recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det blevet for dyrt at gå i biografen?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Afstemningsspørgsmål: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
87 [81,31%]
20 [18,69%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱


Ok, hvis du synes cirka 150.- pr. person for en aften med slik og underholdning er dyrt, så håber jeg da aldrig at du overvejer at blive "røvet" i Tivoli, Bakken, Experimentariet, Lalandia, Fårups Sommerland, Legoland, Lego House..... og jeg kunne blive ved og ved.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det er specielt dyrt det du skriver der.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 10:47
Syntes sgu det er et spørgsmål med mange facetter. For isoleret set syntes jeg 115kr for en film er voldsom. Og ja med en gang popcorn og noget at drikke er det på den anden side af 200kr.

På den anden side så betaler man rask væk 100kr bare for at entrerer en park og lignende.
Så sammenlignet med så meget andet underholdning syntes jeg ikke - men det er klart årsag til jeg udelukkende ser film i biografen jeg syntes kræver bedste lyd og største skærm.
Jeg går aldrig længere i biografen “på chancen”.

Når jeg ser mit nærmeste netværk igennem, så er det sgu nok en tendens vi alle deler og det er da lidt synd syntes jeg.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱


Ok, hvis du synes cirka 150.- pr. person for en aften med slik og underholdning er dyrt, så håber jeg da aldrig at du overvejer at blive "røvet" i Tivoli, Bakken, Experimentariet, Lalandia, Fårups Sommerland, Legoland, Lego House..... og jeg kunne blive ved og ved.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det er specielt dyrt det du skriver der.
Qva hvad jeg har investeret i min hjemmebio og alle de utallige fornøjelige timer som den har leveret os, er 158,75 kr pr høved for 2 timers fornøjelse set bort fra: 
Knæ i nakken, folk der kommer for sent så vi alle skal rejse os så de kan komme forbi - og når de skal forbi igen for toiletbesøg, knitrende slikpapir, forældre formaninger og forklaringer som de 20 nærmeste biograf kunder uvillig bliver nødt til at overhøre, telefoner, og div. snak der ikke henrører til hvad der sker på skærmen. ( det lyder som om jeg bare er en sur gl. mand der kun kan fokusere på alt det som er kedeligt ved bio besøg - det kan jeg forsikre om er langt fra tilfældet ) normalt er jeg meget glad for oplevelsen alene - men det svier sku i mulvarpeskindet når jeg tænker på at jeg kan fylde
rygsækken med madder og drikkelse samt evt. slik og bruge de samme penge på entré til f.eks Tivoli, Bakken eller deslige og så nyde hele dagen derinde for de samme penge... 🤔
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱


Ok, hvis du synes cirka 150.- pr. person for en aften med slik og underholdning er dyrt, så håber jeg da aldrig at du overvejer at blive "røvet" i Tivoli, Bakken, Experimentariet, Lalandia, Fårups Sommerland, Legoland, Lego House..... og jeg kunne blive ved og ved.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det er specielt dyrt det du skriver der.
Qva hvad jeg har investeret i min hjemmebio og alle de utallige fornøjelige timer som den har leveret os, er 158,75 kr pr høved for 2 timers fornøjelse set bort fra: 
Knæ i nakken, folk der kommer for sent så vi alle skal rejse os så de kan komme forbi - og når de skal forbi igen for toiletbesøg, knitrende slikpapir, forældre formaninger og forklaringer som de 20 nærmeste biograf kunder uvillig bliver nødt til at overhøre, telefoner, og div. snak der ikke henrører til hvad der sker på skærmen. ( det lyder som om jeg bare er en sur gl. mand der kun kan fokusere på alt det som er kedeligt ved bio besøg - det kan jeg forsikre om er langt fra tilfældet ) normalt er jeg meget glad for oplevelsen alene - men det svier sku i mulvarpeskindet når jeg tænker på at jeg kan fylde
rygsækken med madder og drikkelse samt evt. slik og bruge de samme penge på entré til f.eks Tivoli, Bakken eller deslige og så nyde hele dagen derinde for de samme penge... 🤔


Bevares, jeg kan sagtens følge dine pointer, og jeg har selv en udemærket hjemmebio, og går i dag kun i biografen for at se de helt store popcornsbrag. 

Det næste jeg skal se er Avengers, og der kan slikposerne knase så meget de gider, for der skal jeg bare sidde og blive blæst bagover af lyde og effekter LOL

Jeg gider heller ikke det der med at give plads, eller skulle bede om at komme forbi, derfor bestiller jeg kun når jeg kan få plads på de rækker der typisk er i midten af salen, som række K i IMAX, hvor der er fri benplads. Så generer ingen, og jeg generer ingen ved at gå på toilettet.

Det er jo også muligt at fylde tasken med slik og sodavand, og lade være med at købe i biffen. Det er måske ilde set, men jeg har aldrig oplevet nogen sure miner nogen steder ved at folk gør det.

Så ja, du kan komme i Tivoli for de samme penge, 130.- for entre... men skal du bare en tur i radiobilerne, uden at have turpas, skal du smide 90.- og allerede der er det så dyrere... så for det man får for pengene, så synes jeg ikke 150.- med slik er dyrt for en tur i biffen.

Så ja, jeg er faktisk splittet... på den ene side synes jeg det er dyrt (jeg skal give 205 for en billet til Avengers på den bedste række til 3D IMAX forestillingen) på den anden side synes jeg det er en fed oplevelse, altså til Marvewl, Star Wars, Transformers og deslige... jeg går ikke i bio for at se Hestehviskeren, da jeg der synes det er alt for mange penge, for en film der ikke giver "a bang for the buck"

Og sammenlignet med manger andre aktiviteter med børn, hvor man bliver flået, finder jeg det ikke totalt ublu at gå i bio





Redigeret af Martin Sjøstrand - 24-April-2019 kl. 12:00
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Online
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 13:32
Nej sammenlignet med Legoland er det jo kanon billigt at gå i biffen. I Legoland kan man virkelig blive flået til skindet.

Men desværre lever billedkvaliteten slet ikke op til prisen på billetten. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 14:09
Jeg har svaret "JA"til spørgsmålet, da jeg synes det er dyrt at gå i biografen ... men havde det været væsentligt billigere er jeg ikke sikker på det havde haft nogen betydning for mig. Jeg har i andre indlæg her og her beskrevet mine to sidste bio-besøg, hhv. "Solo" i Maj sidste år og "Babybossen" i Maj forrige år. I begge tilfælde betalte jeg en mindre formue for en oplevelse jeg kan få bedre herhjemme, lige så mange gange jeg vil, hvis blot jeg har ca. et halvt års tålmodighed.

Bevares, en hjemmebiograf er ikke en billig investering, man kan gå en del i biografen for de samme penge, men for os har det været alle pengene værd at slippe for de negative aspekter forbundet med et offentligt biografbesøg, der - udover de af "Just Curious" allerede nævnte - altså også involverer de tekniske.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 18:59
 . 

Redigeret af JENC - 24-April-2019 kl. 19:08
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg har ikke været i biografen siden Walter & Carlo - Op på fars hat.
Dengang kostede det 28 kr. i Kino i Kalundborg.
Like Smile
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg har ikke været i biografen siden Walter & Carlo - Op på fars hat.
Dengang kostede det 28 kr. i Kino i Kalundborg.
Like Smile
Ja det er skægt den kan jeg også svagt huske, da den var starten på en power aften / nat i byen med drengene - faktisk kun en af 2 gange hvor jeg er blevet båret hjem i seng af vennerne i hele min voksentid 🤢☠️🤢 siden den dag har jeg aldrig rørt shots 🤕 (anden gang var snapsen den skyldige) 
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Spørg danskere om noget er for dyrt, og du vil nok altid få et overvejende JA.

Prisen er i mine øjne fair nok, hvis man tænker på at det koster en del at drive en biograf, og en stor del af billetprisen jo går direkte til film selskabet bag.

Jeg tror ikke der er voldsomt mange penge i det. 


Nu ved hr og fru danmark sjældent, hvad det koster at drive en biograf. Og i realiteten er det slet ikke vigtigt. 
Du interessere dig vel heller ikke for, hvad det koster at drive supermarkedet, hvor den mælk du køber, pudsigt nok koster 2 kroner mere pr. liter end naboen (andet supermarkedet) sælger præcis den samme mælk til.

Det er DET som en dansker reagere på, oftest.   

Og her er vi nødt til at indse..
1. De fleste biografer har nogenlunde samme billetpriser, (medmindre det er små lokale). Ergo er det ikke den del vi som danskere kan sammenligne med. 
Men det vi kan sammenligne med, det er..
2. Prisen på alt det andet udover selve biografbilleten. Og her slår biograferne simpelthen alle rekorder. Fx vej selv slik, 20 kroner pr. 100gram. I det lokale supermarkedet koster det samme ca det halve.
Det kunne man måske godt acceptere, hvis det ikke lige var fordi, at biograferne ikke tillader du selv kan medbringe. Ergo er du nærmest pinedød nødtil at blive flået, fordi du vælger at lægge 100-125,- pr. person for en film oplevelse. 

Det er MIT argument for at svare JA til, at det er blevet for dyrt at gå i biografen. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Nej sammenlignet med Legoland er det jo kanon billigt at gå i biffen. I Legoland kan man virkelig blive flået til skindet.

Men desværre lever billedkvaliteten slet ikke op til prisen på billetten. 

Men bruger du kun 2-3 timer i Legoland, når du er der?
Husk på, i biografen får du en 2-3 timers filmoplevelse een gang.. Du kan ikke engang tage billeder, optage film og tage med hjem og vise bagefter.. 
I Legoland kan du nyde din medbragte mad, hvis du vil. 

Kort sagt - Pas på med sammenligningerne. De er oftest ikke til at sammenligne.  
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 10:41
Jeg synes billetpriserne er okay. Det er klart prisen på sodavand/popcorn/slik m.v., der gør lidt ondt at se på. Særligt som far til tre drenge, så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse. Men det er en oplevelse. Derfor gør vi det alligevel. For jovist, jeg har også 4K skærm og digital surround derhjemme, men der er forskel på 55" og så et kæmpe lærred på 107 kvadratmeter.

For selvfølgelig vælger jeg udelukkende en biografs bedste/største sal. Ligesom jeg i aften kører fra Nordjylland til Aarhus for at se Avengers Endgame i IMAX-salen i Aarhus. Det koster næsten 200 for en billet (IMAX 3D), men jeg har set både Dunkirk og Avengers Infinity War samme sted, og det er en totaloplevelse, der er alle pengene værd.

Som jyde er alt altid for dyrt. ALTID! LOL

Men biografen er faktisk ikke et sted, jeg går og tænker som værende et af de værste steder. 

There you go... ham idioten, der er ligeglad fordi han enten er for dum eller rig til at bekymre sig. Big smile
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu