekendt sætter Yamaha/YPAO slet ikke reference niveau. Jeg kan i hvert fald ikke få øje på at min rxa2040 gør andet end at sætte level/trim, så højttalerne spille lige højt, der hvor mikrofonen stod. Med mine højttalere er -17db relativt lavt og på ingen måde noget der kræver ekstra effekt.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Lyder mærkeligt i mine ører. Synes godt nok heller ikke han formulerer sig præcist i den artikel. Er de -17 tilknyttet "reference level" eller er de -17 tilknyttet "below reference level"?

Men det er en nem test: Sæt Yamaha på 0db, start dens test-toner og mål i lyttepositionen.


Nej, lad være med det. 0db er fuld gas på en Yamahaforstærker. Også selvom man har kørt YPAO.
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 18:20
nej tænker ikke at køre noget på 0 dB.  Da jeg kørte avia disk så er jeg er ret  sikker på at jeg ramte 75db på radio shack måler ved -17 på Yamaha. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu