recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det blevet for dyrt at gå i biografen?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Afstemningsspørgsmål: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
87 [81,31%]
20 [18,69%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
    Sendt: 22-April-2019 kl. 11:10
Jeg var i biografen lørdag eftermiddag
Med bestilling på internettet for at få en god plads og en lille menu med cola og popcorn kostede det mig 180 kroner
Avengers næste weekend bliver endnu dyrere
Det er en god grund til ikke at gå så tit i biografen
Måske et halvt år senere end den har gået i biografen kan jeg købe filmen i 4K til nogenlunde samme pris og se den flere gange i min hjemmebiograf (med projektor)
Eller hvad mener du: Er det for dyrt, eller er prisen rimelig som biografkæderne selv mener sammenlignet med andre såkaldte oplevelser?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg var i biografen lørdag eftermiddag
Med bestilling på internettet for at få en god plads og en lille menu med cola og popcorn kostede det mig 180 kroner
Avengers næste weekend bliver endnu dyrere
Det er en god grund til ikke at gå så tit i biografen
Måske et halvt år senere end den har gået i biografen kan jeg købe filmen i 4K til nogenlunde samme pris og se den flere gange i min hjemmebiograf (med projektor)
Eller hvad mener du: Er det for dyrt, eller er prisen rimelig som biografkæderne selv mener sammenlignet med andre såkaldte oplevelser?
Ja, det er blevet dyrt. Omkostningerne stiger jo hele tiden. Men nu er det jo også blevet sådan, at man jo skal have popcorn og cola med til filmen. Det koster alt sammen. Hvis fruen, mit barnebarn og jeg skal se en film i Kastrup Bio, så bliver det jo hurtigt 400 kr. Her har Tårnby Kommune faktisk bidraget til en lavere pris. I øvrigt er det Kommunens biograf - og en fin en af slagsen. Så det er en fin oplevelse til prisen for 3 personer. Indrømmet, jeg kommer aldrig i de mere "Anerkendte" biografer i Købehavn.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 11:45
Nu ved vi jo ikke, hvad du har betalt for din cola og popcorn (som du nok selv kunne have taget med til en fjerdedel af prisen), men synes ikke 90-120 kr. er voldsomt dyrt sammenlignet med så meget andet. Det koster f.eks. 130 kr. at komme ind i Tivoli, hvor du kan kigge på blomster, springvand og gamle damer. Nationalmuseet skal have 95 kr. for en stadig halvstøvet oplevelse og to kopper kaffe på en ordinær cafe koster også rask væk en hund. 

Uanset hvor stor din hjemmebio er, så er biografens skærm som regel lidt større/flottere og lyden lige sådan. Og ikke mindst kan man - som du selv skriver - se filmen, når den har premiere og ikke flere måneder efter. Så jeg synes man stadig får meget for pengene.    

Jeg er dog selv næsten holdt op med at gå i biografen. Ikke pga. prisen, men irritation over biografgængere, der larmer, snakker, sviner, tjekker mobil, vader ind og ud hele tiden og generelt opfører sig som om de sad hjemme i jordhulen foran kukkassen. Engang var det kun børn/unge, som opførte sig sådan - nu er det alle aldre. 


Redigeret af longjohn2 - 22-April-2019 kl. 11:47
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 11:56
Det er blevet lidt for dyrt.
Jeg brugte tirsdags 450,- på at se en tegnefilm med mine børn på 4 og 9 år.
En tegnefilm jeg dybest set var ligeglad med at se, men hvad gør man ikke for sine børn Smile
Billetter 305
Tilbehør små 150
En sodavand til den ældste og en til mig. 
En popkorn til deling 
Den mindste drikker ikke sodavand, så han fik slushice, men en vand koster vel hurtigt 20 alligevel, han spiser heller ikke popkorn, så han fik lidt bland selv slik til 16-17kr pr 100g.

Med de overpriser fristes man til selv at tage slik og sodavand med hjemmefra.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 12:44
Det jeg finder mest kritisabelt er egentlig, at de blander sodavandet op med vand (det gør de i hvert fald i Cinemaxx). Ikke nok med at en film alene koster 90-150 kr., og slik ca. 20 kr. pr. gram, men at de tilmed fortynder sodavandet - der går grænsen. Smile

Redigeret af A.M. - 22-April-2019 kl. 12:44
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Det jeg finder mest kritisabelt er egentlig, at de blander sodavandet op med vand 

Er du sikker på det?!

Mange steder, også på restauranter, bruger man en koncentreret form for sodavand; nærmest en slags sirup, som blandes op med danskvand. Det er derfor man nogle gange kan se at der kommer skiftevis vand og så noget der ligner sodavand ud af hanen.

At det så sjældent smager helt på samme måde som den flaske man åbner hjemme, kan også være fordi der ofte kommer massive mænger is i. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 14:33
Jeg troede egentlig, at det var i pulverform

Men det er jo HELT NORMALT alle steder man ikke ser en flaske.

Hvis sodavanden smager af danskvand, så skal man lige spørge om ikke maskinen er løbet tør for smag Det kan jo nemt ske med f.eks. Faxe Fri, som ligner danskvand
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 17:40
Vi kommer stort set kun i den lokale bio her i Hammel.

Dyrt?
Well det er som man ser det. Vi er afsted cirka en gang hver anden måned. Biografen er lille og drevet af frivillige. Sodavand og slik er i flasker og poser, det er kun popcorn der “fabrikeres” på stedet.

Vi medbringer aldrig noget. De penge vi betaler for slik, popcorn og sodavand, er med til at holde liv i biografen.

Vi har aldrig gået så meget i biografen som vi har gjort i de sidste 5-8 år.

Mon kone anslår at det koster 350-400 kroner for sådan en tur (jeg aner det ikke, jeg kører bare kortet igennem).


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 19:58
Er i bio 1-2 gange pr år

Syntes det er for dyrt.   Slik og sodavand er en mindre formue.

Mine penge lægges andre steder
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 21:27
Jeg har ikke været i biografen siden Walter & Carlo - Op på fars hat.
Dengang kostede det 28 kr. i Kino i Kalundborg.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 21:47
Spørg danskere om noget er for dyrt, og du vil nok altid få et overvejende JA.

Prisen er i mine øjne fair nok, hvis man tænker på at det koster en del at drive en biograf, og en stor del af billetprisen jo går direkte til film selskabet bag.

Jeg tror ikke der er voldsomt mange penge i det. 

Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 00:30
Jeg synes billetpriserne er ok. Jeg går i biografen 3-4 gange på et år. Jeg synes bare, at der produceres alt for få gode film. Det er grunden til, at jeg ikke kommer der mere...
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu