recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 20:13
At sætte 230V til gelænderet vil som NikolajDS ikke gøre noget som helst ved duerne, med mindre de rører noget med et andet potentiale samtidig. Du vil til gengæld kunne risikere at slå dig selv ihjel. Med 230V vil du kunne hænge fast. Det er derfor et stødhegn sender pulser, så man kan slippe igen, hvis man får taget fat om hegnet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 21:19
Ved 230 volt, vil hpfi relæet slå fra.

Min anbefaling vil være en tynd stålwire 2 cm over gelænderet.
Virker det ikke nok, så ville jeg købe et elhegn og slutte det til, så der kan tændes og slukkes for det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 08:54
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ved 230 volt, vil hpfi relæet slå fra.

Min anbefaling vil være en tynd stålwire 2 cm over gelænderet.
Virker det ikke nok, så ville jeg købe et elhegn og slutte det til, så der kan tændes og slukkes for det.


Klaus

Kan vel ikke rigtig bruge et elhegn? Der skal vel et kabel ned i jorden for at det virker?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 23:11
Du kan også lade gelænderet være jord.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 12:40
Jeg har en softgun pistol godt med smæk på 3 gange inde for få dage fik de en plastik kugle og de er ikke kommet igen

Redigeret af Thomas46 - 12-April-2019 kl. 12:41
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 14:36
Jeg har overvejet samme metode til de måger, som sidder og skider på vores røde tegltag. Det ligner lort (høhø) her i sommerhalvåret fordi de sidder deroppe og hygger sig. Jeg tænker også, at et par plastickugler i rumpen kunne vække associationer om, at det åbenbart gør ondt i r... når man sætter sig på dét tag
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 15:02
Jeg har en skrammeugle fra ebay til 60 kr på taget.. det holder fugle væk fra terassen.. måske det kan hjælpe på altanen også :-D strøm er ikke nemt for dig.. el hegn har du jo jord på jorden du skal røre ved.. og konstant spænding virker heller ikke.. se bare på elkabler i luften.. der kan fuglek jo også sidde :-D 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Antop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2017
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Antop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2019 kl. 16:46
Duepigge kan være effektive. Ellers findes der sådan en ultralydsskræmmer der udsender en ret irriterende lyd, hvis der kommer bevægelse. Apparatet er ikke særlig stort men ganske effektivt
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du kan også lade gelænderet være jord.....


Klaus

Hvordan det?
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 10:47
Der er duer.. og så er der kakaduer som er ret intelligente.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Man sidder og kigger på datoen, når der er nogle der i ramme alvor taler om at sætte 230 volt til et jern gelænder....

Syg i hovedet må være den rette betegnelse i den her sammenhæng..

Troede da, at der ville komme et forslag om at sætte elhegn-strøm til, eller lignende, men 230 volt direkte til noget fritlagt metal (afbryder eller ej) er jo fuldstændig vanvittigt.
(Og ja, hvad vil det egentlig hjælp.. I har vel set fugle på højspændingsledninger, ik? De får jo ikke stød, da de ikke er forbundet med jorden.. Og selv den magnetiske effekt rundt om strømkilden er tydeligvis heller ikke nok, når højspændingsledninger ikke skræmmer dem væk)

Men jaja, den sidste modtager af The Darwin Adward er ikke født endnu.

El hegn ville være ganske fint hvis man kunne få det til at virke 😊 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu