recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gulv i ny bio.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gulv i ny bio.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gulv i ny bio.
    Sendt: 10-April-2019 kl. 13:08
Jeg skal til at bygge en bio op i min garage.
Den er med betongulv og jeg tvivler på at der er noget isolering under gulvet.
Så jeg skal finde de rigtige materialer til gulvet.

Der skal sluttes af med et gulvtæppe.

Først skal der ligges en dampspærre.
Så vil jeg gerne have noget isolerende materiale, men kun 10-15mm da loftshøjden kun er 210cm.
Hvilke materialer findes der som kan bruges under et gulvtæppe som er isolerende. Det skal jo også være forhåndvis hårdt, når der skal et blødt gulvtæppe oven på. Det må også gerne have en lydabsoberende evne.


Redigeret af ldplusse - 10-April-2019 kl. 13:09
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 19:47
Prøv at google "raketisolering"

Frank


Redigeret af Frank13 - 10-April-2019 kl. 19:48
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Prøv at google "raketisolering"

Frank

Tak for det.
Nu har jeg fundet noget underlag.

Hvor kan jeg kigge efter gulvtæpper som er lidt biograf agtige?
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 21:19
Tror jeg tager ind forbi gulvlageret.dk og ser hvad de har.
11mm 'Cut pile' tæppe lyder meget godt. (Tæppefibre enderne står op)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 10:43
Giv Ege tæpper et kald.

Jeg købte mit biograftæppe hos dem og der var et hav af forskellige mønstre og farver til at pifte rummet lidt op. De er dyre, men alle pengene værd synes jeg. 

Alternativt så køb fra USA. Google 'home theater carpet' og der er masser af butikker du kan købe fra .
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 12:38
Hej Lars,

du er velkommen til at se det jeg har lagt i bio'en, det er Ege Tæpper Highline(beregnet til hoteller)


Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Hej Lars,

du er velkommen til at se det jeg har lagt i bio'en, det er Ege Tæpper Highline(beregnet til hoteller)


Det vil jeg gerne se. 
Hvor i landet bor du
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 15:54
Du behøver ikke dampspærre hvis dit gulv er tørt. En fugtspærre  af 0,2 mm plast med overlæg der tapes kan du ligge hvis du syntes det er nødvendigt.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 17:41
Jeg fik en masser prøver hjem da jeg skulle finde tæppe. Det var super god service. 

Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 16:35
jeg bor i Ringsted som du gør.

Skriv PM så finder vi ud af det
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu