recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det blevet for dyrt at gå i biografen?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Afstemningsspørgsmål: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
87 [81,31%]
20 [18,69%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Spørg danskere om noget er for dyrt, og du vil nok altid få et overvejende JA.

Prisen er i mine øjne fair nok, hvis man tænker på at det koster en del at drive en biograf, og en stor del af billetprisen jo går direkte til film selskabet bag.

Jeg tror ikke der er voldsomt mange penge i det. 


Ved ikke hvad det koster at drive en Bio,  

men det der er værst ud over prisen, er alle du dumme reklamer samt spil nogle skal spille.

Derfor gider jeg ikke spilde min tid i mørket
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 10:13
Synes det er for dyrt at gå i biffen, og problemet er at det ikke engang er bedre billed kvalitet end på hjemmebio'en.

Hver eneste gang jeg er i den lokale Roskilde bio så irriterer det mig hvor uskarpt billedet er.


Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Jeg synes billetpriserne er ok. Jeg går i biografen 3-4 gange på et år. Jeg synes bare, at der produceres alt for få gode film. Det er grunden til, at jeg ikke kommer der mere...

Samme her. 
Der produceres masser af gode film, men det er desværre meget få af dem der kommer i biograferne. Der vises stort set kun Hollywood blockbusters og Far til fire.... Det er selvfølgelig forståeligt fra et økonomisk perspektiv at biograferne satser på det sikre, men det bliver sgu' et lidt kedeligt udvalg.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg var i biografen lørdag eftermiddag
Med bestilling på internettet for at få en god plads og en lille menu med cola og popcorn kostede det mig 180 kroner
Avengers næste weekend bliver endnu dyrere
Det er en god grund til ikke at gå så tit i biografen
Måske et halvt år senere end den har gået i biografen kan jeg købe filmen i 4K til nogenlunde samme pris og se den flere gange i min hjemmebiograf (med projektor)
Eller hvad mener du: Er det for dyrt, eller er prisen rimelig som biografkæderne selv mener sammenlignet med andre såkaldte oplevelser?


ALT for dyrt!   

Særligt når man tager i betragtning at man lever i en tid hvor både lyd og billede med rette kildemateriale kan matche og i nogle tilfælde ligefrem slå biografen - Og man kan jo ofte købe og for altid eje film i flertal til den pris det samlet set koster at gå i biografen

Som reglen er jeg i biografen 1 til 2 gange om året - som reglen gerne på biografernes dag med nedsatte priser. Det eneste jeg reelt finder der er at komme efter i biografen sammenlignet med et godt hjemmesetup er størrelsen over hjemmets 123 tommer, kildematerialets kvalitet (hvis man sammenligner med streaming) og så 3D på en titler ala Avatar og Ready Player One

Redigeret af TBC1 - 23-April-2019 kl. 12:10
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 12:56
For dyrt... det ved jeg ikke, jeg betaler det jo gerne, da jeg synes det er en ok oplevelse, med film som f.eks Avengers her om lidt. Men når jeg skal give 418.- inklusiv gebyr for 2 billetter på den gode midterrække i IMX, bevares, så synes jeg da det begynder at blive temmelig pebret. Især med tanke på, at jeg også har tænkt mig at købe den på UHD også når den udkommer Big smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 13:08
Avengers i 3D koster 100 kr/billet i Fotorama Hammel.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Avengers i 3D koster 100 kr/billet i Fotorama Hammel.


Klaus

Jo, jo, men så skal jeg også betale for at køre over Storebæltsbroen....
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 16:02
[QUOTE=KlausDM]
Avengers i 3D koster 100 kr/billet i Fotorama Hammel.


Klaus
I morgen i Helsingør i 3D... 145,- pr. billet 😉

Frank
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 18:46
vi gav 125kr / stk i Fields sal 1, 2D, atmos, lige midt i salen, foran gårækken os så der ikke sidder nogen og sparker på sæderne foran (os)....

vi er vel i bioen mindst 1 gang pr måned.... hvis de har en score på over 7.0 på IMDB. 


Redigeret af Random_Hero - 23-April-2019 kl. 18:49
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 21:27
Endgame koster kun 110 i nordisk film biografen i århus midtby. vel at mærke 2D udgaven. - de andre koster typisk mere. Det er klart sodavanden og popcornene der er helt ude af proportioner. MEN sådan er det. Det er et spil om gynger og karuseller. Hvis de giver "rabatten" på billetten, så skal de hente huslejen (og generelt er det en ualmindelig stor udgift for biografer. Det er på ingen måde billigt at have de placeringer i byerne med så store lokaler) på andre ting. Det nytter ikke noget at sælge popcorn til en 10'er hvis de er nødt til at lægge en billetpris på 2-300. så får de bare ingen besøgende, og folk kommer desværre ikke for billige popcorn.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 10:00
Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱

158,75 DKK pr. person for alt det syntes jeg lyder meget fornuftigt.

Hvad syntes du så det skulle have kostet, hvis det skulle være noget du ville genoverveje?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu