recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lumix TZ80 - problemer med SD kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lumix TZ80 - problemer med SD kort

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lumix TZ80 - problemer med SD kort
    Sendt: 20-April-2019 kl. 18:16
Hej 

Jeg har netop taget et nyt Panasonic Lumix TZ80 kamera i brug. Jeg har flyttet SD kortet (Sandisk) fra mit gamle Panasonic TZ40 over i det nye kamera. Jeg har brugt det nye kamera i et par uger og vil overføre foto filerne til min PC. Alle de gamle fotomapper og fotos er synlige men alle de nye fotos er ikke synlige i filmapperne. Men jeg kan se alle fotos i kameraets viewer. Confused Er der mon nogle indstillinger jeg jeg har misset eller hvad kan problemet skyldes.

Håber mit spørgsmål giver mening og en venlig sjæl kan hjælpe Smile

Bedste hilsner
Mette
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Mettex Mettex skrev:

Hej 

Jeg har netop taget et nyt Panasonic Lumix TZ80 kamera i brug. Jeg har flyttet SD kortet (Sandisk) fra mit gamle Panasonic TZ40 over i det nye kamera. Jeg har brugt det nye kamera i et par uger og vil overføre foto filerne til min PC. Alle de gamle fotomapper og fotos er synlige men alle de nye fotos er ikke synlige i filmapperne. Men jeg kan se alle fotos i kameraets viewer. Confused Er der mon nogle indstillinger jeg jeg har misset eller hvad kan problemet skyldes.

Håber mit spørgsmål giver mening og en venlig sjæl kan hjælpe Smile

Bedste hilsner
Mette
Jeg kender ikke kameraet.  Smile
Flytter du SD kort til PC, eller bruger du det medfølgende USB kabel til at overføre billederne?
Prøv evt det modsatte af hvad du gør, og se om det giver en forskel. Wink

Hvis det lykkes at overføre alle billeder, både nye og gamle fra andet kamera - formater SD kortet i kameraet når det er tømt, og start på en frisk optagelse.
Tjek derefter overførsel igen, evt. på begge måder. 
Mvh. JørgenT
Til top
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 20:29
Hej Jørgen, 

Tak for dit svar. Men ja, jeg har faktisk prøvet begge modeller. Altså overføre via USB kabel og indsætte SD kortet direkte i PC'en. Og samme resultat i begge tilfælde. Alle fotos taget med det nye kamera er ikke på kortet.

Kommer lige til at tænke på om det kan være fordi at nye fotos er lageret på kameraets hukommelse?? Må prøve at tjekke når jeg kommer hjem til kameraet igen. :-)

mange hilsner
Mette
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Mettex Mettex skrev:

Kommer lige til at tænke på om det kan være fordi at nye fotos er lageret på kameraets hukommelse?? Må prøve at tjekke når jeg kommer hjem til kameraet igen. :-)
Kunne ikke lige finde spec. om kameraet har egen indbygget hukommelse, men tanken strejfede mig at det også kunne være en mulighed. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 20:49
Hej igen,

Det er desværre heller ikke tilfældet. Alle fotos ligger på SD kortet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 20:51
Har du ikke et ekstra SD kort (tomt) du kan eksperimentere med?
Mvh. JørgenT
Til top
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 21:05
Jeg må prøve at låne et imorgen og se om det kan hjælpe mig/os videre. Ihvertfald tak for forsøget 🙏
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Mettex Mettex skrev:

Jeg må prøve at låne et imorgen og se om det kan hjælpe mig/os videre. Ihvertfald tak for forsøget 🙏

Et vildskud herfra.....

Hvad sker der, hvis du smider kortet i det gamle kamera igen, og så tilslutter det til computeren?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Mettex Mettex skrev:

Jeg har brugt det nye kamera i et par uger og vil overføre foto filerne til min PC. Alle de gamle fotomapper og fotos er synlige men alle de nye fotos er ikke synlige i filmapperne.
Hvad bruger du til at overføre/se filer på PC, Windows Explorer/Stifinder, eller et kamera program til at importere/redigere billeder?
Hvis det er sidstnævnte kunne det måske skyldes at folder/file system er forskellige for de to kameraer, så det skal være det program der hører til det pågældende kamera?

Oprindeligt skrevet af Mettex Mettex skrev:

Men jeg kan se alle fotos i kameraets viewer. Confused 
Både nye og gamle?


Redigeret af JørgenT - 20-April-2019 kl. 21:56
Mvh. JørgenT
Til top
Mettex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mettex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2019 kl. 22:22
PROBLEM LØST - alle fotos er downloadet til min PC
:-)
Som du skriver Jørgen, så er folder/file systemet slynglen. Alle fotos taget med det nye kamera er placeret i en "tilfældig" mappe, sammen med fotos fra 2018.

.... måske skyldes det, at jeg ved en fejl har indstillet kameraets dato til 2018 og ikke 2019. 

Jeg kommer vist til at give virtuelle kvajebajere. Men tak for hjælpen. Uden denne sparring havde jeg vist siddet her endnu og været frustreret.

Tak :-)
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2019 kl. 02:37
Oprindeligt skrevet af Mettex Mettex skrev:

PROBLEM LØST - alle fotos er downloadet til min PC
:-)
Som du skriver Jørgen, så er folder/file systemet slynglen. Alle fotos taget med det nye kamera er placeret i en "tilfældig" mappe, sammen med fotos fra 2018.

.... måske skyldes det, at jeg ved en fejl har indstillet kameraets dato til 2018 og ikke 2019. 

Jeg kommer vist til at give virtuelle kvajebajere. Men tak for hjælpen. Uden denne sparring havde jeg vist siddet her endnu og været frustreret.

Tak :-)

Så formater kortet med kameraet, før det tages i brug, så du undgår yderligere problemer fremover.

Og husk nu den vigtige backup! Over på USB-pind og ekstern harddisk med, hvad du nu har af billeder på computeren.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2019 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Mettex Mettex skrev:

Alle fotos taget med det nye kamera er placeret i en "tilfældig" mappe, sammen med fotos fra 2018.

.... måske skyldes det, at jeg ved en fejl har indstillet kameraets dato til 2018 og ikke 2019.
LOLLOL
Det med dato/årstal lyder som meget god forklaring. Smile
Happy Easter fotografering.
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu