recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony St5000, been there
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony St5000, been there

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony St5000, been there
    Sendt: 11-April-2019 kl. 10:56
Hej,

Jeg var så heldig at få en Sony St5000 til 5600,- i power. Glæde mig som et lille barn til juleaften at modtage den. Afleverede den så efter ca 24 timer, skuffet.

Der var da noget surround effekt og atmos, men synes simpelthen af lyder var "tynd", prøve alverdens indstillinger, prøvede film/test-film via min Shield Tv og mac mini i windows og IOS, prøvede film trailer via mit LG OLED og youtube. Bassen var god ved eksplosioner osv men generelt synes jeg jeg manglede noget "krop" i lydende og specielt stemme var lidt mudret. 

Så tror ikke soundbar mig eller har jeg gjordt noget forkert... kan bare ikke lige se hvad.

Lige nu er jeg tilbage til at ville bestille et par Triangle Antal i 2.0 setup, det er noget det bedste jeg har haft.

havde også Triangle Gaia + center + sub men det kunne ikke levere samme magi som to med større enheder. 

Ville bare dele min oplevelse og måske er det bare vores stue som ikke du til den slags soundbar. 

Men alt det ros som st5000 får havde jeg måske for store forventninger. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Hej,

Jeg var så heldig at få en Sony St5000 til 5600,- i power. Glæde mig som et lille barn til juleaften at modtage den. Afleverede den så efter ca 24 timer, skuffet.

Der var da noget surround effekt og atmos, men synes simpelthen af lyder var "tynd", prøve alverdens indstillinger, prøvede film/test-film via min Shield Tv og mac mini i windows og IOS, prøvede film trailer via mit LG OLED og youtube. Bassen var god ved eksplosioner osv men generelt synes jeg jeg manglede noget "krop" i lydende og specielt stemme var lidt mudret. 

Så tror ikke soundbar mig eller har jeg gjordt noget forkert... kan bare ikke lige se hvad.

Lige nu er jeg tilbage til at ville bestille et par Triangle Antal i 2.0 setup, det er noget det bedste jeg har haft.

havde også Triangle Gaia + center + sub men det kunne ikke levere samme magi som to med større enheder. 

Ville bare dele min oplevelse og måske er det bare vores stue som ikke du til den slags soundbar. 

Men alt det ros som st5000 får havde jeg måske for store forventninger. 

Nu har jeg jo selv haft en HT5000 i vel snart et år. Jeg kan langt hen ad vejen følge dig i dine oplevelser med soundbaren.

Man skal blot være opmærksom på, at sådan en soundbar er ET stort kompromis, og at man ikke må stille meget store forventninger til sådan en sag.

Jeg oplever (som skrevet andre steder), meget lidt surround, og stort set ingen ATMOS. Lyden er  her meget afhængig af dit rum, og lyd kalibrerings mulighederne er stærkt begrænsede.

Jeg har øvet mig en masse på min HT5000, og fået en rimelig lyd ud af den til film. Man skal bare slet ikke sammenligne soundbaren med noget der bare ligner et 5.1 system.

Det som jeg fandt ud af for at få den bedste lyd er i virkeligheden, at prøve de forskellige surround lydformater der medfølger til en given film - og at vælge det format som lyder bedst på sondbaren Og det der lyder bedst er ikke nødvendigvis det mest avancerede lydformat. En lidt pudsig tilgang måske, men det virker for mig.

Som altid, anmeldelser og tests kan ikke bruges til indkøb, man skal selv ud og have "Fingrene" i det som man finder interessant. Sådan er det.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 11:38
Tak Hother for dit input, dejligt med noget beskæftigelse i mine antagelser. 

Det jeg oplevede var at jeg skulle, som du gør, rode for meget med den.

Med et mere simpelt setup som fx 2 x Triangle Antal, så oplevede jeg at det bare spiller og jeg bare kunne nyde filmen. 

jeg er også færdig med at købe ting som ikke kan afleveres igen, netop man ikke kan regne med det man læser passer på en :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Tak Hother for dit input, dejligt med noget beskæftigelse i mine antagelser. 

Det jeg oplevede var at jeg skulle, som du gør, rode for meget med den.

Med et mere simpelt setup som fx 2 x Triangle Antal, så oplevede jeg at det bare spiller og jeg bare kunne nyde filmen. 

jeg er også færdig med at købe ting som ikke kan afleveres igen, netop man ikke kan regne med det man læser passer på en :)

Ja, der er mange ting der spiller ind, selv placeringen af soundbaren i forhold til lyttepositionen har indflydelse.

Det simple - f.eks. 2 højtalere er ofte ikke det ringeste.

Men, alt andet lige, til mit brug er jeg okay tilfreds med min HT 5000Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 15:52
Bruger selv st5000.  Og at få lyd hele vejen rundt kommer ikke til at ske. 

Men placering og rum betyder meget for disse
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 16:02
Har lige genset den danske film "9. april", som udover at gøre mig stjernetosset, er en god film med et ret enkelt surroundspor. Det lød faktisk ganske fint, med noget dynamik, og lidt forskelligt placeret lydeffekter.

Ikke så ringe endda af en soundbar at være.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 06:57
Jeg købte også et sæt som skulle erstatte en HW-K860 soundbar. Iøvrigt en soundbar som før det, erstattede en HW-H750, og som min erfaring ved de seneste 2 skift, så tror jeg at tror du skulle have givet det lidt tid.

Det burde jo ikke være nødvendigt at spille noget "til", men det er alligevel som om at den spiller renere og mere klart, med en bedre bass, her efter et par uger.

Det var den samme historie ved det forrige skift. Det kunne være noget jeg bilder mig ind, men det er vist ikke tilfældet når man læser andre lignende tilfælde rundt på nettet.

Jeg fortryder det i hvert fald ikke, og prisen var sublim. :-)

Atmos kommer jeg kun til at bruge meget sjældent.


Redigeret af Coolsmarti - 20-April-2019 kl. 08:53
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Jeg købte også et sæt som skulle erstatte en HW-K860 soundbar. Iøvrigt en soundbar som før det, erstattede en HW-H750, og som min erfaring ved de seneste 2 skift, så tror jeg at tror du skulle have givet det lidt tid.

Det burde jo ikke være nødvendigt at spille noget "til", men det er alligevel som om at den spiller renere og mere klart, med en bedre bass, her efter et par uger.

Det var den samme historie ved det forrige skift. Det kunne være noget jeg bilder mig ind, men det er vist ikke tilfældet når man læser andre lignende tilfælde rundt på nettet.

Jeg fortryder det i hvert fald ikke, og prisen var sublim. :-)

Atmos kommer jeg kun til at bruge meget sjældent.

Kan du reelt høre/fornemme en ATMOS effekt? 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu