recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround på Streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround på Streaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround på Streaming
    Sendt: 18-April-2019 kl. 09:23
Hej forum

Jeg har prøvet at undersøge markedet for film til både køb og leje og synes at det virker underligt der er så få film med 5.1 eller 7.1 lyd.

Når jeg ser film på Blockbuster, Netflix og Viaplay kan jeg kun se i Stereo. min Denon slår selv over på den korrekte opsætning når den fanger formatet og det virker fint med Bluray film.

Er der nogen af jer herinde der kan svare på om kvaliteten vil være bedre hvis man køber filmene til download?

Jeg ser filmene via en Intel NUC og i den browser de enkelte tjenester typisk anbefaler (oftest Chrome).

Når jeg ser Bluray via NUC'en virker alt som det skal og windows er umiddelbart sat op efter alle kunstens regler :-)

Mvh

Chris


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 09:54
Hvad afspiller du streaming fra. Og hvordan er det forbundet. Du er nød til at have din streaming enhed direkte på den receiver, da de fleste tv ikke sende dolby digital 5.1 videre fra streaming enhed til receiver
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 11:08

 Der er ingen problemer med Multikanal lyd fra Blockbuster og Netflix når lyd føres direkte til din Reciver, som T Duck så rigtigt skriver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 11:59
Det har i mange år været tilfældet at PC platform gav dårligere lyd og billede end andre platforme, ved dog ikke om det stadig er tilfældet. Har du været inde og vælge multikanal på de forskellige tjenester? Netflix PC-app'en giver dig dog fuld kvalitet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 12:39
Tak guttter, det virker nu :-)

Hvis I køber film online istedet for leje, hvor gør I så det, jeg tænker også ift kvalitet, pris m.m.?

Mvh
Chris
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Tak guttter, det virker nu :-)

Hvis I køber film online istedet for leje, hvor gør I så det, jeg tænker også ift kvalitet, pris m.m.?

Mvh
Chris
hvordan fik du det løst? Hustruen og jeg køber fysiske skive og ripper dem ned til vores plex Media server. Kvaliteten er for dårlig endnu via nettet
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 14:53
Jeg løste det egentlig ikke, det virkede bare pludseligt da jeg tjekkede information på min Denon under afspilning fra Blockbuster.

I Windows er lyd sat til Denon forstærkeren via HDMI og at så meget som muligt styres af forstærkeren.

Det virkede ikke forleden da vi streamede Venom, men i dag da jeg testede både Blockbuster og Netflix virkede det
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Tak guttter, det virker nu :-)

Hvis I køber film online istedet for leje, hvor gør I så det, jeg tænker også ift kvalitet, pris m.m.?

Mvh
Chris

iTunes sælger og udlejer film med billede i op til 4K Dolby Vision (og har pt. højeste bitrate) og lyd i op til Dolby Atmos (i Dolby Digital Plus). Du kan se en oversigt over, hvilke film på iTunes, der tilbydes i hvilke formater, her: http://https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1528271944

Priserne på film hos iTunes er ofte på niveau eller lavere end hos Blockbuster på trods af den langt bedre billed/lydkvalitet.

For at se filmene kræves dog Apple TV 4K.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 15:54
Hej Rasmus

Tak for svar.

Ved du noget om Google? Er kvaliteten også ok hos dem?

Mvh
Chris
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Hej Rasmus

Tak for svar.

Ved du noget om Google? Er kvaliteten også ok hos dem?

Mvh
Chris
på Shield tv er den som Netflix
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 16:11
Hvis du vil købe film er de typisk tilgængelig flere uger tidligere på iTunes end på skive/leje.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 17:43
På Windows PC leverer kun Netflix 5.1. over app'en eller i Edge browseren. Det virker ikke i andre. Mener stadig ikke 7.1 eller Atmos er tilgængeligt.
Mener ikke andre streamingtjenester leverer andet end stereo over PC. Du er nødt til at købe en boks, for at få fuld udbytte af streamingtjenester. Og Apple TV 4(K) er klart bedst til streamingtjenesterne. Desværre kan den så ikke klare Atmos når vi snakker egne rippede film. Har skal du have en Shield da den kan bitstreame lyden gennem Kodi. Desværre skal du manuelt indstille frekvensen  når du ser streamingtjenester, hvor ATV selv kan indstille frekvensen i alle apps. 

Så ja, ingen er perfekt, men begge er dog bedre end en HTPC. Tiden er vokset fra den platform. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu