recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround på Streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround på Streaming

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Det har i mange år været tilfældet at PC platform gav dårligere lyd og billede end andre platforme, ved dog ikke om det stadig er tilfældet. Har du været inde og vælge multikanal på de forskellige tjenester? Netflix PC-app'en giver dig dog fuld kvalitet.


Det er en fejlslutning at drage, for i virkeligheden er en blandet landhandel og det afhænger af hvilke sikkerhedsalgoritmer der er til rådighed på platformen og hvilke udbyderne har ønsket at udnytte. F.eks. får man kun 720p og stereo fra Netflix via browser, mens man får 4K HDR og surround via Windows Netflix app. Hvad gælder ViaPlay er Edge browser også en af de få muligheder der eksisterer for at få adgang til 4K streams fra Viaplay.

Så på den ene side har man eksempler på udbydere der kun tilbyder 720p+stereo via browser (HBO som et ekempel) mens man på den anden side kan få 4K HDR+surround samtidig med at man har manuel kontrol over at matche framerate, hvilket ofte gør en PC kvalitativt bedre end en f.eks. en indbygget smart-tv platform.

Redigeret af TBC1 - 18-April-2019 kl. 17:50
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 18:02
Netflix har kun surround via App på en NUC med windows 10

Viaplay har kun surround via Edge browser på en NUC med windows 10

Se dette link til test:

http://audioexperience.dolby.com/

I dette link kan du se hvilke browsere der understøttter Surround lyd:

https://html5test.com/

Pt. er det kun Edge
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Netflix har kun surround via App på en NUC med windows 10

Viaplay har kun surround via Edge browser på en NUC med windows 10


Det behøver nu ikke at være en NUC

Det er faktisk 4K HDR der er bedre beskyttet end surround. 4K HDR kræver en Windows PC (om det så er en NUC eller ej) med HDCP 2.2 og som reglen Intel SGX - Sidstnævnte er det ikke krav om mht. bitstreamet surround.

Redigeret af TBC1 - 18-April-2019 kl. 19:54
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 20:00
TBC1 - Der er da ikke 4K på Viaplay... 
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2019 kl. 01:26
Jeg bruger chromecast til at streame netflix og hbo, bruger min tablet er der en bedre løsning som giver bedre billede/lyd?
Marantz SR7011 og Optoma UHD60
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2019 kl. 08:37
Jeg havde håbet på en forsimplet løsning derhjemme med ikke for mange enheder koblet på i hjemmebio'en af hensyn til den øvrige familie. Det kan jeg godt se bliver svært når man vil lidt af det hele.....

Jeg skyder lige den her ind i debatten, jeg ved godt den har et par år på bagen, men jeg synes den rammer meget godt det billede jeg oplever.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2019 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

TBC1 - Der er da ikke 4K på Viaplay... 


Jo, det har de. Der er lidt Viaplay original serie. Der er ikke meget men det eksisterer ...Og det kræver enten en ChromeCast Ultra eller Edge browser (på kompatible PC'ere - jævnfør tidligere indlæg) som de pt. eneste uderstøttede "enheder" for at det kan ses.

Oprindeligt skrevet af Thomas46 Thomas46 skrev:

Jeg bruger chromecast til at streame netflix og hbo, bruger min tablet er der en bedre løsning som giver bedre billede/lyd?
Marantz SR7011 og Optoma UHD60


Nej, du får ikke bedre kvalitet af at skifte fra ChromeCast til noget andet. Det er kun 4K kompatible ChromeCast - Altså ChromeCast Ultra og andre 4K enheder ala shield, ATV 4K, Windows-PC og 4K Smart-TV der kan udnytte 4K HDR signalet fra Netflix der kan give dig bedre billede på Netflix end på en "normal" 1080p-ikke-4K ChromeCast. (og det kræver naturligvis et 4K HDR TV og det dyreste Netflix abonnement) ATV 4K, shield og PC kan ud over 4K HDR give dig den rette fps til film og serier, hvilket ikke forbedrer selve billedkvaliteten, men giver et mere korrekt glidende billede, særligt ved panoreringer. Til HBO kan du fint nøjes med en almindelig ChromeCast uden 4K - hvis din chromeCast står i 50 Hz kan du slet ikke finde andre enheder der giver dig nogle fremvisningsfordele ifht HBO som du kan med Netflix ifht fps, da HBO sender i 50 Hz og slet ikke sender i 4K [endnu].

Redigeret af TBC1 - 19-April-2019 kl. 09:01
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2019 kl. 09:36
Vi har kun Shield tv der hjemme. Da den æder alle lydformater. Vi venter kun på atmos til Netflix. Ellers har den alle danske streaming tjenester, på nær drtv
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2019 kl. 10:35
Et alternativ er at benytte Kodi. Jeg har 6 kanals surround på Netflix og surround på viaplay. Begge er fint integreret med apps.

Jeg benytter dog ikke Windows, men Ubuntu (linux).
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af Thomas46 Thomas46 skrev:

Jeg bruger chromecast til at streame netflix og hbo, bruger min tablet er der en bedre løsning som giver bedre billede/lyd?
Marantz SR7011 og Optoma UHD60
Ja ATV 4k. Her vil du få Atmos på nogle af Netflix serierne.
Samt Atmos hvis man lejer film via iTunes

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Hej Rasmus

Tak for svar.

Ved du noget om Google? Er kvaliteten også ok hos dem?

Mvh
Chris

I Danmark tilbyder Google pt. 1080p HD-billedkvalitet og op til 5.1 Dolby Digital surround.

Jeg tillader mig lige linke til denne sammenligning mellem online filmbutikker, som jeg publicerede i december 2017. Der er sket lidt siden, men hvad angår Blockbuster, Google Play Film, Plejmo og Viaplay, så er de stadig ikke rykket til 4K HDR.





Redigeret af Rasmus Larsen - 22-April-2019 kl. 13:06
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu