recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mørke billeder skifter til grå
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mørke billeder skifter til grå

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mørke billeder skifter til grå
    Sendt: 17-April-2019 kl. 12:35
Hej.

Mit Sony KD-49X8309C tv har et problem med helt mørke baggrunde - både gennem Yousee tv-boks og streamet via HBO og Netflix.

I fx nattescener, hvor baggrunden er mørk, viser billedet skiftevis flot sort/mørk baggrund og mørk grålig. Det kan stå og skifte flere gange i samme scene.

Problemet har været der, siden tv'et var nyt.

Nogen forslag til, hvad der er galt, eller hvad der kan gøres?


Redigeret af chrizholm - 17-April-2019 kl. 12:36
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 13:05
Med et kantbelyst LCD panel, er der ikke så mange zoner til baggrundsbelysningen. Det betyder at er der eksempelvis en lysende stjerne på en sort nattehimmel, kan fjernsynet enten vælge at ikke have særligt meget baggrundsbelysning (læs: stjernen skinner ikke så meget), eller meget baggrundsbelysning (læs: det sorte omkring stjernen bliver gråt) i den zone stjernen er i.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 13:16
Tak - det lyder ikke, som om der er det store at gøre ved det.
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 14:05
Hvis du generelt skruer ned for lysstyrken et det knapt så tydeligt.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 17:32
Det lyder nærmere som en indstilling når du har “sort” til at starte med for så at skifte til “grå” Jeg kender ikke til Sony indstillinger så der må andre træde til. Med jeg er ret sikker på det er noget auto korrektion som er slået til.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 18:38
Det kan være et indstillingsspørgsmål, hvor der er slået et eller andet digitalt kredsløb til, som prøver at forbedre kontrasten eller lign.
Har du prøvet at skifte billedprofil?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 17:59
Jeg har prøvet at skifte til “mørk”. Det så godt ud i aftes, men har endnu ikke set det i dagslys. Den var sat til at regulere efter lysforholdene i stuen. Måske det har drillet.
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 19:40
Picture mode; Biograf eller Cinema hvis du har eng menu.
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2019 kl. 23:33
Problemet er løst. Tak for input allesammenWink
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 11:19
Jeg har til gode at se et såkaldt billedeforbedringskredsløb gøre andet end skade.

Det ser måske imponerende ud når man slår det til. Men som regel opstår der også unoder.
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 11:30
Okay, nu bliver det spooky. Det seneste afsnit af Game of Thrones (no spoilers her), der foregår meget i mørke, afslørede, at tv'et stadig i mørke scener skifter mellem sort og gråmeleret.

En af mine gæster bemærkede, at skiftene netop sker, når personer i programmet begynder at tale. Og damn, om han ikke havde ret. Hver gang en person åbnede munden, slog billedet over i gråt på de meget mørke/næsten sorte billedpartier.

Kan nogen give et bud på, hvad der sker?
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2015
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 11:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu